United Technologies и Raytheon създават гигант в аерокосмическата и отбранителната индустрия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

United Technologies и Raytheon създават гигант в аерокосмическата и отбранителната индустрия

Изпълнителният директор на United Technologies Грег Хейс

United Technologies и Raytheon създават гигант в аерокосмическата и отбранителната индустрия

Мегасделката за 121 млрд. долара е най-голямото сливане в сектора

2182 прочитания

Изпълнителният директор на United Technologies Грег Хейс

© Reuters


Американският индустриален гигант United Technologies обяви, че ще слее аерокосмическия си бизнес с този на отбранителната група Raytheon в мегасделка на стойност 121 млрд. долара. Създаването на новата компания представлява най-голямото сливане в сектора, съобщава Reuters. Чрез новото дружество двете американски компании ще разработват съвременни технологии във въздушно-космическата и отбранителна промишленост.

Последствията

Сделката ще преструктурира конкурентния сектор чрез формирането на конгломерат, който ще обслужва както комерсиалната авиация, така и правителствени поръчки в отбранителния сектор. United Technologies предоставя на производителите на пътнически самолети електроника, комуникационно оборудване и друга техника, докато Raytheon доставя на американското правителство основно военни самолети и ракетна техника.

Въпреки че двете компании имат някои общи клиенти, бизнесите им като цяло не се припокриват. Това е и най-силният им аргумент пред антитръстовите регулатори в САЩ, които ще разглеждат сливането. Двата големи производителя на търговски самолети – Boeing и Аirbus, наред с Пентагона, са известни с това, че използват значителната си покупателна способност, за да търсят отстъпки от своите доставчици. Поради този факт те може да не са доволни от потенциалното намаляване на конкуренцията при доставките.

Когато United Technologies отхвърли предложението за придобиване от Honeywell International през 2016 г., главният изпълнителен директор на компанията Грег Хейс оправда решението, като прогнозира, че Boeing и Airbus никога няма да приемат доставчик, който да "изгражда самолетите им от носа до опашката".

Нов фокус

United Technologies обяви, че е на път да отдели подразделението си за хладилен транспорт Carrier и бизнеса за производство на ескалатори Otis. Този ход подчертава фокуса на компанията върху авиокосмическите ѝ операции. Миналата година тя приключи придобиването на производителя на авиационни системи и кабинно оборудване Rockwell Collins на стойност 30 млрд. долара, както и се съсредоточи върху развитието на бизнеса със двигатели за самолети Pratt & Whitney.

Китайските власти внимателно проучиха придобиването на Rockwell Collins заради отпечатъка на компаниите върху пазара на страната. Това доведе до забавяне на финализирането на сделката, която беше окончателно приключена през ноември 2018 г. Търговското напрежение между САЩ и Китай беше причината за забавянето, но според човек, близък до компаниите, това няма да се повтори сега, защото Raytheon не оперира в Китай.

Условията на сделката

Акционерите на Raytheon ще получат 2.3348 акции в комбинираната компания за всеки дял на отбранителната група. Очаква се сливането да доведе до синергия на разходите до края на четвъртата година в размер от над 1 млрд. долара. Акционерите на United Technologies ще притежават около 57% от комбинирания бизнес, който ще носи името Raytheon Technologies Corporation и ще бъде ръководен от Грег Хейс. Акционерите на Raytheon ще притежават оставащия дял, а изпълнителният директор на отбранителната група Том Кенеди ще бъде избран за председател.

Сделката е структурирана така, че нито един акционер на двете дружества няма да получи премия. United Technologies и Raytheon имат пазарна капитализация съответно от 114 млрд. долара и 52 млрд. долара. Очаква се сделката да приключи през първата половина на 2020 г. Новосъздадената компания ще върне между 18 и 20 млрд. долара на акционерите през първите три години след приключването на сделката.

Взаимни ползи

Raytheon, която произвежда ракетните системи Tomahawk и Patriot, се очаква да се възползва от силното глобално търсене на изтребители и муниции, както и от по-високите разходи за отбрана на САЩ през фискалната 2020 г., които са планирани от администрацията на президента Доналд Тръмп.

Същевременно сделката с United Technologies ще позволи на компанията да засили позициите си в търговската авиация. Обратно, United Technologies би могла да се възползва от намаляването на експозицията си към търговските авиокосмически клиенти поради опасенията, че повишаването на международния търговски протекционизъм ще потисне икономическия растеж и ще се отрази на потока от стоки по въздух.

Международната асоциация за въздушен транспорт, която представлява около 290 превозвачи, които генерират повече от 80% от световния въздушен трафик, цитира тези опасения по-рано този месец, като добави, че индустрията се очаква да реализира печалба в размер на 28 млрд. долара през 2019 г., което е доста под прогнозата от декември, която беше за печалба в размер на 35.5 млрд. долара.

Американският индустриален гигант United Technologies обяви, че ще слее аерокосмическия си бизнес с този на отбранителната група Raytheon в мегасделка на стойност 121 млрд. долара. Създаването на новата компания представлява най-голямото сливане в сектора, съобщава Reuters. Чрез новото дружество двете американски компании ще разработват съвременни технологии във въздушно-космическата и отбранителна промишленост.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK