С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 юни 2019, 12:27, 1809 прочитания

Google е реализирала 4.7 млрд. долара приходи от новини през 2018 г.

Медиен съюз в САЩ е подготвил доклад по темата и иска по-голям дял от печалбата на онлайн платформите чрез тяхно съдържание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Технологичният гигант Google е реализирал 4.7 млрд. долара приходи от трафик, генериран от новини през 2018 г., пише New York Times. Изданието се позовава на доклад, дело на американския медиен съюз News Media Alliance.

Сумата е изчислена според приходите, които компанията е имала
чрез търсене и Google News през изминалата година, но оставя много въпроси след себе си, особено по отношение на Google News. Докладът на съюза базира изчисленията си на изказване на бившия директор в компанията Мариса Майер (по-късно изпълнителен директор на Yahoo!) по отношение на платформата от 2008 г.


Дейвид Чавърн, президент и изпълнителен директор на съюза, коментира, че производителите на това съдържание – медиите и журналистите, имат право на част от тези приходи. Управляваният от Чавърн съюз представлява над 2000 вестника в САЩ, включително и самият New York Times.

"Те правят
пари от това сътрудничество и имаме нужда от по-добри условия за издателите", коментира Чавърн.

С поглед към Конгреса



Сумата 4.7 млрд. долара е почти толкова голяма, колкото общите приходи от реклама в новинарската индустрия в САЩ през 2018 г. - 5.1 млрд. долара. От News Media Alliance добавят, че оценките им са "консервативни", докато Google е изцяло несъгласна с изчисленията.

"Тези неясни
калкулации не са точни. Голямата част от трафика от новини не включва реклами", коментираха от Google. Компанията добавя, че през търсачката й Google News медиите получават над 10 млрд. клика, което води до повече абонаменти и приходи от реклами.

Докладът ще бъде използван от медийния съюз като оръжие при опитите да бъде приет нов закон от страна на американския Конгрес, който да позволи на издателите да не се влияят от антимонополните закони в срок от четири години, за да могат да достигнат до обща сделка със собствениците на онлайн платформи като Google, Facebook и Twitter по отношение на по-справедливо деление на приходите от интернет трафик и реклами.
Законопроектът трябва да бъде гласуван скоро от долната и горната камара, като за момента има подкрепа и от на двете партии в страната.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

20 яну 2020, 259 прочитания

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1933 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
KKR предложи да изкупи миноритарните акции в германския издател Axel Springer

Офертата на фонда оценява издателя на Bild на 6.7 млрд. евро, а американският фонд трябва да плати 3 млрд. евро

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10