Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 юни 2019, 12:27, 1876 прочитания

Google е реализирала 4.7 млрд. долара приходи от новини през 2018 г.

Медиен съюз в САЩ е подготвил доклад по темата и иска по-голям дял от печалбата на онлайн платформите чрез тяхно съдържание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Технологичният гигант Google е реализирал 4.7 млрд. долара приходи от трафик, генериран от новини през 2018 г., пише New York Times. Изданието се позовава на доклад, дело на американския медиен съюз News Media Alliance.

Сумата е изчислена според приходите, които компанията е имала
чрез търсене и Google News през изминалата година, но оставя много въпроси след себе си, особено по отношение на Google News. Докладът на съюза базира изчисленията си на изказване на бившия директор в компанията Мариса Майер (по-късно изпълнителен директор на Yahoo!) по отношение на платформата от 2008 г.


Дейвид Чавърн, президент и изпълнителен директор на съюза, коментира, че производителите на това съдържание – медиите и журналистите, имат право на част от тези приходи. Управляваният от Чавърн съюз представлява над 2000 вестника в САЩ, включително и самият New York Times.

"Те правят
пари от това сътрудничество и имаме нужда от по-добри условия за издателите", коментира Чавърн.

С поглед към Конгреса



Сумата 4.7 млрд. долара е почти толкова голяма, колкото общите приходи от реклама в новинарската индустрия в САЩ през 2018 г. - 5.1 млрд. долара. От News Media Alliance добавят, че оценките им са "консервативни", докато Google е изцяло несъгласна с изчисленията.

"Тези неясни
калкулации не са точни. Голямата част от трафика от новини не включва реклами", коментираха от Google. Компанията добавя, че през търсачката й Google News медиите получават над 10 млрд. клика, което води до повече абонаменти и приходи от реклами.

Докладът ще бъде използван от медийния съюз като оръжие при опитите да бъде приет нов закон от страна на американския Конгрес, който да позволи на издателите да не се влияят от антимонополните закони в срок от четири години, за да могат да достигнат до обща сделка със собствениците на онлайн платформи като Google, Facebook и Twitter по отношение на по-справедливо деление на приходите от интернет трафик и реклами.
Законопроектът трябва да бъде гласуван скоро от долната и горната камара, като за момента има подкрепа и от на двете партии в страната.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България", пред "Капитал"

5 апр 2020, 25 прочитания

Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа Институтът IFO очаква стотици милиарди производствени загуби в Европа

Ако блокирането на дейността продължи над месец, щетите ще са рекордни за ЕС

5 апр 2020, 336 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
KKR предложи да изкупи миноритарните акции в германския издател Axel Springer

Офертата на фонда оценява издателя на Bild на 6.7 млрд. евро, а американският фонд трябва да плати 3 млрд. евро

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10