С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 юни 2019, 12:00, 1258 прочитания

Тол-системата и отчитането на пътни такси ще бъдат лесни за употреба с TollPass

Станислава Арнаудова, изпълнителен директор на "Интелигентни трафик системи" АД - национален доставчик на услуги, за предизвикателствата пред бизнеса с винетки и нови технологии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Визитка

Станислава Арнаудова е изпълнителен директор и мажоритарен собственик в "Интелигентни трафик системи" АД - национален доставчик на услуги и основен партньор на Агенция "Пътна инфраструктура" за предоставяне на услуга за електронно таксуване на пътни такси. Създател на веригата за дистрибуция на мобилни телефони и услуги под бранда 2be, която продава успешно на един от българските мобилни оператори. Станислава Арнаудова е дипломиран бакалавър, специалност "Международни икономически отношения" в Стопанска академия "Димитър А. Ценов", Свищов.



Колко голям е екипът на "Интелигентни трафик системи" АД и каква е неговата квалификация?

- Както ръководството, така и служителите на компанията, са експерти в областта на технологиите и бизнеса. За мен е немислимо да управляваш компания с такава високотехнологична дейност, ако нямаш нужната подготовка. Освен квалификация, необходим е и опит. Аз създадох "Интелигентни трафик системи" АД (ИТС АД) още през 2012 г. на базата на натрупания мениджърски опит от 2Be – една компания в областта на телекомуникациите, за дистрибуция на мобилни телефони и услуги, която се разви успешно. Тя беше основана през 1996 г., като постепенно изградихме мрежа от над 112 магазина и за нас работеха 1100 служителя. През 2009 г. компанията беше успешно продадена на един от българските мобилни оператори. От 2012 до 2019 година развивам компанията "Интелигентни трафик системи" АД. Както виждате, това са седем години, през които се подготвяме и работим за старта на проекта по продажба на електронни винетки и тол продукти. Екипът, както като собственост на компанията, така и като мениджмънт на ИТС АД, е същият, който създаде и разви бранда "2be" от 1996 г.

Така че съм подбирала както мениджърите, така и служителите с оглед на тяхната квалификация и професионален опит – те са инженери, икономисти, специалисти по електронни системи. За нас работят 11 специалисти на трудов договор и още над 100 заети във фирмите наши подизпълнители, изцяло и единствено ангажирани с проекта за електронните винетки и толинг, като при необходимост ще привлечем още хора. Убедена съм, че има много подготвени млади хора, студенти, които можем да включим в работата първоначално като стажанти, а по-късно и като наши колеги. Много деца завършват в чужбина високотехнологични специалности и ИТС е една възможност да се върнат и да работят в България.



На какви критерии отговори компанията, за да бъде избрана за доставчик на услуги за електронно таксуване на пътни такси - електронни винетки и тол?

- Критериите, на които трябва да отговориш, за да бъдеш партньор на Агенция "Пътна инфрастурктура" и национален доставчик на услуги за електронно таксуване на пътни такси - електронни винетки и тол, наистина са високи. Нашият успех се дължи на факта, че отдавна се насочихме към тази дейност и започнахме да развиваме нашите продукти. Не би било възможно да успеем, ако бяхме регистрирали компания през 2019 г. и веднага трябваше да кандидатстваме за лиценз, не е реалистично да покриеш техническите критерии. Ние кандидатствахме на базата на нашия 20-годишен опит в сектора.

Говорим за технически критерии, които ИТС успя да покрие до 2018 г. Обжалванията на процедурата за избор на доставчик за националната тол система ни дадоха още време, през което всички предлагани от нас услуги бяха предварително тествани в симулирана среда.

Обвиняваха ни, че сме монополисти на пазара. Това не е била наша цел. Просто е трудно, дори невъзможно, според мен, една новосъздадена компания да отговори на заложените от държавата критерии в кратък срок. Затова първоначално се оказахме единствени на пазара. Конкуренцията винаги е добре дошла, защото това ще ни направи конкурентни, ще станат ясни предимствата ни и ще се развива услугата, която предлагаме на клиентите.

Как се развива бизнесът ви с електронните винетки, каква инвестиция е направила компанията в него и кога е планирано тя да бъде възстановена?

- Направихме много голяма инвестиция, до момента е около 11 млн. лв., а до края на годината с въвеждането и на услугата TollPass инвестицията ще надвиши 15 млн. лв. Така че не очакваме бърза възвръщаемост. Но тъй като сме вложили много в проекта и сме първи на пазара, работим за това да запазим лидерската си позиция. Вярваме, че ще възвърнем и инвестициите си. Затова за нас е приоритет доверието на потребителите към нашите услуги в дъгосрочен план. Искаме да ни възприемат като техни партньори, на които могат да разчитат.

Какъв е делът на онлайн продажбите на винетки през фирмения сайт?

- Факт е, че българите са свикнали да си купуват винетка от физически обект. Но купуването онлайн е особено важно и популярно за преминаващите през страната граждани и превозвачи от други държави, които разчитат на онлайн услугата. Все още над 60% от електронните винетки се продават на каса от физически обект, но очакваме тенденцията да се промени. При всички положения, ако мислим за бъдещето и следващите поколения, то е насочено към онлайн продажбите.

Сайтът https://vinetki.bg работи безупречно от въвеждането си в експлоатация. Той има най-високата оценка на т.нар. "пенетрейшън тестове" (защита от пробиви при атаки), информацията в него е абсолютно защитена, сигурността му е поверена на водещата световна компания Amazon, има модерна облачна структура и е изключително лек и удобен за употреба.

Освен онлайн, в колко физически обекта продавате винетки и чрез колко партньора?

- Имаме партньорски договори с редица компании, сред които А1, ОМВ, "Лукойл", "Петрол", "Български пощи", "Изипей" и "Ипей", верига сервизи "Тахо Венци". Общо обектите, в които се продават електронни винетки са над 7000.

С нашите партньори работим добре. Те ни се довериха в началото, а сега, разбира се, заедно носим отговорността за безупречното обслужване на клиентите, което за ИТС е приоритет. Не бихме направили компромис с качеството на услугите и това е ясно и за нашите партньори.

Концепцията, че всеки може да продава винетки и тол такси, че всяка една интернет платформа става за този бизнес според мен е трудно да се осъществи качествено в практиката, именно заради отговорността, която носиш като лицензиран национален доставчик към потребителите. Става дума за парите на хората, за които също носиш отговорност и ми е трудно да си представя, че можеш да делегираш своите права и отговорности на всеки един притежател на интернет платформа, който желае да продава винетки и тол такси. Най-малкото такава платформа трябва да отговаря на много сериозни параметри за сигурност. Представете си какво ще стане, ако се хакне някоя подобна платформа, която не е достатъчно сигурна, и се активират винетки, които не се заплащат или се манипулират данни на превозни средства, например регистрационни номера на вече съществуващи винетки. Ако може да онагледя и да дам пример, софтуерите, които ние поддържаме и управляваме, са съпоставими с тези на банките. Зад тях стоят плащания, за които ние носим отговорност пред гражданите и държавата.

Какъв е пазарният дял на компанията в продажбата на винетки, какво и колко печелите от този бизнес?

- Пазарният ни дял е над 60% и работим, за да го увеличим. Все още е твърде рано да мислим за печалби, тъй като инвестирахме много и целта ни е първо да си върнем инвестициите. Нямам право да коментирам в детайли търговските условия, защото съм подписала договор за конфиденциалност с АПИ при сериозни клаузи за неустойки.

Само мога да кажа, че не се страхуваме от конкуренция, а много разчитаме на качеството на нашия продукт. То се дължи на, подчертавам, дългогодишна подготовка, която ни дава сериозни конкурентни предимства именно по отношение на качеството и изпълнението на критериите, зададени от държавните институции, на които ние реално отговаряме. Затова разчитаме на печалба в бъдеще.

Какво представлява технологичното решение за тол таксуване TollPass, което компанията ще предложи при старта на тол системата, какви са неговите предимства?

- В самата основа на новата система за събиране на тол такси ще бъде системата GNSS или Глобална навигационна спътникова система. Нейната технология за позициониране, както и моделът free-flow ще ѝ позволяват да събира тол такси, без изобщо да трябва да спирате някъде – за разлика от други държави, в които има бариери и пропускателни пунктове. Това ще направи пътуването на всеки шофьор по-спокойно, по-сигурно, по-безопасно и не на последно място – по-екологично. Важно предимство е, че платформата TollPass.bg е много лесна за използване от потребителите. Друго важно преимущество е постоянната обратна връзка с хората, които поддържат системата.

Каква е инвестицията в TollPass и кога планирате да бъде възстановена?

- Истината е, че предстои да инвестираме поне още 4 млн.лв. в TollPass. Много наивна е представата, че от тази дейност само се печели. Така че на този етап все още мислим за вложенията за развитие и пускане в експоатация на продуктите.

Какви са предизвикателствата пред вашия бизнес?

- Предизвикателствата до голяма степен са глобални. Светът се промени, потребителите на нашите услуги пътуват в Европа и в цял свят. Необходимо е да отговаряме на техните очаквания и високи изисквания, защото те ни сравняват със сходни системи в другите европейски държави.

Четири са страните в Европа, които имат толкова модерна тол система, каквато ще бъде въведена в България. Това са Германия, Белгия, Словакия и Унгария. Искам да подчертая, че нашата държава е избрала най-модерната система. Бордовите устройства отговарят на същите високи параметри на качество и сигурност, така че да гарантират акуратност при засичането на гео данните, да не могат да бъдат манипулирани и ще са наша собственост. Употребата им е много лесна, което е съществено предимство, и ще поддържат меню на български език.

Какви са средносрочните планове на компанията?

- Средносрочните ни планове са свързани, разбира се, с официалния старт на тол системата. Надяваме се през ноември 2019 г. нашите клиенти да са вече добре запознати с нашата услуга за тол такси и да изберат партньорството с ИТС. Затова плановете ни са да им предоставим достатъчно техническа информация за GNSS бордовото устройство, маршрутната карта, опциите за абонаментен договор, поддържането на постоянна връзка и комуникация с TollPass, партньорската ни мрежа. Ще продължаваме да работим за запазване на лидерската ни позиция на пазара на основата на качеството на нашите продукти.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Приходите на всички компании в България през 2018 г. нарастват до 360 млрд. лв. Приходите на всички компании в България през 2018 г. нарастват до 360 млрд. лв.

По данни на НАП печалбата на дружествата се увеличава с 2.7%. Класацията на "Капитал" на най-големите компании също показва силен ръст в оборотите с 9%, но по-слаби печалби

16 юни 2019, 1179 прочитания

Как компаниите се справят с изменението на климата Как компаниите се справят с изменението на климата

Предприетите действия варират от пълно отричане на проблема, през неохотно ангажиране до смели амбиции

16 юни 2019, 671 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Google е реализирала 4.7 млрд. долара приходи от новини през 2018 г.

Медиен съюз в САЩ е подготвил доклад по темата и иска по-голям дял от печалбата на онлайн платформите чрез тяхно съдържание

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото