С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 юни 2019, 12:10, 3156 прочитания

Huawei регистрира търговска марка за новата си операционна система

Компанията е подала заявка за регистрация на търговската марка Hongmeng в редица страни, включително Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайският технологичен гигант Huawei, който остана без достъп до операционната система на Google Android за телефоните си, вече е в процес на пускане на собствена такава, пише Reuters. Агенцията се позовава на вицепрезидента на компанията по отношение на публичните въпроси Андрю Уилямсън.

"Huawei вече е в процес на пускане на заместител", коментира той в интервю пред медията. "Вече се опитваме да регистрираме търговската марка."


Huawei е вторият по обем производител на смартфони в света, но наскоро Google сложи край на бизнес взаимоотношенията си с китайската компания. Причината е, че тя беше вкарана в черния търговски списък на САЩ, защото се смята за заплаха за националната сигурност. Решението на администрацията на Доналд Тръмп дойде преди всичко заради бизнеса с телекомуникационно оборудване на компанията. Смартфоните обаче са далеч по-добре познатият продукт за масовите клиенти на компанията.


Живот след Android

Досега всички телефони на компанията се задвижваха софтуерно от Android под модификацията EMUI. След забраната за бизнес с американски компании обаче Huawei няма да има възможност да инсталира операционната система на тези свои смартфони, които вече нямат инсталиран софтуер. Това означава, че на практика всички устройства, излезли от поточната линия след забраната, няма как да функционират. Huawei има възможност да използва само най-базовата отворена версия на Android, която не включва в себе си основните Google приложения като App Store, YouTube, Chrome и други.



Според данните на Световната организация за интелектуалната собственост (WIPO, която е към ООН) компанията е подала заявка за регистрация на търговска марка в Камбоджа, Канада, Южна Корея, Нова Зеландия и Европейския съюз.

За момента няма почти никаква информация за операционната система, която вероятно ще се появи съвсем скоро, защото компанията трябва да представи новата си серия смартфони Mate 30 през есента. Около операционната система има много въпроси, включително и за сигурността ѝ, как ползването ѝ в партньорски страни на САЩ ще бъде възприето от американското правителство и други.

От чисто технологична и пазарна гледна точка въпросът е дали Hongmeng може да се наложи предвид почти пълната доминация на Android, която постепенно измести през последното десетилетие всички свои конкуренти с изключение на операционната система на Apple iOS. Huawei на практика ще се опита да направи това, в което се провалиха големи и наложени имена като Microsoft и BlackBerry.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 276 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 1 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 542 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Как компаниите се справят с изменението на климата

Предприетите действия варират от пълно отричане на проблема, през неохотно ангажиране до смели амбиции

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10