С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 юни 2019, 13:05, 3274 прочитания

Китай се опитва да ограничи стартъпите за електрически автомобили

Нови правила ще намалят достъпа на стартиращите компании до производствените предприятия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В момента в Китай са регистрирани 486 производителя на електромобили, като броят им се е увеличил три пъти за последните две години. За да избегне спукването на балона в индустрията, правителството обмисля въвеждането на мерки за производителите на електромобили, пише Bloomberg.

Мерките


Пекин планира завишаване на условията за влизане на пазара на електромобили, както и увеличаване на подкрепата за тези по-малко на брой, но по-конкурентоспособни играчи. Китай предвижда да ограничи "изнасянето" на производството на автомобили за стартиращите компании. Така правителството иска да избегне спукването на балона на пазара, който е набрал 18 млрд. долара от 2011 г. насам.

Новите правила ще допълват регламентите, които влязоха в сила този месец и позволяват на компаниите, които "се справят", да изнасят производствата си към действащи автомобилни производители. Към настоящия момент обаче правилата не идентифицират кои точно са компаниите, които "се справят".

По последна информация производителите на електрически превозни средства, които искат да използват производствения капацитет на други компании, трябва да имат инвестиции в научноизследвателска и развойна дейност в Китай за поне 4 млрд. юана (580 млн. долара) през последните три години, глобални продажби на най-малко 15 хил. превозни средства през последните две години и капитал поне 1 млрд. юана.



Регламентите все още подлежат на промени според хора, запознати с въпроса. Министерството на промишлеността и информационните технологии, което отговаря за изготвянето на новите правила, заяви, че те все още се преразглеждат. Като следваща стъпка министерството ще направи обществено обсъждане.

Новите правила също така изискват договорите за производство да се сключват за най-малко три години с производство от най-малко 50 хил. превозни средства на година. На стартиращите компании ще бъде позволено да подписват споразумения за производство с не повече от два автомобилопроизводителя.

След новините акциите на някои от наложените на пазара производители на електромобили отбелязаха ръст - става дума за най-големия производител на електрически автомобили в страната BAIC Motor, на Geely и на водещия стартъп за китайски електромобили NIO.

Изнесено производство

Изнасянето на производството е бърз начин за стартиращите компании да представят своите модели, докато все още планират строежа на собствените си заводи, които могат да струват стотици милиони долари.

NIO, която често е възприемана като основния китайски конкурент на Tesla, си партнира с Anhui Jianghuai за сглобяването на автомобилите си, докато планира създаването на собствена производствена база в Пекин. Компанията започна да приема доставки в края на 2017 г. и към края на април е продала над 16 хил. автомобила.

Производителят на електрически джипове и SUV-та Xpeng Motors, който е подкрепян от ритейл гиганта Alibaba и тайванската компания за електроника Foxconn, е прехвърлил производството си към фабрика на Haima Automobile Group, докато нейната собствена се строи. От началото на доставките през декември Xpeng Motors е продала 4700 автомобила.

Голяма част от стартиращите компании за електрически превозни средства в Китай все още не са изкарали на пазара първия си търговски продукт. Общите продажби в страната, която е най-големият пазар на електромобили в света, достигнаха един милион броя за пръв път миналата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Веригата Lafka затвори 8 Веригата Lafka затвори

На пазара прогнозират, че държавата в лицето на спортния тотализатор или "Български пощи", ще придобие веригата до седмици

22 фев 2020, 8859 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Huawei очаква свиване на приходите и спад на продажбите на смартфони

Пускането на сгъваемия 5G телефон на компанията ще се забави, а операционната й система ще излезе след девет месеца

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10