С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 19 юни 2019, 13:05, 3713 прочитания

ПОД "Бъдеще" пусна мобилно приложение за избор на пенсионен фонд

В партньорство с Evrotrust компанията е първата в сектора, която предлага изцяло дигитално записване, но само за свои фондове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Технологична възможност за избор на пенсионен фонд през мобилен телефон въведе ПОД "Бъдеще" в партньорство с Evrotrust. С това компанията стана първата на пазара, която ще може да привлича нови клиенти, без да е необходимо те да посещават офис или да подписват хартиени документи. Очакванията на ПОД "Бъдеще" са до две години 70% от новите записвания да идват през дигиталния канал. По данни на изпълнителния й директор Андрей Шотов към момента клиенти на дружеството са 226 хил. души, което й отрежда малко над 5% пазарен дял. Той посочи още, че активите под управление възлизат на 320 млн. лв., а по данни на КФН постигнатата доходност за последните 5 години е 2.18%.

Първата с подобна услуга в сектора


След като бе първата пенсионна компания, пуснала мобилна апликация за клиентите си, ПОД "Бъдеще" се превръща и в първата, която дава възможност за дистанционен onboarding на потребители. Това означава, че желаещите да спестяват за втора пенсия при нея могат да подадат заявления или да прехвърлят партидите си от други пенсионни фондове, без да посещават офис или да подписват хартиени документи. За целта те трябва да инсталират на телефоните си мобилното приложение на ПОД "Бъдеще", както и апликацията на Evrotrust. Интеграцията им позволява попълването на заявлението, подписването и получаването на документи да става електронно, което е безплатно за потребителя.

Инвестицията в дигиталния канал е на пенсионната компания, откъдето не пожелаха да коментират колко е струвала разработката. От там посочиха само, че се надяват до две години 70% от клиентите им да идват през мобилното приложение. "Това не е краят на дигитализацията в нашата компания", каза Андрей Шотов, като изтъкна, че след 16 години на пазара тя има амбиции да расте чрез привличане на клиенти от новите поколения, които излизат на пазара на труда.

От малките на пазара



Последните данни на Комисията за финансов надзор (КФН) отреждат 5.4% пазарен дял на ПОД "Бъдеще" на база осигурени лица в края на 2018 година. Според статистиката на регулатора новопостъпилите заявления за годината в универсалния фонд са били 6996, а 16349 са служебно разпределените лица, с което новите осигурени във фонда са 23345 дущи. Отделно 2312 души ка даписани в професионалния пенсионне фонд, от които 1845 са служебно разпределени. До там се стига когато някой, който е започнал първа работа, не е подал в срок заявление в кой частен пенсионен фонд да бъде осигуряван за втора пенсия. Разпределението се извършва по набор от критерии, сред които брой на първичните избори, постигната доходност и размер на таксите за управление.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Застраховане и осигуряване" Затваряне
Скок на място

След като няколко тримесечия средната доходност на пенсионните фондове падаше, сега отново е нагоре, но с малко

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10