ПОД "Бъдеще" пусна мобилно приложение за избор на пенсионен фонд
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ПОД "Бъдеще" пусна мобилно приложение за избор на пенсионен фонд

Георги Димитров от Evrotrust (вляво) и Андрей Шотов от ПОД "Бъдеще" очакват, че скоро и други пенсионни компании ще предложат услугата на клиентите

ПОД "Бъдеще" пусна мобилно приложение за избор на пенсионен фонд

В партньорство с Evrotrust компанията е първата в сектора, която предлага изцяло дигитално записване, но само за свои фондове

Гергана Михайлова
6025 прочитания

Георги Димитров от Evrotrust (вляво) и Андрей Шотов от ПОД "Бъдеще" очакват, че скоро и други пенсионни компании ще предложат услугата на клиентите

© Надежда Чипева


Технологична възможност за избор на пенсионен фонд през мобилен телефон въведе ПОД "Бъдеще" в партньорство с Evrotrust. С това компанията стана първата на пазара, която ще може да привлича нови клиенти, без да е необходимо те да посещават офис или да подписват хартиени документи. Очакванията на ПОД "Бъдеще" са до две години 70% от новите записвания да идват през дигиталния канал. По данни на изпълнителния й директор Андрей Шотов към момента клиенти на дружеството са 226 хил. души, което й отрежда малко над 5% пазарен дял. Той посочи още, че активите под управление възлизат на 320 млн. лв., а по данни на КФН постигнатата доходност за последните 5 години е 2.18%.

Първата с подобна услуга в сектора

След като бе първата пенсионна компания, пуснала мобилна апликация за клиентите си, ПОД "Бъдеще" се превръща и в първата, която дава възможност за дистанционен onboarding на потребители. Това означава, че желаещите да спестяват за втора пенсия при нея могат да подадат заявления или да прехвърлят партидите си от други пенсионни фондове, без да посещават офис или да подписват хартиени документи. За целта те трябва да инсталират на телефоните си мобилното приложение на ПОД "Бъдеще", както и апликацията на Evrotrust. Интеграцията им позволява попълването на заявлението, подписването и получаването на документи да става електронно, което е безплатно за потребителя.

Инвестицията в дигиталния канал е на пенсионната компания, откъдето не пожелаха да коментират колко е струвала разработката. От там посочиха само, че се надяват до две години 70% от клиентите им да идват през мобилното приложение. "Това не е краят на дигитализацията в нашата компания", каза Андрей Шотов, като изтъкна, че след 16 години на пазара тя има амбиции да расте чрез привличане на клиенти от новите поколения, които излизат на пазара на труда.

От малките на пазара

Последните данни на Комисията за финансов надзор (КФН) отреждат 5.4% пазарен дял на ПОД "Бъдеще" на база осигурени лица в края на 2018 година. Според статистиката на регулатора новопостъпилите заявления за годината в универсалния фонд са били 6996, а 16349 са служебно разпределените лица, с което новите осигурени във фонда са 23345 дущи. Отделно 2312 души ка даписани в професионалния пенсионне фонд, от които 1845 са служебно разпределени. До там се стига когато някой, който е започнал първа работа, не е подал в срок заявление в кой частен пенсионен фонд да бъде осигуряван за втора пенсия. Разпределението се извършва по набор от критерии, сред които брой на първичните избори, постигната доходност и размер на таксите за управление.

Технологична възможност за избор на пенсионен фонд през мобилен телефон въведе ПОД "Бъдеще" в партньорство с Evrotrust. С това компанията стана първата на пазара, която ще може да привлича нови клиенти, без да е необходимо те да посещават офис или да подписват хартиени документи. Очакванията на ПОД "Бъдеще" са до две години 70% от новите записвания да идват през дигиталния канал. По данни на изпълнителния й директор Андрей Шотов към момента клиенти на дружеството са 226 хил. души, което й отрежда малко над 5% пазарен дял. Той посочи още, че активите под управление възлизат на 320 млн. лв., а по данни на КФН постигнатата доходност за последните 5 години е 2.18%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Секунди за реклама...

    Колко всъщност струва... Герган... да пуснете чалга без обозначение за реклама?.. 20-30% отгоре...

  • 2
    xtc1560978981613986 avatar :-|
    Arim Avolokin

    Не доверявайте средствата си на този фонд. Отказват да изплатят индивидуалните средства на починал човек на наследници. Хранят се от мъртъвци


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Колко ми трябват за пенсия

Колко ми трябват за пенсия

Дигитална полица

Дигитална полица

"Животът" продължава

"Животът" продължава

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK