Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Adidas описва своята марка като "три паралелни успоредни ивици с еднаква ширина, разположени върху стоката, независимо в коя посока"

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

11735 прочитания

Adidas описва своята марка като "три паралелни успоредни ивици с еднаква ширина, разположени върху стоката, независимо в коя посока"

© Reuters


Съдът на Европейския съюз обяви марката на Adidas, изобразяваща три успоредни ленти, за невалидна. Причината е, че ѝ липсва отличителен характер, който да позволява всички 28 членки на ЕС да я разпознаят, съобщава Reuters.

Окончателно решение

Марката е регистрирана през 2014 г., но две години по-късно срещу нея е отправено искане за обявяване в недействителност, подадено от белгийската компания Shoe Branding Europe BVBA. След това Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) решава, че тя не е трябвало да бъде регистрирана.

Трите ивици бяха определени като неразпознаваеми от Съда на Европейския съюз

Конкретната причина е, че не се е сдобила с отличителен характер на територията на ЕС. Това решение беше потвърдено днес от Съда на Европейския съюз, който отхвърли жалбата на Adidas към EUIPO.

"Общият съд констатира, че EUIPO не е допуснала грешка в преценката, когато е приела, че Adidas не е доказала, че въпросната марка е била използвана на цялата територия на ЕС и че в резултат на това е придобила отличителен характер на тази територия", пише в становището на съда.

Спорът за лентите

Германският производител на спортно облекло заяви, че решението засяга само конкретна употреба на символа. В момента индустрията се сблъсква с разногласия относно търговските марки и патентите, тъй като лидерите в сектора се опитват да разграничат своите продукти и да оправдават високите цени на стоките.

Adidas описва своята марка като "три паралелни успоредни ивици с еднаква ширина, разположени върху стоката, независимо в коя посока". Компанията обаче не успя да се защити от Shoe Branding Europe, с която води спор от близо десет години. Същият Съд на Европейския съюз обяви търговската марка на белгийското предприятие за невалидна преди две години, поради причината, че лентите на логото ѝ много приличат на тези на Adidas.

Adidas трябваше да докаже, че образът на трите ленти "се е сдобил с отличителен характер на територията на ЕС". Това означава компанията да е сигурна в разпознаваемостта на бранда от клиентите, които ясно да разграничават продуктите ѝ от тези, произведени от други фирми.

Съдът посочва, че марката не представлява някакъв еталон, а е "обикновена фигуративна марка". Adidas, която още може да обжалва пред Съда на Европейския съюз, заяви в свое изявление, че решението е ограничено само до знака с три ивици и не оказва влияние върху други защитени употреби на марката в Европа.

Съдът на Европейския съюз обяви марката на Adidas, изобразяваща три успоредни ленти, за невалидна. Причината е, че ѝ липсва отличителен характер, който да позволява всички 28 членки на ЕС да я разпознаят, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK