С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 юни 2019, 15:10, 10688 прочитания

Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съдът на Европейския съюз обяви марката на Adidas, изобразяваща три успоредни ленти, за невалидна. Причината е, че ѝ липсва отличителен характер, който да позволява всички 28 членки на ЕС да я разпознаят, съобщава Reuters.

Окончателно решение


Марката е регистрирана през 2014 г., но две години по-късно срещу нея е отправено искане за обявяване в недействителност, подадено от белгийската компания Shoe Branding Europe BVBA. След това Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) решава, че тя не е трябвало да бъде регистрирана.

Трите ивици бяха определени като неразпознаваеми от Съда на Европейския съюз

Конкретната причина е, че не се е сдобила с отличителен характер на територията на ЕС. Това решение беше потвърдено днес от Съда на Европейския съюз, който отхвърли жалбата на Adidas към EUIPO.

"Общият съд констатира, че EUIPO не е допуснала грешка в преценката, когато е приела, че Adidas не е доказала, че въпросната марка е била използвана на цялата територия на ЕС и че в резултат на това е придобила отличителен характер на тази територия", пише в становището на съда.



Спорът за лентите

Германският производител на спортно облекло заяви, че решението засяга само конкретна употреба на символа. В момента индустрията се сблъсква с разногласия относно търговските марки и патентите, тъй като лидерите в сектора се опитват да разграничат своите продукти и да оправдават високите цени на стоките.

Adidas описва своята марка като "три паралелни успоредни ивици с еднаква ширина, разположени върху стоката, независимо в коя посока". Компанията обаче не успя да се защити от Shoe Branding Europe, с която води спор от близо десет години. Същият Съд на Европейския съюз обяви търговската марка на белгийското предприятие за невалидна преди две години, поради причината, че лентите на логото ѝ много приличат на тези на Adidas.

Adidas трябваше да докаже, че образът на трите ленти "се е сдобил с отличителен характер на територията на ЕС". Това означава компанията да е сигурна в разпознаваемостта на бранда от клиентите, които ясно да разграничават продуктите ѝ от тези, произведени от други фирми.

Съдът посочва, че марката не представлява някакъв еталон, а е "обикновена фигуративна марка". Adidas, която още може да обжалва пред Съда на Европейския съюз, заяви в свое изявление, че решението е ограничено само до знака с три ивици и не оказва влияние върху други защитени употреби на марката в Европа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 421 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 865 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Алиансът на Renault и Nissan може да пропадне след ареста на Карлос Гон

Съвместните дейности и персоналът все повече намаляват, а двете компании се държат като конкуренти вместо като партньори

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10