С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 юни 2019, 13:10, 1829 прочитания

Частният сектор започва да налага достъпни смартфони в Африка

Операционната система KaiOS ще свали цените на устройствата за хора от слабо развитите страни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Два от най-големите мобилни оператори в Африка - MTN Group и Orange, започнаха да продават смартфони на цена 20 долара, съобщава Bloomberg.

Операционната система, която телефоните поддържат, се казва KaiOS и е разработена от американската KaiOS Techonologies. В момента това е третата най-популярна операционна система след iOS и Android. За две години, откакто е на пазара, компанията е привлякла финансиране за над 70 млн. долара, като основни инвеститори са Google (която разработва Android) и TCL Holdings.


Маркетинговата компания Strategy Analytics очаква продажбите на KaiOS телефони да скочат с 50% тази година, надвишавайки 100 млн. продадени устройства. По-голямата част от продажбите вероятно ще дойдат от Индия, където е и основният пазар на KaiOS смартфони. Компанията планира разширяване в още страни от Африка, Близкия изток и Латинска Америка.

Какво представляват устройствата?

Устройствата нямат тъчскрийн, а копчетата им са направени от най-евтината пластмаса. Основните функции на един смартфон са запазени – Wi-Fi, HTML 5 приложения, GPS, 4G покритие и мобилни плащания. Поради липсата на сензорен екран в средата на телефоните има бутон, който активира адаптирана версия на Google Assistant.



Премахването на екстрите удължава живота на батерията, което е от голяма полза за потребителите без постоянен достъп до електричество.

Паметта на KaiOS е четири пъти по-малка от тази на най-евтиния Android смартфон, което означава, че устройствата не могат да поддържат няколко приложения отворени едновременно. Според главния изпълнителен директор на компанията Себастиен Кодвил тази функция е в процес на разработка.

За някои KaiOS модели Qualcomm преработва стара версия на свой процесор с крайна цена приблизително 3 долара. Анализатори смятат, че стойността на всички части e около 15 долара. За сравнение - частите на Apple струват 390 долара.

Пазарна възможност

Според проучване на Counterpoint продажбата на мобилни телефони съставлява 25% от тази на всички мобилни устройства през третото тримесечие на 2018 г., оценявайки пазарната възможност в сектора на 28 млрд. долара.

"Три милиарда души нямат достъп до интернет, а 1.5 млрд. използват мобилни телефони, така че виждаме възможност за растеж", добавя Кодвил пред Mobile World Live.

Проблемът пред компанията е все още скъпият интернет в слабо развитите страни. Доклад на Алианса за достъпен интернет (A4AI) посочва, че всеки гигабайт коства 9% от месечния приход на средностатистическия жител на Африка (в сравнение с 0.5% от бюджета на един американски гражданин).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Huawei ще използва собствената си операционна система в повече продукти Huawei ще използва собствената си операционна система в повече продукти

Забраната за работа с операционната система на Google принуждава компанията да търси алтернатива

10 дек 2019, 87 прочитания

Финландска храна в България Финландска храна в България

Веригата за бързо хранене Hesburger отчита солиден ръст и планира разрастване

10 дек 2019, 332 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Трилентовата търговска марка на Adidas беше обявена за невалидна от Съда на ЕС

Причината е, че не е могла да придобие отличителен характер на територията на Европейския съюз

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10