С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 юни 2019, 12:15, 1535 прочитания

Алиансът на Renault и Nissan може да пропадне след ареста на Карлос Гон

Съвместните дейности и персоналът все повече намаляват, а двете компании се държат като конкуренти вместо като партньори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Някои от съвместните бизнес функции на Renault и Nissan тихо се разпадат, след като съюзът на автомобилните производители отслабва в отсъствието на бившия председател Карлос Гон. Това казват пред Financial Times служители на двете компании. Според тях съвместните дейности в алианса Renault-Nissan-Mitsubishi намаляват и персоналът не е получавал нови задачи в продължение на месеци. "Хората нямат какво да правят", казва един от източниците на изданието.

Това ли е краят?


Преди да бъде арестуван в Токио през ноември по обвинения във финансови злоупотреби, Гон настояваше алиансът между компаниите да бъде вечен и "необратим".
Сега "офисът на главния изпълнителен директор", се разпуска. Отделите, които се занимават с търговията на леки автомобили, продажбите, маркетинга и комуникациите, ограничават дейността си и уволняват персонал, споделят източниците.

Говорителите на съюза Renault и Nissan отказаха коментар. В годината преди да го арестуват Гон назначи нови служители и в двете компании с цел да работят заедно като екип. Той пренасочваше ръководители от двете компании в различни области - от производствените дейности до консултациите на клиенти след покупката на продукти.

Тайната на Гон



Някои отдели вече бяха обединени, като например този за покупки. А той отговаря за всички извършени покупки в рамките на глобалния алианс от 10 млн. автомобила. Но заради новите назначения се създадоха и нови отдели, в които двете конкуренти групи не си сътрудничеха.

Идеята беше бизнесът да се интегрира още повече, за да постигне целта от съвместни синергии на стойност 10 млрд. долара до 2022 г. и така алиансът да стане "необратим".

След ареста на Гон заради обвинения, които той отрича, Renault и Nissan обаче се отдалечиха една от друга и отчасти заради все по-голямото напрежение между двата съпернически управленски екипа.

На раздяла


"Ще е вярно, ако кажем, че връзката ни се намира в най-лошото си състояние за всички 20 години, в които сме били заедно, и това влияе върху съвместните ни операции", коментира един от източниците на FT, който е пряко засегнат. Това ефектира върху функциите на алианса - някои от тях спират окончателно, докато други просто се игнорират.

Сътрудничеството между двете страни винаги е "зависело от добрата воля", казва служител, който е напуснал компанията преди седмици.

В момента изглежда, че компаниите не успяват да се справят сами след отстраняването на Гон. Той сякаш беше лепилото, което свързваше двата бизнеса въпреки различните им културни ценности.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3638 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1121 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търговската война кара все повече компании да променят веригите си на снабдяване

Сблъсъкът между САЩ и Китай ще има по-дълготрайни последици от директното оскъпяване на определени продукти

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм