Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 юни 2019, 13:40, 3197 прочитания

Авиоизложението в Париж: Airbus заложи на поръчките, а Boeing – на сигурността

Европейският производител сключи първите договори за новия си модел A321XLR

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският производител на самолети Boeing се бори да се възстанови от най-голямата криза в историята си след двете фатални катастрофи с модела 737 MAX. Последствията от тях хвърлиха сянка върху представянето на компанията на френското авиоизложение в Бурже през тази седмица – форумът е ключов за представяне на нови машини и подписване на договори за поръчки за години напред.

Директорите на Boeing прекараха седмицата в стремежа си да възстановят срутената репутация на компанията, като се избягваха обичайните фанфари за подписаните поръчки за милиарди долари. Фокусът всеки ден беше безопасността, пише The Wall Street Journal.


"Това е опустошителна поредица от събития", заяви Ихсан Мунир, ръководител продажби на търговски самолети на Boeing. - Знаем, че не сме успели."
Усилията на американската компания да успокои клиентите са довели до резултат. Boeing осигури доставка на 200 самолета от MAX модела на собственика на British Airways - International Airlines Group - първата подобна продажба от месеци. А Мунир е оптимист, че компанията може да получи и повече поръчки.
Boeing не разкрива с кои други компании преговаря, но анализаторите смятат, че шоуто все пак е било положително за производителя на самолета. Общите поръчки на компанията от събитието се оценяват на повече от 30 млрд. долара преди стандартните отстъпки за индустрията.

По-светло бъдеще за Airbus

Airbus няма проблемите на американския си конкурент и продължава развитието си с нова версия на модела A321, предназначен да обслужва по-малките пазари. Европейският производител на самолети спечели 249 поръчки за A321XLR, давайки му предимство пред Boeing, който обмисля производството на конкурентен джет.



Още в първия ден на изложението Airbus подписа договор за 100 самолета с американската лизингова компания Air Lease, като 27 от тях са от новия модел, който ще бъде доставен през 2023 г. Сделката е на стойност 11 млрд. долара според официалните ценови листи и включва още 23 самолета A321neos и 50 броя от модела A220, пише Reuters.

JetBlue Airways също поръча 13 самолета от новия модел на европейския производител.
A321XLR е допълнение към семейството на A320neo и ще побира до 240 души на борда. Новото при A321XLR е, че е теснофюзелажен (с една пътека), но има капацитета да измине разстояние от 8700 км, което е с 15% повече от модела A321LR. Той ще влезе в експоатация през 2021 г.

"С този допълнителен обхват авиокомпаниите ще имат възможността да оперират самолети с по-ниски разходи на по-дълги и по-малко натоварени маршрути - много от които в момента се обслужват от големи и малко ефективни въздухоплавателни средства", твърди Airbus. Според компанията новият модел ще намали разхода на гориво на седалка с 30% в сравение с A321.

A321XLR vs. NMA

С нововъденията си Airbus оказва натиск върху вече същестуващите модели на Boeing – 757 и 767, които дълго време са контролирали пазарния сегмент.

Boeing от своя страна инвестира 15 млрд. долара в реактивния самолет NMA, който ще бъде подходящ за средни по дължина маршрути и ще изминава 9260 км с едно зареждане. Американският производител обаче е отложил плановете си, докато 737 Max не получи разрешение от регулаторите да лети отново.

Авиопревозвачите JetBlue Airways Corp. и Norwegian Air Shuttle ASA, считани за вероятни купувачи на XLR, призоваха Boeing да продължи с разработката на NMA. Според тях, американският самолетостроител ще предложи много по-ефективен самолет от европейския си конкурент.

Според главния изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбург NMA ще може да бъде пуснат на пазара около 2025 г.

По-слабо глобално търсене

Като цяло до четвъртък Boeing е получил по-малко от половината от 500-те поръчки на предишното авиошоу в Париж. Airbus запазва приблизително същото представяне като миналата година.

И двете компании се борят с по-слабо търсене на самолети. Нито една от тях не е осигурила поръчки от най-големите водещи авиокомпании на шоуто.
Напрежението в световната търговия, което намали търсенето на въздушни товари и спадащата рентабилност на авиокомпаниите, също допринесоха за по-скромните темпове на продажбите на самолети по време на тазгодишното изложение, в сравнение с последните години.
Въпреки това мениджърите на Airbus и Boeing настояват, че дългосрочното търсене на самолети остава стабилно. По време на изложението Boeing обяви прогнозата си, че през следващите 20 години глобалното търсене ще бъде за 44 040 самолета на стойност 3.1 трлн. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Онлайн търговията – с добър имунитет Онлайн търговията – с добър имунитет

Интернет бе сочен за бъдещето на ритейла и преди кризата. Сега значението му рязко се увеличи

3 апр 2020, 484 прочитания

Търговските вериги – отвъд заразата Търговските вериги – отвъд заразата

Ритейлът ще работи по нови правила: на доставки, маркетинг, регулации

3 апр 2020, 737 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Красимир Ненов: "КонтурГлобал" е дългосрочен инвеститор"

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10