С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 юни 2019, 13:20, 3861 прочитания

Как търговската война между САЩ и Китай удари автомобилните производители

Бизнесът е принуден да компенсира икономическия национализъм и високите мита

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Брандовете също не са защитени от търговските конфликти, когато става въпрос за физически стоки. За да продължат да се развиват, те трябва да докажат, че не могат да бъдат заменени, обяснява Елспет Чунг, директор в компанията за измерване на пазарната стойност на различни марки BrandZ, пред Financial Times. "Не става въпрос за продукта, а за това от какво клиентите се нуждаят в ежедневието си", казва тя. За да се компенсират високите тарифи, наложени от САЩ и Китай, цените растат. Марките ще трябва да оправдаят това. Например американските компании в Китай вече усещат лошите последици върху себе си", добавя тя.

Жертвите


През миналата годна продажбите на автомобили в Китай се свиха за първи път от 1990 г. насам, отчасти заради несигурността, породена от търговската война, която принуждава потребителите да се въздържат от покупки. Автомобилите вече на са третата по важност вносна стока от САЩ в Китай - от 10 млрд. долара за 2017 г. към миналата година стойността се е смалила с една четвърт до 6.65 млрд. долара по данни на Census.

Автомобилният производител Ford например се сблъска със спад на продажбите в Китай и загуби мястото си в класацията на 100-те най-високо оценени световни марки. Компаниите за луксозни превозни средства като Mercedes-Benz, която има най-голям пазарен дял в Китай (28% от общите продажби) усеща забавяне на растежа. Все още обаче е рано да се каже, че тези компании ще изчезнат от китайския пазар заради високите мита. Скот Милър, който е главен консултант в Центъра за стратегически и международни науки във Вашингтон, смята, че икономическият национализъм е много голям риск. "Никога не бих подценил силата на национализма в Китай", казва той.


Трудният пазар



Не само автомобилните производители страдат покрай търговската война. Американски компании като Uber и Amazon преди се опитаха да навлязат на пазара в Китай, но се провалиха. Причината - не успяха да надвият китайските си конкуренти. Пазарният дял на компанията на Джеф Безос падна до 1% и тя взе решение да се изтегли от страната.

Ако правителството в Китай насърчи потребителите да не пазаруват от американските компании и ако към това прибавим силната конкуренция от китайски компании, това би могло да "довърши" американските фирми. Те едва ли ще могат да се утвърдят на пазара именно поради тези причини. На 6 юни, след като президентът Тръмп включи Huawei в черния списък за търговия, защото определи компанията като "заплаха за националната сигурност", Китай глоби Ford за антитръстови нарушения. А това изглежда като отмъщение.

"Това е най-неприятното, което може да стане. Китайските потребители са склонни да бъдат доста големи патриоти", казва Милър. Трудно е да се прецени краткосрочната вреда за стойността на американските марки в Китай, но е сигурно, че икономическият национализъм ще нанесе тежък удар на продажбите и репутацията им в дългосрочен план. През 2016 и 2017 г. Китай ефективно бойкотира стоки от Южна Корея заради това, че държавата се съгласи да приеме американски противоракетен щит.

Прецедентът съществува, както и потенциалният риск. Отмъщението е само една от възможностите пред Китай. Крейг Алън, президентът на Американо-китайския бизнес съвет, е песимистично настроен. "Марките са потърпевши от отношенията между двете държави. Няма да отнеме много време по-високите мита да ударят компаниите, а впоследствие да повлияят и на потребителите в САЩ", казва той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията 5 "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 3597 прочитания

Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати 2 Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 1404 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Авиоизложението в Париж: Airbus заложи на поръчките, а Boeing – на сигурността

Европейският производител сключи първите договори за новия си модел A321XLR

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда