С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 юни 2019, 13:20, 3909 прочитания

Как търговската война между САЩ и Китай удари автомобилните производители

Бизнесът е принуден да компенсира икономическия национализъм и високите мита

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Брандовете също не са защитени от търговските конфликти, когато става въпрос за физически стоки. За да продължат да се развиват, те трябва да докажат, че не могат да бъдат заменени, обяснява Елспет Чунг, директор в компанията за измерване на пазарната стойност на различни марки BrandZ, пред Financial Times. "Не става въпрос за продукта, а за това от какво клиентите се нуждаят в ежедневието си", казва тя. За да се компенсират високите тарифи, наложени от САЩ и Китай, цените растат. Марките ще трябва да оправдаят това. Например американските компании в Китай вече усещат лошите последици върху себе си", добавя тя.

Жертвите


През миналата годна продажбите на автомобили в Китай се свиха за първи път от 1990 г. насам, отчасти заради несигурността, породена от търговската война, която принуждава потребителите да се въздържат от покупки. Автомобилите вече на са третата по важност вносна стока от САЩ в Китай - от 10 млрд. долара за 2017 г. към миналата година стойността се е смалила с една четвърт до 6.65 млрд. долара по данни на Census.

Автомобилният производител Ford например се сблъска със спад на продажбите в Китай и загуби мястото си в класацията на 100-те най-високо оценени световни марки. Компаниите за луксозни превозни средства като Mercedes-Benz, която има най-голям пазарен дял в Китай (28% от общите продажби) усеща забавяне на растежа. Все още обаче е рано да се каже, че тези компании ще изчезнат от китайския пазар заради високите мита. Скот Милър, който е главен консултант в Центъра за стратегически и международни науки във Вашингтон, смята, че икономическият национализъм е много голям риск. "Никога не бих подценил силата на национализма в Китай", казва той.


Трудният пазар



Не само автомобилните производители страдат покрай търговската война. Американски компании като Uber и Amazon преди се опитаха да навлязат на пазара в Китай, но се провалиха. Причината - не успяха да надвият китайските си конкуренти. Пазарният дял на компанията на Джеф Безос падна до 1% и тя взе решение да се изтегли от страната.

Ако правителството в Китай насърчи потребителите да не пазаруват от американските компании и ако към това прибавим силната конкуренция от китайски компании, това би могло да "довърши" американските фирми. Те едва ли ще могат да се утвърдят на пазара именно поради тези причини. На 6 юни, след като президентът Тръмп включи Huawei в черния списък за търговия, защото определи компанията като "заплаха за националната сигурност", Китай глоби Ford за антитръстови нарушения. А това изглежда като отмъщение.

"Това е най-неприятното, което може да стане. Китайските потребители са склонни да бъдат доста големи патриоти", казва Милър. Трудно е да се прецени краткосрочната вреда за стойността на американските марки в Китай, но е сигурно, че икономическият национализъм ще нанесе тежък удар на продажбите и репутацията им в дългосрочен план. През 2016 и 2017 г. Китай ефективно бойкотира стоки от Южна Корея заради това, че държавата се съгласи да приеме американски противоракетен щит.

Прецедентът съществува, както и потенциалният риск. Отмъщението е само една от възможностите пред Китай. Крейг Алън, президентът на Американо-китайския бизнес съвет, е песимистично настроен. "Марките са потърпевши от отношенията между двете държави. Няма да отнеме много време по-високите мита да ударят компаниите, а впоследствие да повлияят и на потребителите в САЩ", казва той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

DXC Technology вече има над 4500 служители в България DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 1212 прочитания

WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите

Компанията се сблъсква с опасения относно управлението на изпълнителния директор Адам Нойман и големите загуби

17 сеп 2019, 719 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Авиоизложението в Париж: Airbus заложи на поръчките, а Boeing – на сигурността

Европейският производител сключи първите договори за новия си модел A321XLR

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател