Турция, България и Volkswagen: интригата продължава
Съседната страна заигра активно, а окончателното решение къде да бъде заводът на автогиганта трябва да бъде взето следващия месец
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Турция взима преднина пред България като предпочитана дестинация за новия завод на Volkswagen. В неофициалната битка между двете държави за огромната инвестиция очевидно съседната държава е включила всички възможни лостове, ако се съди по публикациите в германски медии.
Окончателното решение на автогиганта от Волфсбург обаче все още не e взето, като предстои това да стане в следващите няколко седмици, научи "Капитал" от запознати с преговорите. Те считат, че България все така има шанс да привлече тази инвестиция.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
22 коментара
Майната му на Фолксваген...! Тиквун да драпа за европейския завод на Тесла!!!
Ако турците имат празен завод на Опел би било много по-лесно за VW да го използват отколкото да строят нов на зелено. След изборите в Истанбул нямаме никакъв шанс което е жалко. Това щеше да е въжето което да ни изтегли от сегашното завалийки положение.
Спасението за нас беше Турция да не играе сериозно или да я игнорират по политически причини. Намеси ли се активно, няма как да я конкурираме. Нито можем да осигурим съфинансиране от стотици милиони като нея, нито имаме огромния й пазар за реализация на колите.
Европейските правила убиват европейската индустрия. След като не допускаш държавна помощ от страните членки, трябва да забраниш и европейски компании да получават държавна помощ от трети държави. По слухове Турция е обещала доста голяма част от инвестицията за 1.4 млрд евро. В същото време България може единствено - 1. да изгради инфраструктура 2. да поеме някаква част от осигуровките на работниците за период от време.
Ако изберат Турция това ще е тотална гавра с България и пуделът на Меркел ББ. Незабавно скъсване на дипломатически отношения с Германия!
Подкрепихме ги за Северен Поток 2, а те ще пристанат на Ердоган дето им се плюе в лицето от години и де факто ще подпомогнат режима му. Явно западняците за пари са готови и майка си да продадат. Европейска солидарност - нула.
Самия факт, че се борим за тази инвестиция до последно, е показателен. Рано или късно ще имаме и друг шанс за подобни по размер фабрики. Вече имаме и два подходящи терена, които да предложим.
До коментар [#] от "
izt21595181
":
Фолксваген е собственост на сем. Порше (51%).
Държавата ФРГ държи 0%.
Провинция Долна Саксония = 20%.
Главната цел на ФВ е да създава печалба за акциотерите си, а не да прави услуги на герм. правителство.
Фауве ще гризнат май дръвцето. Много скоро, след като санкциите на Тръмпи се стоварят върху Турция, субсидията от Ердоган, заради която ще отидат в Измир, ще им излезе през носа...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.