Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Във фитнес индустрията работят над 600 малки и средни предприятия и 50 хил. души. Секторът генерира между 80 и 100 млн. лв. оборот на година, а спортуващи са едва 5% от населението

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Компанията зад картите MultiSport вече има верига от свои собствени спортни обекти

Калина Горанова
8594 прочитания

Във фитнес индустрията работят над 600 малки и средни предприятия и 50 хил. души. Секторът генерира между 80 и 100 млн. лв. оборот на година, а спортуващи са едва 5% от населението

© Мария Съботинова


Създава се монопол във фитнес индустрията. Това беше съобщено от Петър Ангелов, председател на Българската асоциация за здраве и фитнес и собственик на веригата "Атлетик Фитнес".

Основна заплаха за бизнеса си собственици на фитнес зали виждат в дружеството "Бенефит системс България", което стои зад популярните карти за спорт MultiSport. "Посредниците задоволяват нуждата от по-богат избор на услуги, могат да намалят разходите за маркетинг и евентуално да създадат нови клиенти на пазара, което ги прави атрактивни на пръв поглед, но в дългосрочен план могат да нанесат непоправими вреди за действащите оператори и за потребителите", заяви Ангелов.

Къде са рисковете

По данни на Българската асоциация за здраве и фитнес в страната в сферата на фитнес индустрията работят над 600 малки и средни предприятия и 50 хил. души. Секторът генерира между 80 и 100 млн. лв. оборот на година, а спортуващи са едва 5% от населението. Световната тенденция за появата на посредници се случи и в България, като преди 3 години започна навлизането на картите MultiSport и конкурента Sodexo.

Според БАЗФ броят на активните карти MultiSport е достигнал 75 хил. при 200 000 потребители общо. Картата предлага достът до над 600 зали при фиксирана сума на месец, която в идеалния случай се плаща от работодателя, като в повечето случаи тя е на доста по-ниска цена от абонаментните карти на самите спортни центрове.

Оттам идват и страховете на някои собственици на фитнес зали, като според тях работата с картите MultiSport е предпоставка за прекъсването на пряката връзка с клиентите и загубата на контрол над бизнеса. Това на свой ред прави залите зависими и уязвими от посредника, през който вече минава огромната част от посетителите. Така той може да налага ценова политика и да изисква от залите по-ниски цени, срещу което те трудно биха могли да противодействат, тъй като в противен случай биха загубили клиенти при спиране на работата с посредника.

Какво следва

"Зависимостта на операторите стигна до такава степен, че 80-90% от приходите им идват от картите на посредниците. Сега и да искат, не могат да се откажат от това партньорство. Поставени в неизгодна позиция, са принудени да приемат условията, поставени им от посредниците. В противен случай ги чака фалит", заяви Богдана Колева, управител на "Спорт Сити".

Петър Ангелов заяви, че ще предложи на управителния съвет на Българската асоциация за здраве и фитнес да гласува дали да се сезира Комисията за защита на конкуренцията за нелоялни практики и ценови дъмпинг от страна на дружеството зад картите MultiSport.

От посредник сега MultiSport вече започна да играе и в полето на фитнес обектите, като има първи свои зали.

Повече по темата четете в следващ брой на "Капитал"

Създава се монопол във фитнес индустрията. Това беше съобщено от Петър Ангелов, председател на Българската асоциация за здраве и фитнес и собственик на веригата "Атлетик Фитнес".

Основна заплаха за бизнеса си собственици на фитнес зали виждат в дружеството "Бенефит системс България", което стои зад популярните карти за спорт MultiSport. "Посредниците задоволяват нуждата от по-богат избор на услуги, могат да намалят разходите за маркетинг и евентуално да създадат нови клиенти на пазара, което ги прави атрактивни на пръв поглед, но в дългосрочен план могат да нанесат непоправими вреди за действащите оператори и за потребителите", заяви Ангелов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Пазарът е свободен (и така трябва да бъде). Недоволните от картите MultiSport просто могат да се обединят в конкурентен модел, който да предлага по-добри условия на клиентите. Течи чугунени глави толкова ли не могат да се сетят, че така работи принципът на свободната пазарна икономика?! (disclaimer: никога не съм използвала карта MultiSport, и не работя за тази компания, просто разсъждавам логично).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK