С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 25 юни 2019, 16:41, 4787 прочитания

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Компанията зад картите MultiSport вече има верига от свои собствени спортни обекти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Създава се монопол във фитнес индустрията. Това беше съобщено от Петър Ангелов, председател на Българската асоциация за здраве и фитнес и собственик на веригата "Атлетик Фитнес".

Основна заплаха за бизнеса си собственици на фитнес зали виждат в дружеството "Бенефит системс България", което стои зад популярните карти за спорт MultiSport. "Посредниците задоволяват нуждата от по-богат избор на услуги, могат да намалят разходите за маркетинг и евентуално да създадат нови клиенти на пазара, което ги прави атрактивни на пръв поглед, но в дългосрочен план могат да нанесат непоправими вреди за действащите оператори и за потребителите", заяви Ангелов.


Къде са рисковете

По данни на Българската асоциация за здраве и фитнес в страната в сферата на фитнес индустрията работят над 600 малки и средни предприятия и 50 хил. души. Секторът генерира между 80 и 100 млн. лв. оборот на година, а спортуващи са едва 5% от населението. Световната тенденция за появата на посредници се случи и в България, като преди 3 години започна навлизането на картите MultiSport и конкурента Sodexo.

Според БАЗФ броят на активните карти MultiSport е достигнал 75 хил. при 200 000 потребители общо. Картата предлага достът до над 600 зали при фиксирана сума на месец, която в идеалния случай се плаща от работодателя, като в повечето случаи тя е на доста по-ниска цена от абонаментните карти на самите спортни центрове.



Оттам идват и страховете на някои собственици на фитнес зали, като според тях работата с картите MultiSport е предпоставка за прекъсването на пряката връзка с клиентите и загубата на контрол над бизнеса. Това на свой ред прави залите зависими и уязвими от посредника, през който вече минава огромната част от посетителите. Така той може да налага ценова политика и да изисква от залите по-ниски цени, срещу което те трудно биха могли да противодействат, тъй като в противен случай биха загубили клиенти при спиране на работата с посредника.

Какво следва

"Зависимостта на операторите стигна до такава степен, че 80-90% от приходите им идват от картите на посредниците. Сега и да искат, не могат да се откажат от това партньорство. Поставени в неизгодна позиция, са принудени да приемат условията, поставени им от посредниците. В противен случай ги чака фалит", заяви Богдана Колева, управител на "Спорт Сити".

Петър Ангелов заяви, че ще предложи на управителния съвет на Българската асоциация за здраве и фитнес да гласува дали да се сезира Комисията за защита на конкуренцията за нелоялни практики и ценови дъмпинг от страна на дружеството зад картите MultiSport.

От посредник сега MultiSport вече започна да играе и в полето на фитнес обектите, като има първи свои зали.

Повече по темата четете в следващ брой на "Капитал"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Sodexo спорт фитнес

Прочетете и това

Boeing губи 4.9 млрд. долара заради спрените поръчки на 737 MAX 1 Boeing губи 4.9 млрд. долара заради спрените поръчки на 737 MAX

Катастрофите в Етиопия и Индонезия вече се отразяват на американския производител

23 юли 2019, 295 прочитания

Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520% Китайската научно-технологична борса отвори с ръст на някои акции от 520%

Star market e направена по подобие на Nasdaq и е отговорът на Китай в търговската война със САЩ

22 юли 2019, 974 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г.

Компанията цели намаляване на загубите на вода до 38.7% до 2021 г.

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото