С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 25 юни 2019, 16:41, 5696 прочитания

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Компанията зад картите MultiSport вече има верига от свои собствени спортни обекти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Създава се монопол във фитнес индустрията. Това беше съобщено от Петър Ангелов, председател на Българската асоциация за здраве и фитнес и собственик на веригата "Атлетик Фитнес".

Основна заплаха за бизнеса си собственици на фитнес зали виждат в дружеството "Бенефит системс България", което стои зад популярните карти за спорт MultiSport. "Посредниците задоволяват нуждата от по-богат избор на услуги, могат да намалят разходите за маркетинг и евентуално да създадат нови клиенти на пазара, което ги прави атрактивни на пръв поглед, но в дългосрочен план могат да нанесат непоправими вреди за действащите оператори и за потребителите", заяви Ангелов.


Къде са рисковете

По данни на Българската асоциация за здраве и фитнес в страната в сферата на фитнес индустрията работят над 600 малки и средни предприятия и 50 хил. души. Секторът генерира между 80 и 100 млн. лв. оборот на година, а спортуващи са едва 5% от населението. Световната тенденция за появата на посредници се случи и в България, като преди 3 години започна навлизането на картите MultiSport и конкурента Sodexo.

Според БАЗФ броят на активните карти MultiSport е достигнал 75 хил. при 200 000 потребители общо. Картата предлага достът до над 600 зали при фиксирана сума на месец, която в идеалния случай се плаща от работодателя, като в повечето случаи тя е на доста по-ниска цена от абонаментните карти на самите спортни центрове.



Оттам идват и страховете на някои собственици на фитнес зали, като според тях работата с картите MultiSport е предпоставка за прекъсването на пряката връзка с клиентите и загубата на контрол над бизнеса. Това на свой ред прави залите зависими и уязвими от посредника, през който вече минава огромната част от посетителите. Така той може да налага ценова политика и да изисква от залите по-ниски цени, срещу което те трудно биха могли да противодействат, тъй като в противен случай биха загубили клиенти при спиране на работата с посредника.

Какво следва

"Зависимостта на операторите стигна до такава степен, че 80-90% от приходите им идват от картите на посредниците. Сега и да искат, не могат да се откажат от това партньорство. Поставени в неизгодна позиция, са принудени да приемат условията, поставени им от посредниците. В противен случай ги чака фалит", заяви Богдана Колева, управител на "Спорт Сити".

Петър Ангелов заяви, че ще предложи на управителния съвет на Българската асоциация за здраве и фитнес да гласува дали да се сезира Комисията за защита на конкуренцията за нелоялни практики и ценови дъмпинг от страна на дружеството зад картите MultiSport.

От посредник сега MultiSport вече започна да играе и в полето на фитнес обектите, като има първи свои зали.

Повече по темата четете в следващ брой на "Капитал"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Sodexo спорт фитнес

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1057 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 849 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г.

Компанията цели намаляване на загубите на вода до 38.7% до 2021 г.

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света