Британската дигитална банка Monzo вече се оценява на над 2 млрд. паунда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британската дигитална банка Monzo вече се оценява на над 2 млрд. паунда

Monzo

Британската дигитална банка Monzo вече се оценява на над 2 млрд. паунда

Компанията добавя 113 млн. паунда финансиране и се насочва към САЩ

Йоан Запрянов
5836 прочитания

Monzo

© Monzo


Британската компания за дигитално банкиране Monzo е събрала нови 113 млн. паунда инвестиции. По този начин компанията вече се оценява на над 2 млрд. паунда едва 8 месеца след като беше оценена като "еднорог", или фирма с пазарна стойност над 1 млрд. долара, пише Financial Times.

Инвестицията в Monzo е водена от Y Combinator, един от най-големите акселераторски фондове от Силициевата долина, в чието портфолио личат фирми като Dropbox и Aibrnb. В рунда се включват и досегашни инвеститори в дигиталната банка, като Accel, Orange и Stripe.

Monzo е основана през 2015 г. и е един от основните играчи на финтех сцената, където фирмите за дигитално банкиране вече се превръщат в съвсем реална конкуренция на традиционните банки. Monzo има лиценз за банкиране, като такъв има и конкурентът й Revolut – европейски стартъп, който се оценява на 2.7 млрд. евро.

Към САЩ

Парите от последната инвестиция ще бъдат използвани за разширение на клиентската база в САЩ, където стартъпът работи от месец. Monzo се оказва успешна сред масовите клиенти, като само за последния месец е добавила 250 хил. потребители към мрежата си. Директорът маркетинг в компанията Тристан Томас коментира, че за момента приемането на услугата в САЩ е "невероятно" и Monzo има списък с хиляди хора, които чакат за откриване на сметката си.

За последната си година Monzo отбеляза загуба от 33.1 млн. паунда, като големият въпрос пред финтех стартъпа е кога може да започне да работи на печалба. Monzo съществува от 2015 г. като мобилно приложение, а през 2017 г. получи и лиценз за банкиране и се превърна в една от първите изцяло дигитални банки без физически клонове. Както и при Revolut, компанията залага на ниски цени за обмен на валута в реално време и досега има 2 млн. активни клиенти.

Британската компания за дигитално банкиране Monzo е събрала нови 113 млн. паунда инвестиции. По този начин компанията вече се оценява на над 2 млрд. паунда едва 8 месеца след като беше оценена като "еднорог", или фирма с пазарна стойност над 1 млрд. долара, пише Financial Times.

Инвестицията в Monzo е водена от Y Combinator, един от най-големите акселераторски фондове от Силициевата долина, в чието портфолио личат фирми като Dropbox и Aibrnb. В рунда се включват и досегашни инвеститори в дигиталната банка, като Accel, Orange и Stripe.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK