Влияе ли Google на политиката

Компанията за пореден път си навлече гнева на Републиканската партия в САЩ

Google не е и първата компания, обект на разследвания на Project Veritas, проект на журналиста Джеймс О‘Кийф. Проблемът е, че в работата си той използва силно редактирани видеоматериали, което поставя въпроса за тяхната обективност
Google не е и първата компания, обект на разследвания на Project Veritas, проект на журналиста Джеймс О‘Кийф. Проблемът е, че в работата си той използва силно редактирани видеоматериали, което поставя въпроса за тяхната обективност    ©  Reuters
Google не е и първата компания, обект на разследвания на Project Veritas, проект на журналиста Джеймс О‘Кийф. Проблемът е, че в работата си той използва силно редактирани видеоматериали, което поставя въпроса за тяхната обективност
Google не е и първата компания, обект на разследвания на Project Veritas, проект на журналиста Джеймс О‘Кийф. Проблемът е, че в работата си той използва силно редактирани видеоматериали, което поставя въпроса за тяхната обективност    ©  Reuters

Американският технологичен гигант Google повдигна за пореден път въпроси дали се опитва чрез алгоритмите си да влияе на политическия процес в САЩ. Този път проблемът за компанията дойде от видео на консервативния сайт за разследвания Project Veritas, който пусна клип, записан със скрита камера. В него участва Джен Дженай, директор отговорни иновации в компанията. Видеото бе свалено от YouTube заради нарушение на личната неприкосновеност на Дженай. YouTube също е собственост на Alphabet, компанията - майка на Google.

В клипа Дженай коментира, че макар да обича сенатора и кандидат за президент на САЩ през 2020 г. от Демократическата партия Елизабет Уорън, тя не е съгласна с мнението ѝ, че Google и другите технологични компании трябва да бъдат разделени. Причината е: "Всички тези по-малки компании няма да имат ресурсите, които имаме ние, а ще трябва да предотвратят следващата Тръмп ситуация."


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал