С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 юли 2019, 11:45, 2604 прочитания

Стратегията на H&M за промяна дава резултат през второто тримесечие на 2019 г.

Печалбата забавя спада си, а акциите на шведската верига се покачиха след обявяване на резултатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шведската модна верига Hennes&Mauritz, позната повече като H&M, регистрира много по-малък спад на печалбата през второто тримесечие на 2019 г. Компанията преминава през затруднения през последните три години, поради което промени цялостната си стратегия по продажбите. Тя се опитва да намали обема на продажбите с намаления, който изяждаше маржовете й на печалбата. Новините за печалбите и успеха на стратегията се отразиха благоприятно на акциите на веригата, пише Reuters.

Инфографика

Акциите на H&M скочиха рязко при новините за 12-процентов скок в продажбите през юни

Увеличаване


Финансови резултати

Акциите на H&M се покачиха с 15% в Стокхолм в края на седмицата, след като компанията регистрира по-добри от очакваното печалби и продажби за второто тримесечие на 2019 г. Нетната печалба е спаднала за осмо поредно тримесечие, но с много по-малко от прогнозираното - с 1.5% до 4.57 млрд. крони (490 млн. долара). Компанията уточнява, че инвестициите в новата й онлайн стратегия и опитите да намалят натрупания инвентар ограничават възможните печалби.


Запасите от продукция са се понижили като процент от продажбите до 18.2% от рекордните 18.9% през август миналата година. В същото време продажбите през юни - първия месец на третото фискално тримесечие, са нараснали с 12%, което допълнително повишава инвеститорското доверие в H&M. Постъпленията през второто тримесечие са нараснали с 11% и са достигнали 57.47 млрд. крони (6.19 млрд. долара).

Не на последно място, компанията - която е вторият ритейлър в сектора след собственика на Zara - Inditex, обеща да съкрати плановете си за експанзия тази година с 26% до 130 нетни нови магазина.

В борба да си върнат трона



Съвсем до скоро H&M, която се представя добре в България, беше най-голямата компания за облекло в света. В резултат на проблемите през последните три години тя беше изместена от Zara. През това време онлайн ритейлъри като Zolando и по-евтини вериги като Primark също отнеха от потребителите на H&M.

Това доведе до натрупване на огромни количества инвентар от предишни колекции, който трябва да се разпродава на силно намалени цени. И до момента H&M продава летни дрехи от миналата година с намаления до 50%. Поддържането на допълнителната складова наличност и промоционалните цени силно вредят на печалбата на компанията.

Резултатите на шведската компания през второто тримесечие са обнадеждаващи, защото показват начален прогрес за овладяване на загубите. Обещанията за намалени разходи, силно трето тримесечие и използване на нови технологии за по-ефективно управление на фирмените магазини, които компании като Inditex вече използват, дават надежда за възстановяване на шведската модна верига.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 622 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 525 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BMW очаква печалбата от електромобили да се изравни с тази от традиционните

Баварският автомобилопроизводител предвижда продажба на 23 модела електрически и хибридни превозни средства

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10