С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 юли 2019, 11:45, 2158 прочитания

Стратегията на H&M за промяна дава резултат през второто тримесечие на 2019 г.

Печалбата забавя спада си, а акциите на шведската верига се покачиха след обявяване на резултатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шведската модна верига Hennes&Mauritz, позната повече като H&M, регистрира много по-малък спад на печалбата през второто тримесечие на 2019 г. Компанията преминава през затруднения през последните три години, поради което промени цялостната си стратегия по продажбите. Тя се опитва да намали обема на продажбите с намаления, който изяждаше маржовете й на печалбата. Новините за печалбите и успеха на стратегията се отразиха благоприятно на акциите на веригата, пише Reuters.

Инфографика

Акциите на H&M скочиха рязко при новините за 12-процентов скок в продажбите през юни

Увеличаване


Финансови резултати

Акциите на H&M се покачиха с 15% в Стокхолм в края на седмицата, след като компанията регистрира по-добри от очакваното печалби и продажби за второто тримесечие на 2019 г. Нетната печалба е спаднала за осмо поредно тримесечие, но с много по-малко от прогнозираното - с 1.5% до 4.57 млрд. крони (490 млн. долара). Компанията уточнява, че инвестициите в новата й онлайн стратегия и опитите да намалят натрупания инвентар ограничават възможните печалби.


Запасите от продукция са се понижили като процент от продажбите до 18.2% от рекордните 18.9% през август миналата година. В същото време продажбите през юни - първия месец на третото фискално тримесечие, са нараснали с 12%, което допълнително повишава инвеститорското доверие в H&M. Постъпленията през второто тримесечие са нараснали с 11% и са достигнали 57.47 млрд. крони (6.19 млрд. долара).

Не на последно място, компанията - която е вторият ритейлър в сектора след собственика на Zara - Inditex, обеща да съкрати плановете си за експанзия тази година с 26% до 130 нетни нови магазина.

В борба да си върнат трона



Съвсем до скоро H&M, която се представя добре в България, беше най-голямата компания за облекло в света. В резултат на проблемите през последните три години тя беше изместена от Zara. През това време онлайн ритейлъри като Zolando и по-евтини вериги като Primark също отнеха от потребителите на H&M.

Това доведе до натрупване на огромни количества инвентар от предишни колекции, който трябва да се разпродава на силно намалени цени. И до момента H&M продава летни дрехи от миналата година с намаления до 50%. Поддържането на допълнителната складова наличност и промоционалните цени силно вредят на печалбата на компанията.

Резултатите на шведската компания през второто тримесечие са обнадеждаващи, защото показват начален прогрес за овладяване на загубите. Обещанията за намалени разходи, силно трето тримесечие и използване на нови технологии за по-ефективно управление на фирмените магазини, които компании като Inditex вече използват, дават надежда за възстановяване на шведската модна верига.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 787 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 668 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BMW очаква печалбата от електромобили да се изравни с тази от традиционните

Баварският автомобилопроизводител предвижда продажба на 23 модела електрически и хибридни превозни средства

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10