С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 юли 2019, 11:45, 1915 прочитания

Стратегията на H&M за промяна дава резултат през второто тримесечие на 2019 г.

Печалбата забавя спада си, а акциите на шведската верига се покачиха след обявяване на резултатите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шведската модна верига Hennes&Mauritz, позната повече като H&M, регистрира много по-малък спад на печалбата през второто тримесечие на 2019 г. Компанията преминава през затруднения през последните три години, поради което промени цялостната си стратегия по продажбите. Тя се опитва да намали обема на продажбите с намаления, който изяждаше маржовете й на печалбата. Новините за печалбите и успеха на стратегията се отразиха благоприятно на акциите на веригата, пише Reuters.

Инфографика

Акциите на H&M скочиха рязко при новините за 12-процентов скок в продажбите през юни

Увеличаване


Финансови резултати

Акциите на H&M се покачиха с 15% в Стокхолм в края на седмицата, след като компанията регистрира по-добри от очакваното печалби и продажби за второто тримесечие на 2019 г. Нетната печалба е спаднала за осмо поредно тримесечие, но с много по-малко от прогнозираното - с 1.5% до 4.57 млрд. крони (490 млн. долара). Компанията уточнява, че инвестициите в новата й онлайн стратегия и опитите да намалят натрупания инвентар ограничават възможните печалби.


Запасите от продукция са се понижили като процент от продажбите до 18.2% от рекордните 18.9% през август миналата година. В същото време продажбите през юни - първия месец на третото фискално тримесечие, са нараснали с 12%, което допълнително повишава инвеститорското доверие в H&M. Постъпленията през второто тримесечие са нараснали с 11% и са достигнали 57.47 млрд. крони (6.19 млрд. долара).

Не на последно място, компанията - която е вторият ритейлър в сектора след собственика на Zara - Inditex, обеща да съкрати плановете си за експанзия тази година с 26% до 130 нетни нови магазина.

В борба да си върнат трона



Съвсем до скоро H&M, която се представя добре в България, беше най-голямата компания за облекло в света. В резултат на проблемите през последните три години тя беше изместена от Zara. През това време онлайн ритейлъри като Zolando и по-евтини вериги като Primark също отнеха от потребителите на H&M.

Това доведе до натрупване на огромни количества инвентар от предишни колекции, който трябва да се разпродава на силно намалени цени. И до момента H&M продава летни дрехи от миналата година с намаления до 50%. Поддържането на допълнителната складова наличност и промоционалните цени силно вредят на печалбата на компанията.

Резултатите на шведската компания през второто тримесечие са обнадеждаващи, защото показват начален прогрес за овладяване на загубите. Обещанията за намалени разходи, силно трето тримесечие и използване на нови технологии за по-ефективно управление на фирмените магазини, които компании като Inditex вече използват, дават надежда за възстановяване на шведската модна верига.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното

Технологичната компания се опитва да овладее разходите и се фокусира върху бизнеса с услуги заради силния държавен контрол при игрите

17 авг 2019, 805 прочитания

TAD Group ще заведе ответно дело срещу България 2 TAD Group ще заведе ответно дело срещу България

Американската компания-майка също е собственост на обвиняемия Иван Тодоров

17 авг 2019, 1736 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BMW очаква печалбата от електромобили да се изравни с тази от традиционните

Баварският автомобилопроизводител предвижда продажба на 23 модела електрически и хибридни превозни средства

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда