BMW очаква печалбата от електромобили да се изравни с тази от традиционните
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BMW очаква печалбата от електромобили да се изравни с тази от традиционните

BMW

BMW очаква печалбата от електромобили да се изравни с тази от традиционните

Баварският автомобилопроизводител предвижда продажба на 23 модела електрически и хибридни превозни средства

2203 прочитания

BMW

© BMW


BMW очаква печалбата от продажбата на електрически автомобили да се изравни с тази от традиционните й преди 2025 г. Това прави компанията един от първите големи автомобилопроизводители, заявили прогнозите си за особено голяма възвращаемост от новата технология, съобщи Financial Times.

Главният финансов директор на компанията Никълъс Питър каза, че очаква маржовете от продажбата на електромобили да се изравнят с тези на сегашните модели BMW "през 2025 г. или по-рано". Той добави, че е трудно да се определи точна дата поради "несигурности около публичното приемане", а и не спомена ориентировъчна инвестиционна сума, която компанията е вложила в разработването на новите автомобили.

Баварската компания си е заложила цели за продажбата на 23 електрически или хибридни превозни средства от 2023 г. до 2025 г., като половината от тях ще се придвижват само на батерии.

Повече станции, повече километри пробег

Автомобилният производител прогнозира 30% скок в продажбите до средата на следващото десетилетие. Компанията ще преодолее потребителските притеснения, свързани с практичността на електромобилите, като осигури повече станции за зареждане и повече километри пробег с едно зареждане на батериите.

Volkswagen е компанията, която зададе темпото за развитието на електрическите автомобили, като обяви, че ще инвестира 50 млрд. евро за превозни средства на батерии. Американската Ford планира да инвестира 11 млрд. долара.

Производствените разходи перспективно намаляват

Очаква се разходите за производство на новите електроколи да намалеят, тъй като автомобилните производители започват производството на все по-голям брой превозни средства на батерии.

Анализатори от UBS неотдавна изчислиха производствената цена на електрическия автомобил Chevrolet Bolt на 28 700 долара в сравнение с продажната му цена от 37 000 долара. От съпоставката обаче се вижда, че компанията има загуба от 7400 долара на кола.

В близкото бъдеще печалби от продажбите на електромобили очакват и други автомобилни групи като Honda, Fiat Chrysler, Daimler и др.

Компаниите инвестират усилено в разработването на "автомобилите на бъдещето", като се стремят към скорошна печалба, с която не само ще затвърдят иновативното си производство, но и ще изпълнят задължението си за намаляване на вредните въглеродни емисии след 2021 г. Целта е част от плана на ЕС за намаляване на вредните газове, а при липсата на мерки от страна на автомобилопроизводителите се предвиждат глоби от милиарди евро.

BMW очаква печалбата от продажбата на електрически автомобили да се изравни с тази от традиционните й преди 2025 г. Това прави компанията един от първите големи автомобилопроизводители, заявили прогнозите си за особено голяма възвращаемост от новата технология, съобщи Financial Times.

Главният финансов директор на компанията Никълъс Питър каза, че очаква маржовете от продажбата на електромобили да се изравнят с тези на сегашните модели BMW "през 2025 г. или по-рано". Той добави, че е трудно да се определи точна дата поради "несигурности около публичното приемане", а и не спомена ориентировъчна инвестиционна сума, която компанията е вложила в разработването на новите автомобили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kjymma avatar :-|
    kjymma

    Тези дни от различни канали попадам на една малко по-различна статия (един пример: https://www.motoring.com.au/nobody-wants-evs-says-bmw-119190)

    За една и съща компания BMW ли става дума, или аз нещо не разбирам? От една страна никой не иска Electric Vehicle (EV), от друга щели да изравнят печалбите от тяхната продажба с тези, на конвенционалните коли с ДВГ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK