С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 юли 2019, 13:00, 2684 прочитания

Христо Урумов: Иновациите са ключови, ако искаш да си лидер на пазара

Управителят на STAMH за бъдещите планове за развитие на компанията за складова логистика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Христо Урумов е собственик и управител на групата STAMH – лидер на пазара на стелажни системи, складово оборудване и цялостен инженеринг на складове. Професионалният му път започва като проектант в развойния център на "Балканкар", където постепенно стига до позицията заместник-главен директор. От 1994 г. до 2000 г. отговаря за два големи проекта, свързани с усвояването и производството в България на гама американски строителни машини Dynahoe и на гама електрокари и мотокари на CLARK, произвеждани под името SPARKY. Завършил е "Автомобили, трактори и кари" в Техническия университет – София, със златен медал.

Компанията на Христо Урумов е създадена в края на миналия век като "Сторакт БГ". През 2015 г. групата променя името си на STAMH. Досега тя е реализирала над 1800 проекта на складови системи в България, Гърция, Турция, Сърбия, Македония, Босна и Херцеговина, Черна гора, Румъния, Италия, Австрия, Русия, Полша, Белгия и Унгария. В STAMH работят над 140 души, а оборотът ѝ през тази година ще надхвърли 25 млн. лева.


Дружеството предлага на българския пазар едни от най-модерите решения за складово съхранение, които са лесни за използване и водят до оптимизиране на разходите.
Към момента в STAMH приключва проект за внедряване на облачното решение за цялостно управление на бизнеса – NetSuite. Интеграторът на това решение е Balkan Services. NetSuite позволява анализиране на данните от складовите площи и наличности, обобщава различни индивидуално зададени данни и генерирането на индивидуално зададени аналитични справки.


Управлявате една от най-технологичните компании в сферата на складовите системи, кои са ключовите решения, които внедрихте през годините във фирмата? Какви технологии използвате в своя бизнес и по какъв начин те могат да променят индустрията като цяло? Как технологично се промени бизнесът ви в последните десет години?
- Бъдещето на складовата логистика се крие в автоматизацията и оптимизацията на процесите в складовете. За да можем да предложим оптимизирано решение, отговарящо на нуждите на клиента, ние разчитаме на нашия инженерингов екип. Той се състои от 25 души и предстои да се увеличава. Предлагаме собствен софтуер за складови решения, който е гъвкав и с възможности за лесна адаптация и интеграция с други системи. Клиентите ни основно са чуждестранни инвеститори, които приемат автоматизацията на складовите решения и интегрирането на складов софтуер за неотменна част от изграждането на склада.

Днес притежаването на система за управление на бизнеса не е иновация, а необходимост. Пазарът на бизнес софтуер се движи по своя отъпкан път и бележи ръст всяка година. Мисля, че всички компании, които могат да си позволят подобно решение, са предприели стъпки за въвеждането им според мащаба на бизнеса и възможностите. Ние започнахме да мислим в тази посока още от създаването на компанията, но тогава липсваха достатъчно добри решения. През годините сме работили с различни ERP системи. На някакъв етап всяка от тях се провали в това да отговори на нуждите ни. Затова и започнахме да търсим най-доброто решение на пазара. Мисля, че го намерихме в лицето на NetSuite.



Какво във вашата бизнес сфера налага внедряването на ERP система?
- Преди всичко мащабът. Във всеки един бизнес, когато достигнеш определено ниво на продажби, ти трябва "да хванеш влака" на автоматизацията на процесите – не можеш да управляваш голям бизнес с молив и химикалка. Всяка компания, която расте, стига до момент, в който има нужда от ERP система. Сред предимствата на един такъв софтуер e и фактът, че клиентите те виждат като сериозен и ангажиран партньор. Те виждат, че влагаш средства в развитието на компанията чрез инвестиция, която ще се възвърне след години. Така печелиш доверието им и те искат да работят с теб.

Предимствата, които осигурява една ERP система, са много – тя осигурява бързина при всички направления на нашата работа - при взаимодействието с доставчици и клиенти, по отношение на скоростта на обработка на заявки, при извеждането на справки.

Пред какви предизвикателства се изправя мениджърът по отношение на дигитализацията - пазарът предлага огромно количество нови технологии, особено в сферата на логистиката? Смятате ли, че въвеждането на нови технологии вече не е само ИТ стратегия, а стратегия за бъдещето на бизнеса?
- През последните 10-15 години при големите компании се появи една нова длъжност – директор за иновациите. Той е точно толкова важен колкото финансовият директор, човекът, отговарящ за производството и другите останали ръководни кадри в една фирма. Иновациите са ключови за развитието на всеки един бизнес – ако такива няма, компанията е обречена на провал. Още в началото, когато започнах да градя STAMH, си казах, че трябва да имам много силен инженерингов отдел, който да движи компанията в нова посока. Тогава, както и до днес, съм убеден, че иновациите са това, което е превърнало фирмата в лидер на пазара и ще й позволят да остане такъв.

През 2008 г. създадохме STAMH-Solutions – фирма, която се занимава само с внедряване на софтуер за управление на складовете и покрай нея започнахме да развиваме и други иновативни решения. Това се случи, защото искахме да предложим и добавена стойност към това, което правим.

Какво наложи нуждата от нова ERP система? Какви са предимствата на Oracle NetSuite пред други доставчици на ERP решения, защо избрахте него?
- През годините сме използвали и други софтуери за управление на бизнеса, но с течение на годините и растежа на компанията те не успяха да отговорят на нуждите ни. През 2017 г. усетихме необходимостта от внедряването на ново решение. Проучихме това, което се предлага на пазара, и избрахме да се доверим на лидера в сегмента на облачните ERP системи – Oracle.

Сред основните предимства на NetSuite пред други доставчици на подобни решения е начинът, по който е проектирана тази система – тя е разработена, за да бъде използвана единствено в облака. Компанията, която интегрира NetSuite за STAMH – Balkan Services, ни предложи не само софтуер, но и изпитани търговски практики. Това беше от съществено значение за нас, защото софтуерът сам по себе си не ни е достатъчен. През годините съм имал опит с няколко екипа, които са внедрявали софтуер при нас и съм стигнал до извода, че дори да си купиш най-добрия софтуер на пазара, ако няма кой да го внедри качествено, нищо не става. Бих казал, че Balkan Services има много добър екип за внедряване, който знае какво и как да направи, а това е от ключово значение за успешната реализация на такива проекти.

Ние търсехме решение, което ефективно да организира процесите в компанията ни, и софтуер, който да ги обхване изцяло. Ключово за нас беше да изберем EPR система, разработена на базата на добри практики, основаващи се на дългогодишен опит. Затова и странични фактори, като цена, бяха от второстепенно значение. Очакваме внедряването на NetSuite да бъде финализирано в следващите два месеца.

Какви са ползите за вашия бизнес от внедряването на NetSuite?
- NetSuite предлага набор от решения за всички основни бизнес процеси на едно място - ERP, CRM, репортинг и други, като дава възможност за управление на ключовите бизнес операции в организацията. Отделните модули автоматизират различни аспекти от дейността на фирмата. Чрез тази автоматизация, която предоставя големи възможности за контрол на работата, се минимизират грешките в процесите, което същевременно намалява разходите. Освен това решението е интуитивно и лесно за използване – за достъп до NetSuite ни е необходима единствено интернет връзка. Така имаме достъп до платформата от всяка точка на света, а мобилността е от съществено значение при международен бизнес като нашия.

Какви бяха предизвикателства при внедряването на NetSuite?
- CRM модулът на системата покрива целия търговски процес на фирмата, в който участват търговските и инженеринговите екипи и се характеризира с преминаване през много етапи. ERP модулът на софтуера обхваща целия процес на компанията от поръчка до плащане. В тази връзка най-голямото предизвикателство беше да приемем факта, че ще работим със софтуер, по-различен от този, с който сме свикнали.

Организациите интегрират все повече и повече облачните услуги в бизнеса си. Валидна ли е тази тенденция и за складовата логистика?
- Бъдещето е в облака, без значение за коя индустрия говорим. Съхранението на информация в облака гарантира по-голяма сигурност за данните и дава възможност за бърз, неограничен достъп до информацията на фирмата от всяка точка на света. Сигурността по отношение на кражба на информация също се минимизира до голяма степен. Чрез използването на облачно решение за управление на бизнеса можем да се концентрираме изцяло върху основната си дейност, без да имаме странични ангажименти, свързани с поддръжката на хардуер.

При кои бизнес процеси системите за управление на бизнеса не са навлезли достатъчно?
- Мисля, че в България сме много добри в това да си купим ERP и да го внедрим. Но все още изоставаме както в автоматизацията, така и в опитите да разнообразим работния процес. Много по-лесно е да се внедри една ERP система, отколкото да се автоматизира процес, в който са намесени хора. За мен това са големите тенденции, които компаниите трябва да вземат под внимание. В противен случай рискуват да загубят производителност и да са неконкурентоспособни.

Станаха ли компаниите по-последователни в планирането на иновациите? Преди се наблюдаваше кампанийност и отсъствие на ясно изразена стратегия?
- Това още не е преодоляно. И днес някои фирми не могат да преценят в каква посока да поемат – коя технология е правилната или печелившата. В момента въпросът не е дали ще внедрят технологии, а кои точно. Ние се ориентираме в това море от информация като следваме стъпките на лидерите на пазара в световен мащаб – смятаме, че това е формулата за успех.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1299 прочитания

Пробуждането на къмпингите Пробуждането на къмпингите

Четири нови къмпинга се изграждат в Южна България

23 авг 2019, 1681 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 5702 прочитания

23 авг 2019, 4480 прочитания

23 авг 2019, 3083 прочитания

23 авг 2019, 2610 прочитания

23 авг 2019, 2014 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon увеличава персонала си във Франция с нови 1800 работни места

Страната е третият най-голям европейски пазар за ритейл гиганта след Великобритания и Германия

Надвиснала ли е световна рецесия

Глобалните инвеститори са в състояние на паника и готови да инвестират в дългове с отрицателна доходност

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота