С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 юли 2019, 11:09, 1394 прочитания

VW и FiatChrysler може да бъдат глобени с над 2.5 млрд. евро, ако не намалят емисиите

Автомобилните производители трябва да се съобразят с новите екологични изисквания на ЕС до 2030 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volkswagen и FiatChrysler може да бъдат глобени с общо с над 2.5 млрд. евро, показва проучването Global Automotive Outlook на консултантската фирма AlixPartners. Санкциите ще бъдат наложени, ако автомобилните производители не успеят да изпълнят целите на Европейския съюз за намаляване на вредните емисии в периода 2021-2030 г.

Рамката цели намаляване на емисиите на парникови газове до 2030 г. с 40% спрямо нивата от 1990 г. От 2021 година правилата на Европейския съюз ще изискват от автомобилните производители да намалят въглеродния диоксид (СО2) от 130 до 95 грама на километър.


Прогнозите на AlixPartners се позовават на данни за замърсяване с вредни газове от края на 2017 година, но оттогава досега доста от големите автомобилни концерни са намалили емисиите на СО2 в атмосферата чрез увеличени продажби на електрически и хибридни превозни средства.

Трудности при изпълнението

Проучването показва проблемите при разработване на технология, която да намали вредните емисии при автомобилите.



Автомобилният производител Volkswagen притежава най-голям пазарен дял в Европа и съответно е застрашен от най-големите глоби в размер на 1.83 млрд. евро. Компанията заяви, че планира да спази европейските правила и за целта ще започне масово производство на електрически автомобили през 2020 г.

"Когато изграждаш по-тежки автомобили и имаш голям пазарен дял от дизелови двигатели, трябва да предприемеш мерки, ако искаш да избегнеш възможните наказания", казва Елмар Кадес, управляващ директор на AlixPartners.

FiatChrysler от своя страна ще преследва най-евтиния вариант за спазване на правилата, стъпка, която може да включва плащане на глоби в размер на 746 млн. евро. Проучването допълва, че Volvo и Toyota са единствените, които не са изправени пред опасността от санкции.

Пазарът в застой

Според AlixPartners продажбите на автомобили ще са в застой или ще намаляват през следващите три години. Това ще се отрази на печалбите на доставчиците и производителите, особено на тези, които произвеждат едновременно електрически автомобили и такива с вътрешно горене.

Проектирането и изграждането на двата вида леки коли едновременно струва на автомобилостроителите 2.3 млрд. долара годишно, сочи проучването.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акциите на General Electric се сринаха след обвинения в счетоводни измами за 38 млрд. долара Акциите на General Electric се сринаха след обвинения в счетоводни измами за 38 млрд. долара

Финансистът Хари Маркополос твърди, че компанията е "на ръба на несъстоятелността" и че публикува фалшиви финансови отчети

19 авг 2019, 2 прочитания

Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите 1 Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите

В документите за първично публично предлагане проличават потенциални конфликти на интереси и съмнителни финансови операции

18 авг 2019, 990 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Христо Урумов: Иновациите са ключови, ако искаш да си лидер на пазара

Управителят на STAMH за бъдещите планове за развитие на компанията за складова логистика

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА