НА ЖИВО от 10:00 ч.: Банките и бизнесът

Amazon увеличава персонала си във Франция с нови 1800 работни места

Страната е третият най-голям европейски пазар за ритейл гиганта след Великобритания и Германия

Американският ритейл гигант Amazon обяви, че до края на тази година ще създаде нови 1800 постоянни работни места във Франция. Това е третият най-голям европейски пазар за ритейл гиганта след Великобритания и Германия, съобщава Reuters.

Ефектите

С това увеличение постоянният персонал на американската компания във Франция ще достигне 9300 души до края на годината. Това е показателно за ангажимента на групата към френския пазар, където тя е инвестирала над 2 млрд. евро от 2010 г. досега.

Amazon има над 20 обекта в европейската страна, включително шест логистични центъра. Компанията разширява постепенно присъствието си във Франция, където пазарният ѝ дял при онлайн търговията възлиза на 17.3%. За сравнение, делът ѝ на пазара на храни в страната е едва 2%, показват данни на анализаторската компания Kantar.

Новината идва на фона на решението на Conforama, френското звено на търговеца на дребно от Южна Африка Steinhoff, да съкрати близо 1900 работни места в страната като част от план за преструктуриране. "Традиционната търговия на дребно е изправена пред много дълбока трансформация. Съвпадението на тези две числа - 1800 наети в Amazon и 1900 съкращения в Conforama, отразява тази трансформация", каза заместник-министърът на финансите Ание Пание-Рунашер пред Sud Radio. Тя добави, че френското правителство ще бъде "изключително бдително" по отношение на Conforama и ще се опита да ограничи въздействието на съкращенията.

Плановете

Американската група, която пусна и своята услуга за експресни доставки Amazon Prime в Париж през 2016 г., не крие, че има и желанието да стартира услуга за доставка на хранителни стоки във Франция като част от амбициите си за експанзия в търговията с храни на дребно.

През април тя разшири партньорството си с веригата за хранителни стоки Casino, като инсталира гишета за получаване на доставки от Amazon в обектите на френската компания. Така американският гигант направи по-голяма част от продуктите си достъпни във Франция.