AB InBev ще направи най-голямото първично публично предлагане за годината
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

AB InBev ще направи най-голямото първично публично предлагане за годината

Reuters

AB InBev ще направи най-голямото първично публично предлагане за годината

Пивоварният гигант очаква да набере до 9.8 млрд. долара от IPO на азиатското си поделение

2424 прочитания

Reuters

© Reuters


Най-големият производител на бира в света Anheuser-Busch InBev цели да набере до 9.8 млрд. евро от листването на азиатския си бизнес в Хонконг, съобщава Financial Times. Очаква се това да бъде най-голямото първично публично предлагане в света за тази година, като най-вероятно ще надмине и IPO-то на Uber Technologies.

Детайлите

Азиатското звено на AB InBev - Вudwеіѕеr Вrеwіng Соmраnу АРАС, ĸoeтo има в пopтфoлиoто си нaд 50 биpи, щe пpoдaдe 1.63 млрд. aĸции нa цeнa мeждy 5.13 и 6.02 долара. Това ще донесе на компанията мeждy 8.3 и 9.8 млрд. долара. Taĸa пивоварът щe пoлyчи пaзapнa oцeнĸa oт дo 63.7 млрд. долара. Дори и при цена от дъното на диапазона, първичното публично предлагане ще надмине IPO-то на Uber, провело се по-рано тази година, чрез което компанията за споделено пътуване набра 8.1 млрд. долара. Очаква се търговията с акции да започне на 19 юли.

Предимствата

Събраните средства ще позволят на AB InBev да разшири присъствието си в бързоразвиващия се регион, както и да намали загрижеността на инвеститорите относно дълга на компанията, който надвишава 100 млрд. долара. Той достигна тези стойности след редица придобивания, сред които и това на по-малкия конкурент SABMiller на стойност 79 млрд. паунда през 2016 г.

Компанията разчита на потенциала за растеж в региона, който да повиши интереса към акциите, докато бизнесът с бира преживява стагнация на други места по света. Организацията вече прави придобивания в Китай, привличайки местни брандове за крафт бира, за да достигне до младото поколение, което предпочита по-скъпите напитки.

IPO-то може да даде на AB InBev по-голяма гъвкавост при търсенето на местни партньори – стратегия, която компанията вече приложи в Латинска Америка със звеното си Ambev. Същевременно Heineken обяви партньорство с China Resourses, което изправя пред предизвикателство позицията на AB InBev като най-голям чуждестранен пивовар на най-големия пазар в света.

Финансовите резултати

През 2018 г. азиатският бизнес на AB InBev генерира печалба в размер на 1.4 млрд. долара, което е значителен ръст спрямо отчетените година по-рано 1.1 млрд. долара. Budweiser APAC е най-големият производител на бира в Китай, Австралия и Южна Корея. Компанията произвежда, внася и продава повече от 50 марки бира, включително Budweiser, Stella Artois, Corona и Hoegaarden.

Най-големият производител на бира в света Anheuser-Busch InBev цели да набере до 9.8 млрд. евро от листването на азиатския си бизнес в Хонконг, съобщава Financial Times. Очаква се това да бъде най-голямото първично публично предлагане в света за тази година, като най-вероятно ще надмине и IPO-то на Uber Technologies.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK