С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 4 юли 2019, 17:17, 15641 прочитания

"Кока-Кола ХБК" спира да продава Lavazza само две години след като взе марката

Раздялата ще стане на 15 септември, а дистрибуцията на италианското кафе вероятно ще се върне към "Софсток"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Групата "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" и Lavazza обявиха, че преустановяват сътрудничеството си на всички пазари, на които си партнират, включително и българския. Договори за дистрибуция между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" има още в Гърция, Швейцария и Унгария.

В официалното съобщение не се посочват причините за това решение. Раздялата за България ще е факт от 15 септември.


Видимо е, че партньорството за България продължи под три години. Според източници от пазара тук "Кока-Кола" не е успяла да задържи през договор клиентите заведения, така продажбите на Lavazza са намалели и за компанията продуктът не е бил печеливш. Затова почти сигурно Lavazza ще се завърне към многогодишния си дистрибутор - фирма "Софсток" на Мирослав Печев. Напоследък той често влиза в публичното внимание с други сделки - като "Гранд хотел България" и голфа до Елин Пелин.
Мирослав Печев

Мирослав Печев

Фотограф: Надежда Чипева

Официално за раздялата

"Кафето ще продължи да играе ключова роля в стратегията ни занапред. Въпреки това се съгласихме, че сега е правилният момент пътищата ни да се разделят, а ние изследваме нови възможности и партньорства в тази област", коментира Продромос Николаидис, Group Coffee Director в "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани", цитиран в прессъобщението.

"България е стратегическа държава за нас и ние ще засилим бизнес активностите си тук с по-директен подход в маркетинга, изграждане на солидни партньорства с местни експерти в кафе бизнеса и като продължим да изпълняваме без прекъсване договорите от "Кока-Кола ХБК", заяви Мауро Мантовани, глобален главен търговски директор на Lavazza Group, цитиран в официалното съобщение.



Заедно под две години

"Кока-Кола ХБК" пое дистрибуцията на Lavazza от 1 октомври 2017 г. Дотогава почти четвърт век вносител на кафето в България беше фирма "Софсток" на Мирослав Печев.

"Решението за промяната бе взето от фамилията Лаваца, с която имаме добри отношения и към която ще запазя уважение за цял живот. Семейството обаче реши, че кафето Lavazza ще бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" относно дистрибуцията. Разделихме се като приятели", коментира тогава за "Капитал" Мирослав Печев, мажоритарен собственик на "Софсток".

След раздялата с Lavazza, за която от "Софсток" са знаели година преди това, компанията остана в бизнеса с кафе и в края на ноември 2017 обяви, че е новият официален представител на неаполитанското кафе Kimbo за България.

Според неофициална информация "Софсток" отново ще стане дистрибутор на Lavazza за България. За "Капитал" от компанията заявиха, че на този етап нито потвърждават, нито отричат това.

През август 2018 Coca-Cola купи британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара. По неофициална информация българският екип, отговарящ за продажбата на кафе в "Кока-Кола ХБК", ще бъде насочен към развиване на бранда Costa.

Продажбите на кафе само в магазинната мрежа (без кафенета, ресторанти и заведения) за 2018 се оценяват на 219 млн. лева, а лидер за целия пазар е марката Nescafe с 42% дял в стойност.

По неофициална информация Lavazza е лидер в сегмента "кафе на зърна" с над 8% дял в стойност. Продажбите в търговската мрежа на изпечено и смляно кафе (тук влиза и кафето на зърна) се оценяват на 85.5 млн. лева за миналата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 923 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 771 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-голямата продажба на Sotheby's

Миналата седмица френският милиардер Патрик Драхи обяви, че ще придобие контрола над аукционната къща в сделка за 3.7 млрд. долара

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света