С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 4 юли 2019, 17:17, 14947 прочитания

"Кока-Кола ХБК" спира да продава Lavazza само две години след като взе марката

Раздялата ще стане на 15 септември, а дистрибуцията на италианското кафе вероятно ще се върне към "Софсток"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Групата "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" и Lavazza обявиха, че преустановяват сътрудничеството си на всички пазари, на които си партнират, включително и българския. Договори за дистрибуция между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" има още в Гърция, Швейцария и Унгария.

В официалното съобщение не се посочват причините за това решение. Раздялата за България ще е факт от 15 септември.


Видимо е, че партньорството за България продължи под три години. Според източници от пазара тук "Кока-Кола" не е успяла да задържи през договор клиентите заведения, така продажбите на Lavazza са намалели и за компанията продуктът не е бил печеливш. Затова почти сигурно Lavazza ще се завърне към многогодишния си дистрибутор - фирма "Софсток" на Мирослав Печев. Напоследък той често влиза в публичното внимание с други сделки - като "Гранд хотел България" и голфа до Елин Пелин.
Мирослав Печев

Мирослав Печев

Фотограф: Надежда Чипева

Официално за раздялата

"Кафето ще продължи да играе ключова роля в стратегията ни занапред. Въпреки това се съгласихме, че сега е правилният момент пътищата ни да се разделят, а ние изследваме нови възможности и партньорства в тази област", коментира Продромос Николаидис, Group Coffee Director в "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани", цитиран в прессъобщението.

"България е стратегическа държава за нас и ние ще засилим бизнес активностите си тук с по-директен подход в маркетинга, изграждане на солидни партньорства с местни експерти в кафе бизнеса и като продължим да изпълняваме без прекъсване договорите от "Кока-Кола ХБК", заяви Мауро Мантовани, глобален главен търговски директор на Lavazza Group, цитиран в официалното съобщение.



Заедно под две години

"Кока-Кола ХБК" пое дистрибуцията на Lavazza от 1 октомври 2017 г. Дотогава почти четвърт век вносител на кафето в България беше фирма "Софсток" на Мирослав Печев.

"Решението за промяната бе взето от фамилията Лаваца, с която имаме добри отношения и към която ще запазя уважение за цял живот. Семейството обаче реши, че кафето Lavazza ще бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" относно дистрибуцията. Разделихме се като приятели", коментира тогава за "Капитал" Мирослав Печев, мажоритарен собственик на "Софсток".

След раздялата с Lavazza, за която от "Софсток" са знаели година преди това, компанията остана в бизнеса с кафе и в края на ноември 2017 обяви, че е новият официален представител на неаполитанското кафе Kimbo за България.

Според неофициална информация "Софсток" отново ще стане дистрибутор на Lavazza за България. За "Капитал" от компанията заявиха, че на този етап нито потвърждават, нито отричат това.

През август 2018 Coca-Cola купи британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара. По неофициална информация българският екип, отговарящ за продажбата на кафе в "Кока-Кола ХБК", ще бъде насочен към развиване на бранда Costa.

Продажбите на кафе само в магазинната мрежа (без кафенета, ресторанти и заведения) за 2018 се оценяват на 219 млн. лева, а лидер за целия пазар е марката Nescafe с 42% дял в стойност.

По неофициална информация Lavazza е лидер в сегмента "кафе на зърна" с над 8% дял в стойност. Продажбите в търговската мрежа на изпечено и смляно кафе (тук влиза и кафето на зърна) се оценяват на 85.5 млн. лева за миналата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души 1 Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

19 авг 2019, 1609 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив "Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

19 авг 2019, 1637 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-голямата продажба на Sotheby's

Миналата седмица френският милиардер Патрик Драхи обяви, че ще придобие контрола над аукционната къща в сделка за 3.7 млрд. долара

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate