С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 юли 2019, 17:17, 15988 прочитания

"Кока-Кола ХБК" спира да продава Lavazza само две години след като взе марката

Раздялата ще стане на 15 септември, а дистрибуцията на италианското кафе вероятно ще се върне към "Софсток"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Групата "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" и Lavazza обявиха, че преустановяват сътрудничеството си на всички пазари, на които си партнират, включително и българския. Договори за дистрибуция между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" има още в Гърция, Швейцария и Унгария.

В официалното съобщение не се посочват причините за това решение. Раздялата за България ще е факт от 15 септември.


Видимо е, че партньорството за България продължи под три години. Според източници от пазара тук "Кока-Кола" не е успяла да задържи през договор клиентите заведения, така продажбите на Lavazza са намалели и за компанията продуктът не е бил печеливш. Затова почти сигурно Lavazza ще се завърне към многогодишния си дистрибутор - фирма "Софсток" на Мирослав Печев. Напоследък той често влиза в публичното внимание с други сделки - като "Гранд хотел България" и голфа до Елин Пелин.
Мирослав Печев

Мирослав Печев

Фотограф: Надежда Чипева

Официално за раздялата

"Кафето ще продължи да играе ключова роля в стратегията ни занапред. Въпреки това се съгласихме, че сега е правилният момент пътищата ни да се разделят, а ние изследваме нови възможности и партньорства в тази област", коментира Продромос Николаидис, Group Coffee Director в "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани", цитиран в прессъобщението.

"България е стратегическа държава за нас и ние ще засилим бизнес активностите си тук с по-директен подход в маркетинга, изграждане на солидни партньорства с местни експерти в кафе бизнеса и като продължим да изпълняваме без прекъсване договорите от "Кока-Кола ХБК", заяви Мауро Мантовани, глобален главен търговски директор на Lavazza Group, цитиран в официалното съобщение.



Заедно под две години

"Кока-Кола ХБК" пое дистрибуцията на Lavazza от 1 октомври 2017 г. Дотогава почти четвърт век вносител на кафето в България беше фирма "Софсток" на Мирослав Печев.

"Решението за промяната бе взето от фамилията Лаваца, с която имаме добри отношения и към която ще запазя уважение за цял живот. Семейството обаче реши, че кафето Lavazza ще бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" относно дистрибуцията. Разделихме се като приятели", коментира тогава за "Капитал" Мирослав Печев, мажоритарен собственик на "Софсток".

След раздялата с Lavazza, за която от "Софсток" са знаели година преди това, компанията остана в бизнеса с кафе и в края на ноември 2017 обяви, че е новият официален представител на неаполитанското кафе Kimbo за България.

Според неофициална информация "Софсток" отново ще стане дистрибутор на Lavazza за България. За "Капитал" от компанията заявиха, че на този етап нито потвърждават, нито отричат това.

През август 2018 Coca-Cola купи британската кафе верига Costa Coffee за 5.1 млрд. долара. По неофициална информация българският екип, отговарящ за продажбата на кафе в "Кока-Кола ХБК", ще бъде насочен към развиване на бранда Costa.

Продажбите на кафе само в магазинната мрежа (без кафенета, ресторанти и заведения) за 2018 се оценяват на 219 млн. лева, а лидер за целия пазар е марката Nescafe с 42% дял в стойност.

По неофициална информация Lavazza е лидер в сегмента "кафе на зърна" с над 8% дял в стойност. Продажбите в търговската мрежа на изпечено и смляно кафе (тук влиза и кафето на зърна) се оценяват на 85.5 млн. лева за миналата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трудни времена за SoftBank Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

15 ное 2019, 650 прочитания

Галактиките IaaS и Smart Server Галактиките IaaS и Smart Server

Или защо облачните услуги са неизбежни за бъдещето на всяка компания

15 ное 2019, 622 прочитания

24 часа 7 дни

15 ное 2019, 2224 прочитания

15 ное 2019, 1779 прочитания

15 ное 2019, 1602 прочитания

15 ное 2019, 1269 прочитания

15 ное 2019, 1090 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-голямата продажба на Sotheby's

Миналата седмица френският милиардер Патрик Драхи обяви, че ще придобие контрола над аукционната къща в сделка за 3.7 млрд. долара

Още от Капитал
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10