С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 4 юли 2019, 16:17, 11846 прочитания

КЗК разследва "А1 България" заради спортни канали

Регулаторът се самосезира по сигнали за нелоялна конкуренция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е самосезирала по отношение на сигнали за нелоялна конкуренция и търговски практики от страна на телекома и доставчик на телевизия "А1 България". КЗК обяви отварянето на производството в началото на седмицата, но без никакви детайли. Те се появиха едва в четвъртък.

Според регулатора е възможно "А1 България" да е злоупотребила с позицията си на пазара и да е заблудила клиенти чрез пакетите си за допълнителни ексклузивни програми, по които се излъчват спортни първенства. Конкретно става дума за футболни такива. От "А1 България" коментираха пред "Капитал", че все още се запознават с откритото производство към този момент нямат становище.


Спортни канали и сложни сметки

В сигналите, които са били препратени на КЗК от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) – регулаторният орган, който отговаря за телекомуникационните оператори в страната, се посочва, че потребителите, които ползват телевизионните услуги на "А1 България", без значение пряко или през другия голям оператор в сектора "Булсатком", са заплатили пакет от телевизионни канали "Max Sport" 1 и 2 с мотивите, че са го направили заради излъчването на футболните първенства в Испания (La Liga), Италия (Serie A) и Шампионската лига.

Впоследствие обаче са се появили още два ексклузивни канала на "А1 България", носещи същото име, номерация 3 и 4. Тогава първенствата са били преместени към тях, но за достъп се изисква допълнителен пакет. Оплакването от страна на клиентите е, че те са си купили пакет с първите два канала заради футболните първенства, които вече са на нови канали с допълнително заплащане.



"
А1 България", тогава все още "Мобилтел" и с търговската марка Mtel, пуска първия си пакет канали през януари 2017 г. В началото каналите Max Sport 1 и 2 струват 3 лв. на месец с двугодишен договор и 6 лв. на месец с безсрочен договор в пакет двата. Само първият от каналите струва съответно 2 и 4 лв. на месец.

През октомври 2018 г. на пазара се появява и Max Sport 3, който влиза в по-големия пакет Max Sport Plus заедно с другите спортни канали на цени от 4 и 8 лв. на месец в зависимост дали договорът е срочен или безсрочен. През януари дебютира и Max Sport 4, който също влиза в по-голям пакет. Цените са първоначално 5 и 9 лв. на месец, но впоследствие се вдигат до 6 и 10 лв. на месец.

След вкарването на новите канали футболното съдържание се насочва към тях, а първите два се фокусират върху баскетбол, лека атлетика, бойни спортове и хокей.

От КЗК са достигнали до заключението, че сигналите на потребителите дават основание за откриване на производство. Обичайно тези регулаторни процеси отнемат няколко месеца, за да се достигне до решение на комисията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 633 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 533 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кока-Кола ХБК" спира да продава Lavazza само две години след като взе марката

Раздялата ще стане на 15 септември, а дистрибуцията на италианското кафе вероятно ще се върне към "Софсток"

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10