С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 4 юли 2019, 16:17, 9517 прочитания

КЗК разследва "А1 България" заради спортни канали

Регулаторът се самосезира по сигнали за нелоялна конкуренция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се е самосезирала по отношение на сигнали за нелоялна конкуренция и търговски практики от страна на телекома и доставчик на телевизия "А1 България". КЗК обяви отварянето на производството в началото на седмицата, но без никакви детайли. Те се появиха едва в четвъртък.

Според регулатора е възможно "А1 България" да е злоупотребила с позицията си на пазара и да е заблудила клиенти чрез пакетите си за допълнителни ексклузивни програми, по които се излъчват спортни първенства. Конкретно става дума за футболни такива. От "А1 България" коментираха пред "Капитал", че все още се запознават с откритото производство към този момент нямат становище.


Спортни канали и сложни сметки

В сигналите, които са били препратени на КЗК от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) – регулаторният орган, който отговаря за телекомуникационните оператори в страната, се посочва, че потребителите, които ползват телевизионните услуги на "А1 България", без значение пряко или през другия голям оператор в сектора "Булсатком", са заплатили пакет от телевизионни канали "Max Sport" 1 и 2 с мотивите, че са го направили заради излъчването на футболните първенства в Испания (La Liga), Италия (Serie A) и Шампионската лига.

Впоследствие обаче са се появили още два ексклузивни канала на "А1 България", носещи същото име, номерация 3 и 4. Тогава първенствата са били преместени към тях, но за достъп се изисква допълнителен пакет. Оплакването от страна на клиентите е, че те са си купили пакет с първите два канала заради футболните първенства, които вече са на нови канали с допълнително заплащане.



"
А1 България", тогава все още "Мобилтел" и с търговската марка Mtel, пуска първия си пакет канали през януари 2017 г. В началото каналите Max Sport 1 и 2 струват 3 лв. на месец с двугодишен договор и 6 лв. на месец с безсрочен договор в пакет двата. Само първият от каналите струва съответно 2 и 4 лв. на месец.

През октомври 2018 г. на пазара се появява и Max Sport 3, който влиза в по-големия пакет Max Sport Plus заедно с другите спортни канали на цени от 4 и 8 лв. на месец в зависимост дали договорът е срочен или безсрочен. През януари дебютира и Max Sport 4, който също влиза в по-голям пакет. Цените са първоначално 5 и 9 лв. на месец, но впоследствие се вдигат до 6 и 10 лв. на месец.

След вкарването на новите канали футболното съдържание се насочва към тях, а първите два се фокусират върху баскетбол, лека атлетика, бойни спортове и хокей.

От КЗК са достигнали до заключението, че сигналите на потребителите дават основание за откриване на производство. Обичайно тези регулаторни процеси отнемат няколко месеца, за да се достигне до решение на комисията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив

Компанията вече е инвестирала над половината от предвидените 40 млн. евро до 2023 г.

23 окт 2019, 60 прочитания

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1671 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кока-Кола ХБК" спира да продава Lavazza само две години след като взе марката

Раздялата ще стане на 15 септември, а дистрибуцията на италианското кафе вероятно ще се върне към "Софсток"

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10