Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Гаранция Франция на летище София

Държавата се триуми кой кандидат да избере за концесионер на летище София

Темата накратко
  • Държавата се триуми кой кандидат да избере за концесионер на летище София.
  • В идните седмици до края на юли трябва да бъдат обявени победителят и вторият в класирането.
  • Атаките са най-често срещу силната оферта на Aéroports de Paris Group, а следващи в класирането са фондове с партньори операторите на летища Мюнхен и Копенхаген.

Развръзката за концесията на летище София наближава. Новината кой ще вземе най-големия и ползван държавен актив е възможно да дойде следващата седмица, когато изтича тримесечният срок, който държавата си даде. Дори и с малко закъснение най-песимистичната прогноза е, че до края на юли комисията за избор на концесионер в министерството на транспорта ще сведе избора до два - шампион и вице.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pavlinkoto avatar :-|
    pavlinkoto
    • - 3
    • + 4

    Не е невъзможно да се осерат турците, колкото и да се оправдават, че всъщност са французи. И тази връзка с Пеевски... Ама айде, дано пък всичко е наред, колкото и да са зле, ще е по-добре от сега.

    Нередност?
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 8
    • + 4

    Наистина, изглежда че на второ четене (и при по-подробна информация) френският кандидат ADP с миноритарно турско участие, е може би най-добрият кандидат от тази група. Кандидатите "Мюнхен" и "Копенхаген" всъщност излиза, че са само инвестиционни фондове (а не летищни оператори), което е доста несигурно. Май сърбите отново ни изиграха, след като успяха да привлекат френския гигант Vinci за концесията на белградското летище миналата година, докато ние още се чудихме какво да правим. Fraport не бива да получава и софийското летище, защото вече имат твърде много летища в Гърция и България, и няма да имат стимул да го развиват. А британците от Манчестър заложиха на много медиен шум и щедри обещания (като за преди избори), но който е бил на Stansted, знае че техните инвестиции са абсолютно минимални.

    Нередност?
  • 3
    lde1426970571395471 avatar :-|
    Xm HK
    • - 4
    • + 3

    Турко-франсетата умело държат ултра лоуйостърите Ryanair и Wizzair далече от Загреб. Таксите за операторите са високи, а умело предоговориха споразумението с държавата и свалиха обещаната концесионна такса. Па нека имат бляскав и празен терминал. Предвид, че това са най-големите играчи в БГ, техният избор би бил катастрофа за софийското летище и пътниците му. Концесионно споразумение за София без обвързване за ръста на броя пътници е опасно и вредно и може да ни върне във времената преди 10 години, когато нямаше билет под 300€.

    Нередност?
  • 4
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181
    • - 5
    • + 1

    Тази концесия ще е жив ташак за населението. София има нужда от ново летище, а не от нов стопанин за старото.

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#4] от "izt21595181":

    Ами то това си е основното изискване - да се построи нов терминал.

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#3] от "Xm HK":

    Ако в Загреб са увеличили трафика с 43% без лоукостърите, какво им пречи да го направят и в София? За лоу-костърите остават Варна, Бургас, Пловдив.

    Нередност?
  • 8
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • + 1


    До коментар [#] от "
    pavlinkoto
    ":

    Вероятно според Вас турци управляват и трите парижки летища! Ако летище София стане като CDG, нямам против турци да го направят такова!

    Нередност?
  • 9
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter
    • - 1

    Офертите са изкривени в представянето на инвестициите, някои са сложиши там и текущата подръжка. Тоест не е съвсем възможно да ги сравним. Аз бих искал да видя далечни дестинации, което ще изиска инвестиции да се привлекат оператори, но може да ни се отплати с нови инвестиции и бизнес.

    В София пътниците са 82% нагоре 2014-2018, а Загреб само 37% според википедиа, в статията друга цифра се споменава, пак много по-слаба. Така че нашето летище си се развива много добре, просто няма лъскави магазини и тоалетни, но реално дори да има ще се продават вносни стоки, така че не губим нещо особено. Трябва да се даде на тези, които ще го сложат на картата, сега с малко самолети като 320ЛР и ХЛР се лети през океана. Хъбоветв вече не са толкова желани.

    Нередност?
Нов коментар