С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 5 юли 2019, 11:04, 2842 прочитания

Тиери Део и д-р Ралф Гафал: Ще се съсредоточим върху летищни дейности, а не върху недвижими имоти

Председателят и главен изпълнителен директор на Meridiam и управляващият директор на Munich Airport International пред "Капитал" за концесията на летище София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Тиери Део е председател и главен изпълнителен директор на Meridiam, както и основен акционер, заедно с няколко членове на екипа. През 2005 г. той основава Meridiam, независима инвестиционна компания, специализирана в разработването, финансирането и управлението на дългосрочни и устойчиви инфраструктурни проекти. Управлявайки 7 млрд. долара активи, Meridiam до момента има 71 проекта, които са в процес на разработване, строителство или експлоатация. Преди Meridiam той е работил за френската Caisse des Dépôts et Consignations, където е заемал няколко длъжности в дъщерната инженерингова компания Egis Projects, преминавайки от мениджър на проекти, през директор на концесионни проекти до главен изпълнителен директор през 2001 г. Тиери Део е завършил в Париж Ecole Nationale des Ponts et Chaussées и започва кариерата си в Малайзия със строителната фирма на GTM International.

Д-р Ралф Гафал е управляващ директор на Munich Airport International. Преди тази позиция той е вицепрезидент на International Business of Flughafen München - операторът на летище Мюнхен. Преди тази позиция, между 2010 и 2017 г., той е вицепрезидент на International Business of Flughafen Munchen - операторът на летище Мюнхен, като отговаря за стратегическото развитие на международния бизнес на летището. Като ръководител на международния отдел той отговаря за успешното изпълнение на десетки проекти, включително повече от 10 проекта за оперативна готовност и летищен трансфер с многомилионна стойност, като подготовката за откриване на летищата в Доха и Оман, както и преместването на Turkish Airlines на новото летище в Истанбул, приключило през април 2019 г. Преди тази си позиция заема различни длъжности в летище Мюнхен. Гафал има докторска степен по аеронавтика и магистърска степен по аеронавтика от Техническия университет в Мюнхен, Германия.
Още по темата:
Майкъл Сьорслев, Copenhagen Airports International: Ще преместим всички нискотарифни оператори на Терминал 2, веднага след като го ремонтираме
Едуард Аркрайт, Groupe ADP: Би било голяма изненада, ако България избере друг за концесионер
Греъм Фъргюсън, Manchester Airport Group : Ще заложим на търговия на дребно, паркинги и развитие на недвижими имоти, за да не вдигаме таксите

Смятате ли, че процедурата за Летище София е правилно структурирана? Има ли риск от свръхофериране от страна на участниците, което да доведе до ръст на летищните такси? Бихте ли описали идеалната концесия на летище, която сте виждали?

Тиери Део: Вярваме, че концесията е добре структурирана и може да осигури добър баланс в дългосрочен план, ако концесионерът има разумен бизнес план. За нас перфектната концесия на летището следва да осигури точно необходимата услуга за обществото, в рамките на бюджета и навреме. Един от летищните проекти, с който много се гордеем, е летище Ла Гуардия в Ню Йорк, което доразвиваме с над 2 млрд. долара нови инвестиции централния терминал, като в същото време поддържаме в пълен обем всички летищните операции на това много натоварено летище.


Каква е политиката ви към таксите на летището? Как ще растат през годините? Как ще изпълните ангажимента си, ако увеличението на пътниците не се случи?

Тиери Део:
Нашето предложение има за цел да поддържа възможно най-голям ръст на трафика. Поради тази причина сме избрали партньор, който е успял да трансформира летище Мюнхен от регионално летище в печелещ награди международен хъб. Поддържането на конкурентоспособни такси е от ключово значение за привлекателността на летището (по-специално за нискотарифните превозвачи, които представляват половината от текущия трафик). Можем да изпълним задълженията си към Концедента дори при сценарии на тежка криза.

Откъде смятате, че ще дойде увеличението на пътниците на летище София?



Ралф Гафал: Свързаността на международното летище София с останалата част на Европа ще нараства в синхрон с икономическото развитие на България и засилващата се позиция на страната като туристическа дестинация.

Летище Мюнхен е десетократен носител на наградата "Маркетинг на авио маршрути" в допълнение към много други награди и успешно разработихме летище Мюнхен в основен международен хъб от откриването му през 1992 г.
Нашият екип има десетилетия опит и ще приложи това ноу-хау в летище София. Нашите експерти са високо специализирани в редовния хъб трафик, нискотарифен и туристически трафик, както и в карго развитието. Те имат достъп до всички необходими бази данни, статистики и аналитични модели - предпоставки за проактивно придобиване на нови свързващи маршрути и разширяване на съществуващите полети на летище София.

Какъв стимул ще използвате, за да разширите програмите на нискотарифните превозвачи? Можете ли да ни дадете пример за нови превозвачи, които можем да очакваме?

Ралф Гафал: Превозвачите, които понастоящем работят на летище София имат планове за развитие на маршрутите си и флотилиите си. Нашата роля за тези авиокомпании ще бъде да предоставяме знания, подкрепа и необходимите оперативни стимули.

Понастоящем идентифицирахме няколко възможни маршрута, които за съжаление не могат да бъдат разкрити на този етап, предвид текущата тръжна процедура и обичайните изисквания за поверителност.

Ще има ли полети на дълги разстояния? Ако да - към кои държави и кога? Виждате ли потенциал за полети на дълги разстояния от летище София?

Ралф Гафал: Ще работим за придобиването на ключови непрекъснати полети на дълги разстояния наред с развитието на полетите на къси и средни разстояния. Последните успешни придобивания от Летище Мюнхен на ключови полети на дълги разстояния включват Avianca до Богота, на American Airlines до летищата Charlotte и Dallas Fort Worth, на United Airlines до Сан Франциско, Lufthansa до Осака и на Singapore Airlines - Сингапур. Летище Мюнхен е решено да използва знанията си и дългогодишните си отношения с международните авиокомпании в полза на летище София.

Бихте ли разказали повече за вашите бъдещи инвестиции - какви ще са вашите 10 най-големи проекта?

Ралф Гафал: Обновяването, разширяването, както и преконфигурирането на пътническия терминал ще бъде непрекъснато усилие през целия срок на концесията за приспособяване към ръста на трафика.

Изграждането на нов терминал и нови паркинги за автомобили също ще се случват на етапи през целия срок на концесията. Ще бъде разработен и нов товарен терминал.

Планираме да предоставим основни услуги на летището, включително хотел, както и конгресен център за максимизиране на приходите от неавиационни дейности.

Разширяването на Терминал 1 на летище Мюнхен получи зелена светлина през 2018 г. Мюнхенското летище ще построи нова стоянка за дванадесет самолета, както и нова сграда за чекиране на пътници с обща площ 95 хил. кв. м. Планира се и допълнителен многоетажен паркинг за посетители, пътници и служители, с 2500 места и два гаража с общо 3800 места. Много важна част е LabCampus. През следващите години, на площ от 500 хил. кв. м на няколко етапа ще бъдат построени сградите за офиси, изследователски съоръжения, за кетъринг, конференции, за занимални за деца и за други доставчици на услуги. Като цяло ще бъде като градски център за иновации..
До 2030 г. летище Мюнхен планира да бъде първото летище в Германия, постигнало неутрални въглеродни емисии на операциите си. Понастоящем летището експлоатира парк от 280 електрически превозни средства (например за товарене на багаж, пътнически ръкави, стълби и лифтове) и планира скоро флотът на летището да се състои почти изцяло от електрически превозни средства. Заедно с Meridiam и неговата дъщерна компания за електрическа мобилност Allego, летище Мюнхен планира да приложи целия този опит в летище София и да помогне на столицата на България да се бори със замърсяването.

Как развитието на недвижимите имоти във вашия проект ще повлияе на възвръщаемостта на концесията?

Тиери Део:
Ще се съсредоточим предимно върху предоставянето на услуги, които са от съществено значение за летищния бизнес, за да постигнем нашата рентабилност. Обикновено не разчитаме на развитието на недвижимите имоти, за да направим нашите проекти устойчиви.

Какво е участието (в%) на Strabag в консорциума? Защо решихте да работите със Strabag, като се има предвид, че компанията беше част от един не много успешен проект на летище София?

Тиери Део:
Meridiam има дългогодишен опит в работата с Strabag, която има миноритарно участие в нашето предложение. Те имат много важно присъствие в България. Те са един от най-големите изпълнители в Европа и нашето партньорство ще улесни управлението на строителството и ще ускори инвестициите.

Консорциумът има ли връзки с Делян Пеевски или друг български бизнесмен?

Тиери Део:
Проучихме авиационния сектор в България, за да подготвим предложението си, като вземем предвид местния контекст, но нямаме връзка с г-н Пеевски и не сме обвързвали нашата кандидатура с никой друг български бизнесмен.

Летище Мюнхен има ли дял в консорциума или ще бъде само оператор?

Тиери Део: Летище Мюнхен е операторът на Консорциума и техният ангажимент към проекта е потвърден при различни поводи пред Министерство на транспорта.

Те са инвестирали сериозно, за да дадат на нашето предложение експертизата за качествени услуги.

Ако не спечелите търга, имате ли интерес към други активи в България? Възможно ли е летище Пловдив?

Тиери Део: Да, Meridiam търси други възможности в други транспортни сегменти, енергийна и социална инфраструктура. Meridiam следи наистина с голям интерес новото развитие за летище Пловдив.

Можете ли да ни дадете списък на вашите концесии на летища?

Тиери Део: За Meridiam: Централен терминал La Guardia (САЩ), Ivato и Nosy Be (Мадагаскар) и Аман (Йордания). Летище Мюнхен, например, отскоро управлява Терминал 2 на международното летище в Кайро, Египет, и работи по проектирането, развитието и експлоатацията на Palmerola International Airport (PIA), новото летище на Хондурас. Освен това летище Мюнхен е избрано за оператор на Терминал 1/Терминал А на Newark Liberty International Airport (EWR) и Терминал 1 на John F. Kennedy International Airport (JFK), и двете в САЩ.

Можете ли да ни дадете повече информация за най-големите акционери във фонда, с който участвате в търга на летище София?

Тиери Део: Инвеститорите на Meridiam в нашата европейска платформа са предимно пенсионни фондове, застрахователни компании или инвестиционни, както и мултинационални компании от Европа, Азия и Съединените американски щати.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания

Интервю с изпълнителния директор на компанията

19 ное 2019, 500 прочитания

"Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето "Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето

Групата отбелязва 20 години от приватизацията на ДЗУ АД, Стара Загора

18 ное 2019, 865 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Едуард Аркрайт: Би било голяма изненада, ако България избере друг за концесионер

Едуард Аркрайт, зам. изпълнителен директор на Groupe ADP и председател на борда на директорите на TAV пред "Капитал" за концесията на летище София .

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10