С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 юли 2019, 13:47, 2062 прочитания

Daimler и BMW ще работят заедно по автономните си автомобили

Гигантите в индустрията са принудени да си сътрудничат заради огромните суми за инвестиции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германските гиганти и основни конкуренти в автомобилната индустрия BMW и Daimler ще си партнират в разработването на технология за автономни автомобили, пише Reuters. Двете фирми ще обединят работата на общо 1200-те си разработчика в сделка, която няма да бъде ексклузивна и двете компании ще имат възможност да работят и с други производители. Това е пореден случай, в който компаниите от автомобилния сектор обединяват сили поради прекалено големите суми, които са нужни за инвестиции в технологиите на бъдещето, както и намаляващата печалба заради тях.

Стратегическото партньорство между двете ще се фокусира върху разработването на технологии за подпомагано и автоматизирано шофиране на високоскоростни пътища, както и автоматизирано паркиране, обявиха от компаниите. Разработките на общия екип ще бъдат вкарани в колите на отделните производители


Няма време

Двата производителя обявиха плановете си за обща работа за пръв път през февруари тази година. И двете компании обявиха, че очакват технологията да бъде готова за автомобилите на масовия пазар през 2024 г.

И при двете компании обаче има проблеми. Daimler, която произвежда Mercedes и други марки автомобили, предупреди инвеститорите си по-рано през годината, че
печалбата през тази и идните години ще бъде по-малка. Същото направи и BMW, като причините са еднакви: нуждата от повече инвестиции в електрически и автономни автомобили. Двете компании са най-големите германски производители на коли след групата на Volkswagen.



Самата Volkswagen е в последните етапи на разговори за подобен тип сътрудничество с Ford за разработването на безпилотни и електрически коли. Според немската медия Handelsblatt тя ще бъде одобрена на 11 юли. Един от проблемите на традиционните компании от индустрията е, че освен със самите себе си те се конкурират и с технологични гиганти като Uber или Waymo, отделения от Google стартъп за автономна технология.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: BMW Daimler Volkswagen

Прочетете и това

Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите 1 Предстоящият борсов дебют на WeWork може да притесни инвеститорите

В документите за първично публично предлагане проличават потенциални конфликти на интереси и съмнителни финансови операции

18 авг 2019, 856 прочитания

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

18 авг 2019, 752 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Deutsche Bank съкращава 18 хил. служители и свива инвестиционния си бизнес

Това е най-голямото преструктуриране на банката от десетилетия, което ще ѝ струва 7.4 млрд. долара

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда