С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 юли 2019, 13:47, 2373 прочитания

Daimler и BMW ще работят заедно по автономните си автомобили

Гигантите в индустрията са принудени да си сътрудничат заради огромните суми за инвестиции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германските гиганти и основни конкуренти в автомобилната индустрия BMW и Daimler ще си партнират в разработването на технология за автономни автомобили, пише Reuters. Двете фирми ще обединят работата на общо 1200-те си разработчика в сделка, която няма да бъде ексклузивна и двете компании ще имат възможност да работят и с други производители. Това е пореден случай, в който компаниите от автомобилния сектор обединяват сили поради прекалено големите суми, които са нужни за инвестиции в технологиите на бъдещето, както и намаляващата печалба заради тях.

Стратегическото партньорство между двете ще се фокусира върху разработването на технологии за подпомагано и автоматизирано шофиране на високоскоростни пътища, както и автоматизирано паркиране, обявиха от компаниите. Разработките на общия екип ще бъдат вкарани в колите на отделните производители


Няма време

Двата производителя обявиха плановете си за обща работа за пръв път през февруари тази година. И двете компании обявиха, че очакват технологията да бъде готова за автомобилите на масовия пазар през 2024 г.

И при двете компании обаче има проблеми. Daimler, която произвежда Mercedes и други марки автомобили, предупреди инвеститорите си по-рано през годината, че
печалбата през тази и идните години ще бъде по-малка. Същото направи и BMW, като причините са еднакви: нуждата от повече инвестиции в електрически и автономни автомобили. Двете компании са най-големите германски производители на коли след групата на Volkswagen.



Самата Volkswagen е в последните етапи на разговори за подобен тип сътрудничество с Ford за разработването на безпилотни и електрически коли. Според немската медия Handelsblatt тя ще бъде одобрена на 11 юли. Един от проблемите на традиционните компании от индустрията е, че освен със самите себе си те се конкурират и с технологични гиганти като Uber или Waymo, отделения от Google стартъп за автономна технология.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: BMW Daimler Volkswagen

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 981 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 654 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Deutsche Bank съкращава 18 хил. служители и свива инвестиционния си бизнес

Това е най-голямото преструктуриране на банката от десетилетия, което ще ѝ струва 7.4 млрд. долара

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10