Daimler и BMW ще работят заедно по автономните си автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler и BMW ще работят заедно по автономните си автомобили

Reuters

Daimler и BMW ще работят заедно по автономните си автомобили

Гигантите в индустрията са принудени да си сътрудничат заради огромните суми за инвестиции

2472 прочитания

Reuters

© Reuters


Германските гиганти и основни конкуренти в автомобилната индустрия BMW и Daimler ще си партнират в разработването на технология за автономни автомобили, пише Reuters. Двете фирми ще обединят работата на общо 1200-те си разработчика в сделка, която няма да бъде ексклузивна и двете компании ще имат възможност да работят и с други производители. Това е пореден случай, в който компаниите от автомобилния сектор обединяват сили поради прекалено големите суми, които са нужни за инвестиции в технологиите на бъдещето, както и намаляващата печалба заради тях.

Стратегическото партньорство между двете ще се фокусира върху разработването на технологии за подпомагано и автоматизирано шофиране на високоскоростни пътища, както и автоматизирано паркиране, обявиха от компаниите. Разработките на общия екип ще бъдат вкарани в колите на отделните производители

Няма време

Двата производителя обявиха плановете си за обща работа за пръв път през февруари тази година. И двете компании обявиха, че очакват технологията да бъде готова за автомобилите на масовия пазар през 2024 г.

И при двете компании обаче има проблеми. Daimler, която произвежда Mercedes и други марки автомобили, предупреди инвеститорите си по-рано през годината, че печалбата през тази и идните години ще бъде по-малка. Същото направи и BMW, като причините са еднакви: нуждата от повече инвестиции в електрически и автономни автомобили. Двете компании са най-големите германски производители на коли след групата на Volkswagen.

Самата Volkswagen е в последните етапи на разговори за подобен тип сътрудничество с Ford за разработването на безпилотни и електрически коли. Според немската медия Handelsblatt тя ще бъде одобрена на 11 юли. Един от проблемите на традиционните компании от индустрията е, че освен със самите себе си те се конкурират и с технологични гиганти като Uber или Waymo, отделения от Google стартъп за автономна технология.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK