С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 юли 2019, 13:47, 2125 прочитания

Daimler и BMW ще работят заедно по автономните си автомобили

Гигантите в индустрията са принудени да си сътрудничат заради огромните суми за инвестиции

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германските гиганти и основни конкуренти в автомобилната индустрия BMW и Daimler ще си партнират в разработването на технология за автономни автомобили, пише Reuters. Двете фирми ще обединят работата на общо 1200-те си разработчика в сделка, която няма да бъде ексклузивна и двете компании ще имат възможност да работят и с други производители. Това е пореден случай, в който компаниите от автомобилния сектор обединяват сили поради прекалено големите суми, които са нужни за инвестиции в технологиите на бъдещето, както и намаляващата печалба заради тях.

Стратегическото партньорство между двете ще се фокусира върху разработването на технологии за подпомагано и автоматизирано шофиране на високоскоростни пътища, както и автоматизирано паркиране, обявиха от компаниите. Разработките на общия екип ще бъдат вкарани в колите на отделните производители


Няма време

Двата производителя обявиха плановете си за обща работа за пръв път през февруари тази година. И двете компании обявиха, че очакват технологията да бъде готова за автомобилите на масовия пазар през 2024 г.

И при двете компании обаче има проблеми. Daimler, която произвежда Mercedes и други марки автомобили, предупреди инвеститорите си по-рано през годината, че
печалбата през тази и идните години ще бъде по-малка. Същото направи и BMW, като причините са еднакви: нуждата от повече инвестиции в електрически и автономни автомобили. Двете компании са най-големите германски производители на коли след групата на Volkswagen.



Самата Volkswagen е в последните етапи на разговори за подобен тип сътрудничество с Ford за разработването на безпилотни и електрически коли. Според немската медия Handelsblatt тя ще бъде одобрена на 11 юли. Един от проблемите на традиционните компании от индустрията е, че освен със самите себе си те се конкурират и с технологични гиганти като Uber или Waymo, отделения от Google стартъп за автономна технология.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: BMW Daimler Volkswagen

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи

Сделката е на стойност 136 млн. евро

19 сеп 2019, 252 прочитания

Опит за спасяване на "Спарки Елтос" 5 Опит за спасяване на "Спарки Елтос"

Българският емигрант Фил Филипов предлага да съживи ловешкото предприятие

18 сеп 2019, 4015 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Deutsche Bank съкращава 18 хил. служители и свива инвестиционния си бизнес

Това е най-голямото преструктуриране на банката от десетилетия, което ще ѝ струва 7.4 млрд. долара

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг