Boeing загуби поръчка за 5.9 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Boeing загуби поръчка за 5.9 млрд. долара

Полети с Boeing 737 MAX не се извършват от март насам

Boeing загуби поръчка за 5.9 млрд. долара

Саудитската авиолиния Flyadeal отказа 50 самолета 737 MAX, избра Airbus A320neo

3552 прочитания

Полети с Boeing 737 MAX не се извършват от март насам

© Reuters


Американският самолетен производител Boeing понесе пореден удар, след като саудитската нискобюджетна авиокомпания Flyadeal отказа поръчка за общо 50 самолета 737 MAX, пише Financial Times. Стойността на самолетите е 5.9 млрд. долара, като вместо американските самолети Flyadeal ще се насочи към европейски. В неделя от компанията обявиха, че вече са поръчали 30 самолета Airbus A320neo, с опция за още 20 машини в бъдеще. Още по-големият удар за Boeing е, че саудитската компания ефективно обяви, че в бъдеще цялата флотилия на авиолинията ще бъде съставена от самолети Airbus.

Моделът на Boeing 737 MAX претърпя две фатални катастрофи в рамките на няколко месеца, с общо 346 жертви. В момента не се извършват полети с модела. И макар лошите новини да са преобладаващи в случая на 737 MAX, съществуват и добри такива – British Airways например обяви поръчка на 200 самолета за общо 24 млрд. долара по време на авиошоуто в Париж през юни.

Обратно в небесата – все някой ден

Миналата седмица европейският регулатор по авиационна безопасност представи пред Boeing списък с първостепенни по важност проблеми, които трябва да бъдат решение от компанията, преди 737 MAX да се върне обратно във въздушното пространство. Европейската агенция по авиационна безопасност (EASA) изпрати писмото, в което изброява големите проблеми на самолета и до американската Федералната администрация по авиация (FAA).

Основният проблем в самолета е софтуерен, но съществуват и други пречки. EASA например иска да е сигурна, че средностастическият пилот има достатъчно физическа сила да използва ръчните механизми на самолета при нужда.

Неяснотата дали 737 MAX отново ще полети кара все повече компании да стоят настрана от самолета. Southwest Airlines, авиокомпанията с най-голям брой такива самолети, планира връщането на 737 MAX във въздушното пространство от 1 октомври. От Boeing работят за спазването на този график.

Проблемите със 737 MAX са един от най-големите удари по репутацията както на Boeing, така и на FAA. Освен всичко друго Boeing е заделила и 100 млн. долара, които смята да използва за помощ на семействата на пострадалите в катастрофите. Срещу фирмата са заведени и редица дела именно от семействата на жертвите.

Американският самолетен производител Boeing понесе пореден удар, след като саудитската нискобюджетна авиокомпания Flyadeal отказа поръчка за общо 50 самолета 737 MAX, пише Financial Times. Стойността на самолетите е 5.9 млрд. долара, като вместо американските самолети Flyadeal ще се насочи към европейски. В неделя от компанията обявиха, че вече са поръчали 30 самолета Airbus A320neo, с опция за още 20 машини в бъдеще. Още по-големият удар за Boeing е, че саудитската компания ефективно обяви, че в бъдеще цялата флотилия на авиолинията ще бъде съставена от самолети Airbus.

Моделът на Boeing 737 MAX претърпя две фатални катастрофи в рамките на няколко месеца, с общо 346 жертви. В момента не се извършват полети с модела. И макар лошите новини да са преобладаващи в случая на 737 MAX, съществуват и добри такива – British Airways например обяви поръчка на 200 самолета за общо 24 млрд. долара по време на авиошоуто в Париж през юни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    И всичко заради престъпното им решение да продават резервните си датчици като добавка. Все едно да си купуваш допълнително колана за пътника до шофьора!

    Нека сега трупат разходи и загуби. Това е най-малкото, което заслужават.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK