С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юли 2019, 12:39, 3122 прочитания

Германия е новият терен за конкуренция между производителите на електрически скутери

Бизнесът търси ново поле за развитие, след като Париж предприема мерки срещу превозните средства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като кметът на Париж Ан Идалго обеща да се справи с "анархията", причинена от бързото разпространение и силния интерес към новите електрически скутери в града, бизнесът на много компании пострада. Миналата година половината от производителите на превозните средства в страната са прекратили или съкратили операциите си, пише Financial Times. Това е причината сега да търсят ново поле за развитие. В случая то е съседна Германия, която легализира електрическите скутери миналия месец.

Новата вълна


"Новата мания в Германия са скутерите", казва Борис Митермюлер, който е съосновател на Circ, една от първите компании, които ще започнат дейност в държавата. "Времето е чудесно. Имаме и движеща сила. Дори сме изненадани", добавя той.

Европейските стартъпи като Circ, Voi или Tier влизат в битка срещу утвърдените си конкуренти от САЩ като Lime или Bird, за да се установят в Германия. Специфичните изисквания за превозните средства, като например това да имат двойни спирачки или да притежават регистрационен номер, принуждават новите фирми да произвеждат специални за германския пазар модели.

"Това е следващата война, Германия ще бъде новият Париж", казва главният изпълнителен директор на Dott Максим Ромейн. Това подхранва нов механизъм за набиране на средства във вече пренаселения европейски пазар за мобилност. Амстердамската Dott обяви в петък рунд от 30 млн. евро, а ръководителите на Circ и Voi заявиха, че водят преговори с инвеститорите за набирането на нов капитал.



"Европа се отваря, като започва от Германия", коментира Митермюлер. "Очевидно е, че трябва да си набавим повече капитал", добавя той.

Рекордният брой стартъпи в Париж - градът, който бързо се превърна в един от най-големите в света пазари на скутери, ще бъде решаващ за инвеститорите. Повече от 1.5 млрд. долара вече са набрани от фирми за скутери в световен мащаб, а малко повече от две години са минали, откакто новата транспортна концепция беше представена.

Далеч от Париж

Според някои оценки повече от 20 хил. скутери са обикаляли улиците на Париж в последните месеци. Въпреки забавянето през зимата растежът се е възвърнал с идването на пролетта. "Това беше най-конкурентният пазар, като изключим, че в последно време всеки се опитва да пробие на него", казва Ромейн.

"Не е лесно. Градът наистина е голям и затова чисто оперативно е трудно да се управлява", добавя още той. Въпреки че доказа, че бизнесът със скутери може да е успешен, общината беше принудена да вземе мерки заради неконтролируемото поведение, до което доведоха, след оплаквания от жителите.


"Положението е близко до анархия и е много трудно за град като нашия да се справи с тази услуга", заяви кметът на Париж Ан Идалго миналата седмица. Производителите на скутери оспорват това твърдение, като извеждат ползите от превозните средства - например намаляване на замърсяването на въздуха и броя на автомобилите в крайградските зони.

"Впечатляващо е да видиш колко бързо един град може да се промени, но в същото време да забележиш и проблемните точки", коментира Фридрих Хиелм, който е главен изпълнителен директор на Voi. Като причина за сегашното положение със скутерите той определя това, че "има няколко непрофесионални, компании, които пробват късмета си". "Разбираме защо хората се ядосват", казва той.


Засега Voi е "сложила на пауза" операциите си в Париж, докато усъвършенства продуктите си. Компанията обаче планира да се завърне с пълен капацитет "до няколко седмици". От Tier също обясняват, че временно са изтеглили скутерите си от улиците в Париж, докато не пуснат новия си модел до няколко седмици.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни

24 яну 2020, 8338 прочитания

24 яну 2020, 3506 прочитания

24 яну 2020, 2903 прочитания

24 яну 2020, 2344 прочитания

24 яну 2020, 2055 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Еврохолд" е преговарял с "Инерком" да влезе в сделката с CEZ още преди година

Според чешката компания не е вярно, че ТЕЦ "Варна" е преустроена на газ и не е сигурно дали може да осигури "студен резерв"

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10