Германия е новият терен за конкуренция между производителите на електрически скутери
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германия е новият терен за конкуренция между производителите на електрически скутери

Европейските стартъпи като Circ, Voi или Tier влизат в битка срещу утвърдените си конкуренти от САЩ като Lime или Bird

Германия е новият терен за конкуренция между производителите на електрически скутери

Бизнесът търси ново поле за развитие, след като Париж предприема мерки срещу превозните средства

3615 прочитания

Европейските стартъпи като Circ, Voi или Tier влизат в битка срещу утвърдените си конкуренти от САЩ като Lime или Bird

© Reuters


След като кметът на Париж Ан Идалго обеща да се справи с "анархията", причинена от бързото разпространение и силния интерес към новите електрически скутери в града, бизнесът на много компании пострада. Миналата година половината от производителите на превозните средства в страната са прекратили или съкратили операциите си, пише Financial Times. Това е причината сега да търсят ново поле за развитие. В случая то е съседна Германия, която легализира електрическите скутери миналия месец.

Новата вълна

"Новата мания в Германия са скутерите", казва Борис Митермюлер, който е съосновател на Circ, една от първите компании, които ще започнат дейност в държавата. "Времето е чудесно. Имаме и движеща сила. Дори сме изненадани", добавя той.

Европейските стартъпи като Circ, Voi или Tier влизат в битка срещу утвърдените си конкуренти от САЩ като Lime или Bird, за да се установят в Германия. Специфичните изисквания за превозните средства, като например това да имат двойни спирачки или да притежават регистрационен номер, принуждават новите фирми да произвеждат специални за германския пазар модели.

"Това е следващата война, Германия ще бъде новият Париж", казва главният изпълнителен директор на Dott Максим Ромейн. Това подхранва нов механизъм за набиране на средства във вече пренаселения европейски пазар за мобилност. Амстердамската Dott обяви в петък рунд от 30 млн. евро, а ръководителите на Circ и Voi заявиха, че водят преговори с инвеститорите за набирането на нов капитал.

"Европа се отваря, като започва от Германия", коментира Митермюлер. "Очевидно е, че трябва да си набавим повече капитал", добавя той.

Рекордният брой стартъпи в Париж - градът, който бързо се превърна в един от най-големите в света пазари на скутери, ще бъде решаващ за инвеститорите. Повече от 1.5 млрд. долара вече са набрани от фирми за скутери в световен мащаб, а малко повече от две години са минали, откакто новата транспортна концепция беше представена.

Далеч от Париж

Според някои оценки повече от 20 хил. скутери са обикаляли улиците на Париж в последните месеци. Въпреки забавянето през зимата растежът се е възвърнал с идването на пролетта. "Това беше най-конкурентният пазар, като изключим, че в последно време всеки се опитва да пробие на него", казва Ромейн.

"Не е лесно. Градът наистина е голям и затова чисто оперативно е трудно да се управлява", добавя още той. Въпреки че доказа, че бизнесът със скутери може да е успешен, общината беше принудена да вземе мерки заради неконтролируемото поведение, до което доведоха, след оплаквания от жителите.

"Положението е близко до анархия и е много трудно за град като нашия да се справи с тази услуга", заяви кметът на Париж Ан Идалго миналата седмица. Производителите на скутери оспорват това твърдение, като извеждат ползите от превозните средства - например намаляване на замърсяването на въздуха и броя на автомобилите в крайградските зони.

"Впечатляващо е да видиш колко бързо един град може да се промени, но в същото време да забележиш и проблемните точки", коментира Фридрих Хиелм, който е главен изпълнителен директор на Voi. Като причина за сегашното положение със скутерите той определя това, че "има няколко непрофесионални, компании, които пробват късмета си". "Разбираме защо хората се ядосват", казва той.

Засега Voi е "сложила на пауза" операциите си в Париж, докато усъвършенства продуктите си. Компанията обаче планира да се завърне с пълен капацитет "до няколко седмици". От Tier също обясняват, че временно са изтеглили скутерите си от улиците в Париж, докато не пуснат новия си модел до няколко седмици.

След като кметът на Париж Ан Идалго обеща да се справи с "анархията", причинена от бързото разпространение и силния интерес към новите електрически скутери в града, бизнесът на много компании пострада. Миналата година половината от производителите на превозните средства в страната са прекратили или съкратили операциите си, пише Financial Times. Това е причината сега да търсят ново поле за развитие. В случая то е съседна Германия, която легализира електрическите скутери миналия месец.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK