С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 юли 2019, 12:39, 2148 прочитания

Германия е новият терен за конкуренция между производителите на електрически скутери

Бизнесът търси ново поле за развитие, след като Париж предприема мерки срещу превозните средства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като кметът на Париж Ан Идалго обеща да се справи с "анархията", причинена от бързото разпространение и силния интерес към новите електрически скутери в града, бизнесът на много компании пострада. Миналата година половината от производителите на превозните средства в страната са прекратили или съкратили операциите си, пише Financial Times. Това е причината сега да търсят ново поле за развитие. В случая то е съседна Германия, която легализира електрическите скутери миналия месец.

Новата вълна


"Новата мания в Германия са скутерите", казва Борис Митермюлер, който е съосновател на Circ, една от първите компании, които ще започнат дейност в държавата. "Времето е чудесно. Имаме и движеща сила. Дори сме изненадани", добавя той.

Европейските стартъпи като Circ, Voi или Tier влизат в битка срещу утвърдените си конкуренти от САЩ като Lime или Bird, за да се установят в Германия. Специфичните изисквания за превозните средства, като например това да имат двойни спирачки или да притежават регистрационен номер, принуждават новите фирми да произвеждат специални за германския пазар модели.

"Това е следващата война, Германия ще бъде новият Париж", казва главният изпълнителен директор на Dott Максим Ромейн. Това подхранва нов механизъм за набиране на средства във вече пренаселения европейски пазар за мобилност. Амстердамската Dott обяви в петък рунд от 30 млн. евро, а ръководителите на Circ и Voi заявиха, че водят преговори с инвеститорите за набирането на нов капитал.



"Европа се отваря, като започва от Германия", коментира Митермюлер. "Очевидно е, че трябва да си набавим повече капитал", добавя той.

Рекордният брой стартъпи в Париж - градът, който бързо се превърна в един от най-големите в света пазари на скутери, ще бъде решаващ за инвеститорите. Повече от 1.5 млрд. долара вече са набрани от фирми за скутери в световен мащаб, а малко повече от две години са минали, откакто новата транспортна концепция беше представена.

Далеч от Париж

Според някои оценки повече от 20 хил. скутери са обикаляли улиците на Париж в последните месеци. Въпреки забавянето през зимата растежът се е възвърнал с идването на пролетта. "Това беше най-конкурентният пазар, като изключим, че в последно време всеки се опитва да пробие на него", казва Ромейн.

"Не е лесно. Градът наистина е голям и затова чисто оперативно е трудно да се управлява", добавя още той. Въпреки че доказа, че бизнесът със скутери може да е успешен, общината беше принудена да вземе мерки заради неконтролируемото поведение, до което доведоха, след оплаквания от жителите.


"Положението е близко до анархия и е много трудно за град като нашия да се справи с тази услуга", заяви кметът на Париж Ан Идалго миналата седмица. Производителите на скутери оспорват това твърдение, като извеждат ползите от превозните средства - например намаляване на замърсяването на въздуха и броя на автомобилите в крайградските зони.

"Впечатляващо е да видиш колко бързо един град може да се промени, но в същото време да забележиш и проблемните точки", коментира Фридрих Хиелм, който е главен изпълнителен директор на Voi. Като причина за сегашното положение със скутерите той определя това, че "има няколко непрофесионални, компании, които пробват късмета си". "Разбираме защо хората се ядосват", казва той.


Засега Voi е "сложила на пауза" операциите си в Париж, докато усъвършенства продуктите си. Компанията обаче планира да се завърне с пълен капацитет "до няколко седмици". От Tier също обясняват, че временно са изтеглили скутерите си от улиците в Париж, докато не пуснат новия си модел до няколко седмици.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 541 прочитания

Кой взима летище София 5 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 5666 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Еврохолд" е преговарял с "Инерком" да влезе в сделката с CEZ още преди година

Според чешката компания не е вярно, че ТЕЦ "Варна" е преустроена на газ и не е сигурно дали може да осигури "студен резерв"

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми