С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 юли 2019, 12:39, 2659 прочитания

Германия е новият терен за конкуренция между производителите на електрически скутери

Бизнесът търси ново поле за развитие, след като Париж предприема мерки срещу превозните средства

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като кметът на Париж Ан Идалго обеща да се справи с "анархията", причинена от бързото разпространение и силния интерес към новите електрически скутери в града, бизнесът на много компании пострада. Миналата година половината от производителите на превозните средства в страната са прекратили или съкратили операциите си, пише Financial Times. Това е причината сега да търсят ново поле за развитие. В случая то е съседна Германия, която легализира електрическите скутери миналия месец.

Новата вълна


"Новата мания в Германия са скутерите", казва Борис Митермюлер, който е съосновател на Circ, една от първите компании, които ще започнат дейност в държавата. "Времето е чудесно. Имаме и движеща сила. Дори сме изненадани", добавя той.

Европейските стартъпи като Circ, Voi или Tier влизат в битка срещу утвърдените си конкуренти от САЩ като Lime или Bird, за да се установят в Германия. Специфичните изисквания за превозните средства, като например това да имат двойни спирачки или да притежават регистрационен номер, принуждават новите фирми да произвеждат специални за германския пазар модели.

"Това е следващата война, Германия ще бъде новият Париж", казва главният изпълнителен директор на Dott Максим Ромейн. Това подхранва нов механизъм за набиране на средства във вече пренаселения европейски пазар за мобилност. Амстердамската Dott обяви в петък рунд от 30 млн. евро, а ръководителите на Circ и Voi заявиха, че водят преговори с инвеститорите за набирането на нов капитал.



"Европа се отваря, като започва от Германия", коментира Митермюлер. "Очевидно е, че трябва да си набавим повече капитал", добавя той.

Рекордният брой стартъпи в Париж - градът, който бързо се превърна в един от най-големите в света пазари на скутери, ще бъде решаващ за инвеститорите. Повече от 1.5 млрд. долара вече са набрани от фирми за скутери в световен мащаб, а малко повече от две години са минали, откакто новата транспортна концепция беше представена.

Далеч от Париж

Според някои оценки повече от 20 хил. скутери са обикаляли улиците на Париж в последните месеци. Въпреки забавянето през зимата растежът се е възвърнал с идването на пролетта. "Това беше най-конкурентният пазар, като изключим, че в последно време всеки се опитва да пробие на него", казва Ромейн.

"Не е лесно. Градът наистина е голям и затова чисто оперативно е трудно да се управлява", добавя още той. Въпреки че доказа, че бизнесът със скутери може да е успешен, общината беше принудена да вземе мерки заради неконтролируемото поведение, до което доведоха, след оплаквания от жителите.


"Положението е близко до анархия и е много трудно за град като нашия да се справи с тази услуга", заяви кметът на Париж Ан Идалго миналата седмица. Производителите на скутери оспорват това твърдение, като извеждат ползите от превозните средства - например намаляване на замърсяването на въздуха и броя на автомобилите в крайградските зони.

"Впечатляващо е да видиш колко бързо един град може да се промени, но в същото време да забележиш и проблемните точки", коментира Фридрих Хиелм, който е главен изпълнителен директор на Voi. Като причина за сегашното положение със скутерите той определя това, че "има няколко непрофесионални, компании, които пробват късмета си". "Разбираме защо хората се ядосват", казва той.


Засега Voi е "сложила на пауза" операциите си в Париж, докато усъвършенства продуктите си. Компанията обаче планира да се завърне с пълен капацитет "до няколко седмици". От Tier също обясняват, че временно са изтеглили скутерите си от улиците в Париж, докато не пуснат новия си модел до няколко седмици.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Huawei призна, че американските санкции се отразяват на бизнеса й Huawei призна, че американските санкции се отразяват на бизнеса й

Компанията не се справя с намирането на заместител на услугите на Google

21 окт 2019, 233 прочитания

Българската "Ботрон" попада в тазгодишната класация Deloitte Fast 50 Българската "Ботрон" попада в тазгодишната класация Deloitte Fast 50

Приходите на софтуерната компания растат с 503% в рамките на три години

21 окт 2019, 489 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Еврохолд" е преговарял с "Инерком" да влезе в сделката с CEZ още преди година

Според чешката компания не е вярно, че ТЕЦ "Варна" е преустроена на газ и не е сигурно дали може да осигури "студен резерв"

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10