Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 10 юли 2019, 12:00, 2331 прочитания

Airbus и Boeing може да се откажат от поръчката за нови изтребители в Канада

Двете фирми смятат, че канадското правителство е нагласило процедурата в полза на изтребители F-35

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителите на самолети Airbus и Boeing може да се откажат от възможността да участват в превъоръжаването на канадските военновъздушни сили. Причината е, че двете компании смятат, че процедурата по подаване на оферти за нови самолети е нагласена така, че поръчката да бъде спечелена от Lockheed Martin, американският производител на изтребители F-35, пише Reuters. Агенцията се позовава на двама свои вътрешни източници.

Общо четири компании се състезават за договора на стойност между 15 и 19 млрд. канадски долара – Airbus, Boeing, Lockheed Martin и шведската Saab. Канадското правителство иска да купи 88 нови самолета, които да бъдат доставени между 2025 и 2030 г.


На официално ниво

Boeing и Airbus вече са изразили официално своите притеснения пред правителството, че параметрите на сделката са конкретно насочени към F-35. Пат Фин, представител на министерството на отбраната в Отава, потвърждава официално писмо от поне един от производителите, но без да дава повече детайли. Според него финалните заявления са до 17 юли и има време за промени на изискванията.

"Продължаваме да говорим и с четирите производителя", коментира Фин пред Reuters. "Вече получихме няколко коментара в смисъл, че ако няма промени, компании ще се откажат от подаване на оферти. Разглеждаме тези коментари много сериозно. Не мога да кажа, че ще направим всяка промяна, която се поиска от нас, но поне от наша гледна точка все още разполагаме с четири кандидата в наддаването."



Скъпи или не

Канада се опитва да модернизира въздушните си сили от близо десетилетие. В момента основният самолет в канадската флота е F-18, които трябва да бъдат заменени. Lockheed Martin, която ще достави F-16 на България, първоначално не е била част от кандидатите, но през май правилата са променени така, че фирмата да се включи. Още тогава от Boeing са реагирали остро.

"Всички освен Lockheed Martin имат много силно изразено мнение по въпроса", коментира един от анонимните източници на Reuters. "Комуникираме ясно с правителството относно процеса и участието ни в него."

Канада е част от международния консорциум, който участва в разработката на моделите F-35. Първоначално за изтребителите в Канада се заговори още през 2010 г., когато консервативното по онова време правителство обяви, че ще купи 65 изтребителя. Впоследствие правителството се отказа, а настоящият премиер Джъстин Трюдо дойде на власт през 2015 г. с обещание, че няма да купува F-35, защото изтребителите са прекалено скъпи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 1218 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 1004 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Близка до Орбан компания купува звено на Deutsche Telekom

Унгарската 4iG, собственост на Лоренц Месарош, придобива T-Systems, която е десет пъти по-голяма от самата нея

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10