С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 юли 2019, 17:36, 3740 прочитания

Продажбите на Bosch в България са надвишили 200 млн. лв.

През 2018 г. най-силно е било представянето на "Бош софтуер иновейшънс"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската група Bosch е увеличила продажбите си в България с близо една пета през миналата година, като общата сума е надвишила 200 млн. лв. Компанията отбелязва добри резултати във всички сектори, в които оперира, но особено силно е развитието на IT дружеството "Бош софтуер иновейшънс". Броят на служителите на Bosch в страната също е нараснал през миналата година, а допълнително хора ще бъдат наети през 2019 г., предимно в разработването на софтуер.

Всички бизнес сектори


Инженеринговата и технологична компания е завършила финансовата 2018 г. с общ обем на консолидираните продажби в страната в размер на 203 млн. лв. (104 млн. евро), отбелязвайки ръст от повече от 19% в сравнение с предходната година, съобщиха от групата. "През 2018 г. дейността на Bosch в България отново се развиваше много добре във всички бизнес сектори, с които фирмата е представена в страната - автомобилни технологии, потребителски стоки и енергийна и сградна техника", казва Михай Болдижар, генерален директор на "Роберт Бош" и представител на групата Bosch в страната, в прессъобщение. По думите му очакванията са компанията да продължи да расте и през тази година, включително и в резултат на развитието на дейността в България. Към края на 2018 г. групата има около 220 служители в България. Този брой се очаква да се увеличи през 2019 г., особено в сферата на разработването на софтуер, посочват от компанията.

На място и директни продажби

В България германската компания има три дружества - "Роберт Бош", което се занимава с търговия и дистрибуция на електроинструменти, авточасти и термотехника, "БСХ Домакински уреди България" и "Бош софтуер иновейшънс". Продажбите на първите две отчитат лек спад през миналата година (виж таблицата), но приходите на софтуерната компания скачат с над 60% и са причина за отчетеното увеличение като цяло. Освен чрез тези дружества групата прави и директни продажби на фирми в България, с което общият обем на доставките реално е значително по-голям.
Финансови резултати (млн. лв.)
Роберт Бош20182017
Приходи от договори с клиенти25.526.3
Печалба0.20.6
БСХ Домакински уреди България20182017
Приходи34.836.4
Печалба1.00.6
Бош софтуер иновейшънс20182017
Приходи от продажби17.110.5
Печалба0.70.4
Общо за трите дружества77.373.2
Източник: отчети на дружествата



Софтуерен ръст

Броят на служителите в "Бош софтуер иновейшънс" през 2018 г. е нараснал с 25% и е надвишил 170 души към края на годината. "Това бизнес звено отбелязва непрекъснат растеж, като през 2019 г. е планирано допълнително увеличаване на броя на персонала с до 30%", казаха от компанията и добавиха, че и в момента има около 20 свободни позиции. Българските програмисти разработват платформата Bosch IoT Suite, както и решения в области като селско стопанство, умни сгради, транспорт, ритейл, енергетика и производство. Софтуерната компания съществува като дружество от 2016 г., след като година по-рано германската група придоби ProSyst Software, включително българското дъщерно "Просист Лабс", които впоследствие бяха слети в "Бош софтуер иновейшънс".

През 2019 г. групата очаква развитието на световната икономика да се забави. Въпреки това прогнозата на Bosch е продажбите й леко да надвишат миналогодишните нива. За 2018 г. оборотът на групата е 78.5 млрд. евро, а заетите са около 410 хил. по целия свят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3737 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1152 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Групама Животозастраховане" подписа договор за закупуване на 100% акционерно участие в "Експрес Животозастраховане".

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов