ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност

Резултатът всъщност представлява победа за германската BMW и производителя на чипове Qualcomm, които подкрепят конкурентната 5G телеком система

ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност

Компаниите от автомобилната и технологичната индустрия спорят дали стандартите да се базират на Wi-Fi или 5G технологията

2378 прочитания

Резултатът всъщност представлява победа за германската BMW и производителя на чипове Qualcomm, които подкрепят конкурентната 5G телеком система

© Reuters


След като предложението на Европейската комисия (ЕК) и Volkswagen за изготвянето на стандарти, базирани на Wi-Fi, не беше одобрено, нараства възможността пътната безопасност да зависи от 5G технологията. Това съобщава Reuters като резултат от спора между двата образували се противникови отбора от компании - такива, подкрепящи стандарти с основа Wi-Fi, и такива, според които трябва да се заложи на последното поколение технология.

Един срещу друг

Резултатът всъщност представлява победа за германската BMW и производителя на чипове Qualcomm, които подкрепят конкурентната 5G телеком система. Законодателите в ЕС обаче не споделят същото мнение. През април те разработиха план, който да се основава на Wi-Fi. Той пък доведе до сблъсък между технологичната и автомобилната индустрия, всяка от които се бори да докаже чия технология е по-добра и безопасна.

От друга страна, Европейската комисия се опитва да положи основите на пазар, който да генерира на автопроизводителите, телеком операторите и доставчиците милиарди евро приходи. Затова и Брюксел разчита на това, че Wi-Fi мрежата е вече изпробван и сигурен начин за подпомагане на безопасността по пътищата. "Ще продължим да работим заедно с държавите от ЕС, за да разберем какви са техните притеснения и да намерим устойчив начин, за да се справим с тях", заяви европейският комисар по транспорта Виолета Булк.

Други компании, подкрепящи Wi-Fi технологията за свързването на автомобили, са Renault, Toyota, NXP, Autitalks и Kapsch TrafficCom.

За 5G

В същото време защитниците на стандарт за 5G технологията, който да се отнася за свързването на автомобили и различни устройства със заобикалящата ги среда, са компании като Daimler, Ford, PSA, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei и Samsung.

Техният аргумент е, че 5G има повече приложения в различни сфери, като например при трансфера на данни, развлеченията или навигацията.

"5G е решението за по-голяма пътна безопасност. Автомобилната индустрия сега има възможността да избере най-добрата технология, за да защити участниците на пътя и шофьорите", коментира генералният директор на лобистката група ETNO Лиз Фюр. Тя застава зад стандартизирането на 5G мрежата, тъй като нейните членове инвестират в новата технология.

Същото мнение споделя и 5G Automative Association (5GAA). Нейният технологичен директор Максим Флемент коментира, че резултатът от гласуването "изпраща сигнал към ЕК за това, че технологичният неутралитет трябва да надделее". "Само балансът с вече съществуващите технологии ще позволи устойчива мобилност за европейските пътища", казва още той.

Европейските министри отложиха официално предложението за Wi-Fi стандартите в началото на седмицата.

След като предложението на Европейската комисия (ЕК) и Volkswagen за изготвянето на стандарти, базирани на Wi-Fi, не беше одобрено, нараства възможността пътната безопасност да зависи от 5G технологията. Това съобщава Reuters като резултат от спора между двата образували се противникови отбора от компании - такива, подкрепящи стандарти с основа Wi-Fi, и такива, според които трябва да се заложи на последното поколение технология.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK