С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юли 2019, 14:37, 1972 прочитания

ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност

Компаниите от автомобилната и технологичната индустрия спорят дали стандартите да се базират на Wi-Fi или 5G технологията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като предложението на Европейската комисия (ЕК) и Volkswagen за изготвянето на стандарти, базирани на Wi-Fi, не беше одобрено, нараства възможността пътната безопасност да зависи от 5G технологията. Това съобщава Reuters като резултат от спора между двата образували се противникови отбора от компании - такива, подкрепящи стандарти с основа Wi-Fi, и такива, според които трябва да се заложи на последното поколение технология.

Един срещу друг


Резултатът всъщност представлява победа за германската BMW и производителя на чипове Qualcomm, които подкрепят конкурентната 5G телеком система. Законодателите в ЕС обаче не споделят същото мнение. През април те разработиха план, който да се основава на Wi-Fi. Той пък доведе до сблъсък между технологичната и автомобилната индустрия, всяка от които се бори да докаже чия технология е по-добра и безопасна.

От друга страна, Европейската комисия се опитва да положи основите на пазар, който да генерира на автопроизводителите, телеком операторите и доставчиците милиарди евро приходи. Затова и Брюксел разчита на това, че Wi-Fi мрежата е вече изпробван и сигурен начин за подпомагане на безопасността по пътищата. "Ще продължим да работим заедно с държавите от ЕС, за да разберем какви са техните притеснения и да намерим устойчив начин, за да се справим с тях", заяви европейският комисар по транспорта Виолета Булк.
Други компании, подкрепящи Wi-Fi технологията за свързването на автомобили, са Renault, Toyota, NXP, Autitalks и Kapsch TrafficCom.


За 5G



В същото време защитниците на стандарт за 5G технологията, който да се отнася за свързването на автомобили и различни устройства със заобикалящата ги среда, са компании като Daimler, Ford, PSA, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei и Samsung.

Техният аргумент е, че 5G има повече приложения в различни сфери, като например при трансфера на данни, развлеченията или навигацията.

"5G е решението за по-голяма пътна безопасност. Автомобилната индустрия сега има възможността да избере най-добрата технология, за да защити участниците на пътя и шофьорите", коментира генералният директор на лобистката група ETNO Лиз Фюр. Тя застава зад стандартизирането на 5G мрежата, тъй като нейните членове инвестират в новата технология.

Същото мнение споделя и 5G Automative Association (5GAA). Нейният технологичен директор Максим Флемент коментира, че резултатът от гласуването "изпраща сигнал към ЕК за това, че технологичният неутралитет трябва да надделее". "Само балансът с вече съществуващите технологии ще позволи устойчива мобилност за европейските пътища", казва още той.

Европейските министри отложиха официално предложението за Wi-Fi стандартите в началото на седмицата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 753 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 593 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ozone.bg иска да купи търговеца Pulsar

КЗК тепърва трябва да одобри сделката

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10