С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 юли 2019, 14:37, 1739 прочитания

ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност

Компаниите от автомобилната и технологичната индустрия спорят дали стандартите да се базират на Wi-Fi или 5G технологията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като предложението на Европейската комисия (ЕК) и Volkswagen за изготвянето на стандарти, базирани на Wi-Fi, не беше одобрено, нараства възможността пътната безопасност да зависи от 5G технологията. Това съобщава Reuters като резултат от спора между двата образували се противникови отбора от компании - такива, подкрепящи стандарти с основа Wi-Fi, и такива, според които трябва да се заложи на последното поколение технология.

Един срещу друг


Резултатът всъщност представлява победа за германската BMW и производителя на чипове Qualcomm, които подкрепят конкурентната 5G телеком система. Законодателите в ЕС обаче не споделят същото мнение. През април те разработиха план, който да се основава на Wi-Fi. Той пък доведе до сблъсък между технологичната и автомобилната индустрия, всяка от които се бори да докаже чия технология е по-добра и безопасна.

От друга страна, Европейската комисия се опитва да положи основите на пазар, който да генерира на автопроизводителите, телеком операторите и доставчиците милиарди евро приходи. Затова и Брюксел разчита на това, че Wi-Fi мрежата е вече изпробван и сигурен начин за подпомагане на безопасността по пътищата. "Ще продължим да работим заедно с държавите от ЕС, за да разберем какви са техните притеснения и да намерим устойчив начин, за да се справим с тях", заяви европейският комисар по транспорта Виолета Булк.
Други компании, подкрепящи Wi-Fi технологията за свързването на автомобили, са Renault, Toyota, NXP, Autitalks и Kapsch TrafficCom.


За 5G



В същото време защитниците на стандарт за 5G технологията, който да се отнася за свързването на автомобили и различни устройства със заобикалящата ги среда, са компании като Daimler, Ford, PSA, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei и Samsung.

Техният аргумент е, че 5G има повече приложения в различни сфери, като например при трансфера на данни, развлеченията или навигацията.

"5G е решението за по-голяма пътна безопасност. Автомобилната индустрия сега има възможността да избере най-добрата технология, за да защити участниците на пътя и шофьорите", коментира генералният директор на лобистката група ETNO Лиз Фюр. Тя застава зад стандартизирането на 5G мрежата, тъй като нейните членове инвестират в новата технология.

Същото мнение споделя и 5G Automative Association (5GAA). Нейният технологичен директор Максим Флемент коментира, че резултатът от гласуването "изпраща сигнал към ЕК за това, че технологичният неутралитет трябва да надделее". "Само балансът с вече съществуващите технологии ще позволи устойчива мобилност за европейските пътища", казва още той.

Европейските министри отложиха официално предложението за Wi-Fi стандартите в началото на седмицата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 557 прочитания

Кой взима летище София 5 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 5690 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ozone.bg иска да купи търговеца Pulsar

КЗК тепърва трябва да одобри сделката

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Бързи, смели, бременни

За остарелите представи и новите проучвания, които доказват ползите от физическата активност и по време на беременността