С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юли 2019, 14:37, 1944 прочитания

ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност

Компаниите от автомобилната и технологичната индустрия спорят дали стандартите да се базират на Wi-Fi или 5G технологията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като предложението на Европейската комисия (ЕК) и Volkswagen за изготвянето на стандарти, базирани на Wi-Fi, не беше одобрено, нараства възможността пътната безопасност да зависи от 5G технологията. Това съобщава Reuters като резултат от спора между двата образували се противникови отбора от компании - такива, подкрепящи стандарти с основа Wi-Fi, и такива, според които трябва да се заложи на последното поколение технология.

Един срещу друг


Резултатът всъщност представлява победа за германската BMW и производителя на чипове Qualcomm, които подкрепят конкурентната 5G телеком система. Законодателите в ЕС обаче не споделят същото мнение. През април те разработиха план, който да се основава на Wi-Fi. Той пък доведе до сблъсък между технологичната и автомобилната индустрия, всяка от които се бори да докаже чия технология е по-добра и безопасна.

От друга страна, Европейската комисия се опитва да положи основите на пазар, който да генерира на автопроизводителите, телеком операторите и доставчиците милиарди евро приходи. Затова и Брюксел разчита на това, че Wi-Fi мрежата е вече изпробван и сигурен начин за подпомагане на безопасността по пътищата. "Ще продължим да работим заедно с държавите от ЕС, за да разберем какви са техните притеснения и да намерим устойчив начин, за да се справим с тях", заяви европейският комисар по транспорта Виолета Булк.
Други компании, подкрепящи Wi-Fi технологията за свързването на автомобили, са Renault, Toyota, NXP, Autitalks и Kapsch TrafficCom.


За 5G



В същото време защитниците на стандарт за 5G технологията, който да се отнася за свързването на автомобили и различни устройства със заобикалящата ги среда, са компании като Daimler, Ford, PSA, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei и Samsung.

Техният аргумент е, че 5G има повече приложения в различни сфери, като например при трансфера на данни, развлеченията или навигацията.

"5G е решението за по-голяма пътна безопасност. Автомобилната индустрия сега има възможността да избере най-добрата технология, за да защити участниците на пътя и шофьорите", коментира генералният директор на лобистката група ETNO Лиз Фюр. Тя застава зад стандартизирането на 5G мрежата, тъй като нейните членове инвестират в новата технология.

Същото мнение споделя и 5G Automative Association (5GAA). Нейният технологичен директор Максим Флемент коментира, че резултатът от гласуването "изпраща сигнал към ЕК за това, че технологичният неутралитет трябва да надделее". "Само балансът с вече съществуващите технологии ще позволи устойчива мобилност за европейските пътища", казва още той.

Европейските министри отложиха официално предложението за Wi-Fi стандартите в началото на седмицата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Huawei призна, че американските санкции се отразяват на бизнеса й Huawei призна, че американските санкции се отразяват на бизнеса й

Компанията не се справя с намирането на заместител на услугите на Google

21 окт 2019, 276 прочитания

Българската "Ботрон" попада в тазгодишната класация Deloitte Fast 50 Българската "Ботрон" попада в тазгодишната класация Deloitte Fast 50

Приходите на софтуерната компания растат с 503% в рамките на три години

21 окт 2019, 515 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ozone.bg иска да купи търговеца Pulsar

КЗК тепърва трябва да одобри сделката

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10