С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юли 2019, 14:37, 2113 прочитания

ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност

Компаниите от автомобилната и технологичната индустрия спорят дали стандартите да се базират на Wi-Fi или 5G технологията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като предложението на Европейската комисия (ЕК) и Volkswagen за изготвянето на стандарти, базирани на Wi-Fi, не беше одобрено, нараства възможността пътната безопасност да зависи от 5G технологията. Това съобщава Reuters като резултат от спора между двата образували се противникови отбора от компании - такива, подкрепящи стандарти с основа Wi-Fi, и такива, според които трябва да се заложи на последното поколение технология.

Един срещу друг


Резултатът всъщност представлява победа за германската BMW и производителя на чипове Qualcomm, които подкрепят конкурентната 5G телеком система. Законодателите в ЕС обаче не споделят същото мнение. През април те разработиха план, който да се основава на Wi-Fi. Той пък доведе до сблъсък между технологичната и автомобилната индустрия, всяка от които се бори да докаже чия технология е по-добра и безопасна.

От друга страна, Европейската комисия се опитва да положи основите на пазар, който да генерира на автопроизводителите, телеком операторите и доставчиците милиарди евро приходи. Затова и Брюксел разчита на това, че Wi-Fi мрежата е вече изпробван и сигурен начин за подпомагане на безопасността по пътищата. "Ще продължим да работим заедно с държавите от ЕС, за да разберем какви са техните притеснения и да намерим устойчив начин, за да се справим с тях", заяви европейският комисар по транспорта Виолета Булк.
Други компании, подкрепящи Wi-Fi технологията за свързването на автомобили, са Renault, Toyota, NXP, Autitalks и Kapsch TrafficCom.


За 5G



В същото време защитниците на стандарт за 5G технологията, който да се отнася за свързването на автомобили и различни устройства със заобикалящата ги среда, са компании като Daimler, Ford, PSA, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei и Samsung.

Техният аргумент е, че 5G има повече приложения в различни сфери, като например при трансфера на данни, развлеченията или навигацията.

"5G е решението за по-голяма пътна безопасност. Автомобилната индустрия сега има възможността да избере най-добрата технология, за да защити участниците на пътя и шофьорите", коментира генералният директор на лобистката група ETNO Лиз Фюр. Тя застава зад стандартизирането на 5G мрежата, тъй като нейните членове инвестират в новата технология.

Същото мнение споделя и 5G Automative Association (5GAA). Нейният технологичен директор Максим Флемент коментира, че резултатът от гласуването "изпраща сигнал към ЕК за това, че технологичният неутралитет трябва да надделее". "Само балансът с вече съществуващите технологии ще позволи устойчива мобилност за европейските пътища", казва още той.

Европейските министри отложиха официално предложението за Wi-Fi стандартите в началото на седмицата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година "Контракс" очаква 25% ръст на приходите през тази година

За 2019 г. оборотът на IT компанията се свива, но печалбата расте повече от двойно

19 фев 2020, 845 прочитания

Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите Бизнес в парализа: празниците в Китай приключиха, но не и проблемите на фирмите

Предприятията е трудно да продължат работа, когато работниците са заклещени в провинцията

19 фев 2020, 810 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ozone.bg иска да купи търговеца Pulsar

КЗК тепърва трябва да одобри сделката

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10