С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 юли 2019, 13:45, 1152 прочитания

Само една осма от най-замърсяващите компании ще намалят вредните си емисии

Повечето големи компании, чиято дейност е свързана с отделяне на CO2, няма да постигнат целите си в областта на климата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само една осма от най-замърсяващите компании в света са на път да намалят емисиите си парникови газове в съответствие с глобалната цел от Парижкото споразумение за задържане на увеличаването на средната температура под 2°C. Това сочи глобално проучване сред близо 300 публични компании, съобщава Reuters.

Докладът


Констатациите подчертават пропастта между ангажиментите, поети от частния сектор, и трансформацията, която учените казват, че е необходима, за да се спре климатичната криза.

"Часовникът тиктака, климатичните промени са необратими", казва в изявление Адам Матюс, съпредседател на инициативата Transition Pathway (TPI). "Инвеститорите трябва спешно да приемат новото положение, в което светът се намира, в противен случай прозорецът, който ще осигури промяната, от която се нуждаем, ще изчезне", добавя той.

Големи компании, вредни емисии



Проучването на 274 от най-големите публични компании с висок дял на вредните емисии установи, че почти половината от тях не вземат адекватни оперативни решения предвид рисковете, свързани с климата. Въпреки че регулаторите и централните банки в много развити страни настояват за по-голям дебат за климатичните рискове, една четвърт от компаниите в проучването не отчитат собствените си емисии, става ясно от проучването на TPI.

Анализът на 160 от компаниите в проучването установи, че само 20 са на път да намалят въглеродните си емисии в съответствие с Парижкото споразумение от 2015 г. за ограничаване на глобалното затопляне.

Сред тях са германската енергийна компания E.ON, испанската Iberdrola, финландският производител на хартия Stora Enso и американската Edison International, съобщава TPI.

Парижкото споразумение и климатичната криза

Парижкото споразумение цели да ограничи повишаването на средната глобална температура "доста под" 2°С, като се стреми да задържи увеличаването до 1.5°C. Настоящите политики поставят света на път за глобално затопляне с най-малко 3°C до края на века.

Светът вече се е затоплил с около един градус, довеждайки до увеличаването на екстремните метеорологични условия, разтопяването на хималайски и алпийски ледници и разрушаването на земеделието в много части на света.

По-нататъшното затопляне би било критично за климатичната система, предупреждават учените, като се повишава рискът от липса на реколта, принудителна миграция, масово изчезване на видове, колапс на екосистемите и разрушаване на обществото.

Последици от проучването

Докладът на TPI подчертава нуждата от увеличаване на активността на гражданите по отношение на климата и възможните регулаторни реакции.

Инвеститорите, управляващи повече от 34 трлн. долара активи, написаха отворено писмо до правителствата миналия месец, подчертавайки "неотложността на решителните действия" за справяне с глобалното затопляне.

Въпреки че много инвеститори също искат да видят, че ръководителите поемат кризата по-сериозно, докладът TPI отбелязва, че 35 от 130 компании са подобрили начина, по който интегрират изменението на климата в своите бизнес решения.

"Новият доклад на TPI показва ясно, че е постигнат напредък, но също така, че остават значителни пропуски между лидерите и изоставащите във всеки сектор", каза Мериям Оми, ръководител на стратегията за устойчивост и отговорни инвестиции в Legal & General Investment Management, най-големия британски мениджър на активи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив Оdelo започна производство на стопове за Mercedes край Пловдив

Компанията вече е инвестирала над половината от предвидените 40 млн. евро до 2023 г.

23 окт 2019, 188 прочитания

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1697 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕС не успя да стигне до консенсус за технологичните стандарти за пътна безопасност

Компаниите от автомобилната и технологичната индустрия спорят дали стандартите да се базират на Wi-Fi или 5G технологията

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10