Услугата за стрийминг на музика на Amazon e най-бързоразвиващата се

Reuters

Услугата за стрийминг на музика на Amazon e най-бързоразвиващата се

Ръстът на абонатите й е по-голям от този на Spotify и Apple

2752 прочитания

Reuters

© Reuters


Amazon печели нови абонати на услугата си за стрийминг на музика по-бързо от конкурентите като Spotify, Apple и Google. Така сферата на стрийминга на музика се превръща в поредната, чийто баланс е нарушен от гиганта за електронна търговия, съобщава Financial Times.

Увеличението

Броят на хората, които са се абонирани за Amazon Music Unlimited, е нараснал с близо 70% през изминалата година според хора, запознати с представянето на услугата. През април Amazon е имала над 32 млн. абонати на всички си музикални услуги, включително Unlimited и Prime Music.

От друга страна Spotify, която е най-голямата услуга за стрийминг на музика в света със своите над 100 млн. абонати, нараства с близо 25% годишно. "Хората не обръщат толкова внимание на услугите за стрийминг на музика на Amazon, колкото на Apple и Spotify, но ръстът е добър", коментира анализаторът от Midia Research Марк Мълиган.

Стрийминг услугите върнаха оптимизма на музикалната индустрия след повече от десетилетие на спад. Amazon има дългогодишен опит с тази индустрия, след като през деветдесетте години компанията продаваше компактдискове. Гигантът за електронна търговия обаче се забави с пускането на собствената си услуга за стрийминг – това се случи през есента на 2016 г., или цели две години след старта на еквивалентната услуга на Apple.

Въпреки това обаче Amazon набира инерция през последните месеци. Популярността на услугата на гиганта расте и благодарение на потребителите, които използват умния асистент Alexa чрез безжичния говорител Еcho. Amazon Music е на цена от 10 долара на месец, но цената спада за потребителите с абонамент Prime (8 долара), както и за такива, които притежават Еcho устройство (4 долара).

Ръководителят на Amazon Music Стив Бум казва, че тяхната потребителска база се различава от тези на конкурентните услуги за стрийминг на музика. Според Midia Research около 14% от абонатите на Amazon Music са на възраст над 55 години. За сравнение – едва 5% от клиентите на Spotify са от същата възрастова група. "Ние не се борим за едни и същи клиенти. За да може индустрията да достигне пълния си потенциал, не можем да се концентрираме единствено върху потребителите между 15 и 22 години", коментира Бум. Amazon не разкрива приходите си от музика, но анализаторите ги оценяват като малка част от цялостната му дейност.

Amazon печели нови абонати на услугата си за стрийминг на музика по-бързо от конкурентите като Spotify, Apple и Google. Така сферата на стрийминга на музика се превръща в поредната, чийто баланс е нарушен от гиганта за електронна търговия, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал