С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 юли 2019, 12:37, 1850 прочитания

L'Oreal се радва на силни продажби в Китай въпреки икономическото забавяне

Според главния изпълнителен директор това се дължи на големия интерес на младите хора към луксозните продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът на козметичната компания L’Oreal все повече расте в Китай. Според главния изпълнителен директор Жон-Пол Агон марки като Lancome и Maybeline са най-предпочитаните от потребителите въпреки икономическото забавяне в страната.

Различният пазар


"Бизнесът ни в Китай удвои размера си за последните четири години, а пазарът на продукти за разкрасяване все още е много динамичен. Най-силен е луксозният сегмент", казва той в интервю за Financial Times. "Знаем, че има много индустрии и други категории продукти, в които се наблюдава забавяне, но, честно казано, на нашия пазар няма такова нещо", обяснява Агон.

Благодарение именно на тази динамика L’Oreal генерира в Китай 10% от световните си продажби.
За пръв път в историята на френската компания Азия изпревари Западна Европа като най-силен регион по продажби за първото тримесечие на годината.


Според Berenberg около 85% от растежа на L’Oreal идва от Китай, обаче в същото време тази "силна концентрация създава риск от спад", като се има предвид, че продажбите в Северна Америка и Западна Европа се понижиха леко миналата година. Очакванията на МВФ са икономиката на Китай да нарасне с 6.2% през 2019 г., което е спад с 0.4 пр. пункта в сравнение с миналата година. Това е и най-ниската ѝ стойност за последните 28 години.



Агон казва, че продажбите на разкрасяващи продукти се увеличават все повече благодарение на средната класа в страната, докато електронната търговия позволява разрастването на мрежата и в по-малките градове и провинциални региони.

Главният изпълнителен директор е в компанията от 41 години и стартира бизнеса в Китай през 1997 г., когато наема петима души в офис в Шанхай. Към днешна дата броят им е 9700, а марките, които компанията предлага - 21.


Благодарение на младите

Продажбите в азиатската страна са нараснали с 33% миналата година, като тези на органични продукти са се вдигнали със 7.1% - най-големият им растеж от десетилетие насам. Според Агон е изненадващ интересът на младите хора от малките и средните градове, които се интересуват от луксозни продукти и купуват марки като Giorgio Armani или Yves Saint Laurent. Обикновено в другите държави тийнейджърите първоначално се ориентират към масовите брандове.

"Пътувам много по света и за мен е ясно, че Китай е мястото, на което младите потребители имат най-голям ентусиазъм да купуват козметични продукти", казва той. "Без да се колебаят, избират луксозната и висококачествена козметика, защото искат най-доброто."

След като следи ползите от електронната търговия и силния онлайн пазар в Китай, L’Oreal учи ценни уроци там, които после прилага на други пазари, обяснява още Агон.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара Резултатите на Microsoft отново надминаха очакванията на пазара

Бъдещият растеж на компанията изглежда все по-зависим от успешния й облачен бизнес

20 юли 2019, 544 прочитания

Кой взима летище София 5 Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

19 юли 2019, 5672 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Асарел-Медет" ще инвестира 150 млн. лв. тази година

Проучване на ИПИ показва, че повече млади семейства отиват да живеят в Панагюрище

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото