С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 16 юли 2019, 12:15, 3118 прочитания

Основателят на Uber се насочва към "облачните ресторанти" в Южна Корея

Традиционният ресторантьорски бизнес в страната изпитва сериозни трудности поради високите разходи и малкото клиенти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Традиционният ресторантьорски бизнес в Южна Корея изпитва сериозни трудности поради високите разходи за наеми и заплати и все по-малкото клиенти. Промяната е неизбежна и отворя нов вид услуги – "облачни ресторанти", които предлагат само доставки. От своя страна това пък е "апетитна перспектива" за компаниите за доставки, които разрастват своя бизнес.

Главният готвач Юм Юн планира да закрие ресторанта си в богатия квартал Гангнам в Сеул този месец точно поради споменатите причини. Вместо това Юм, който има почти 20-годишен опит в индустрията, е избрал да продава своите авокадо бургери и гевреци само с доставка, наемайки кухненско пространство от 16.5 кв. метра от CloudKitchens на съоснователя на Uber Травис Каланик.


"Всеки ден се тревожа. Не мога да спя добре, защото това не е нещо, което съм правил преди, казва Юм. Но рисковете са ниски и ще имам възможност да експериментирам с различни менюта", каза той, добавяйки, че наемът му ще падне с около две трети.

Защо традиционното ресторантьорство умира

Южна Корея е четвъртият световен пазар за онлайн поръчки за храна. Увеличението на разходите за продукти и ръстът от близо 30% на минималната работна заплата през последните две години подпомага бързото пренасочване към общи кухни само с доставки. Според ресторантьори и инвеститори тази промяна заплашва традиционната ресторантьорска индустрия.



Южна Корея е първият чужд пазар, който използва американската платформа CloudKitchens.

"Това, че Каланик и други инвеститори навлизат в Южна Корея, говори за привлекателността ни като пазар за облачните кухни. Това е голям пазар и расте по-бързо от този в САЩ", казва Джими Ким, главен изпълнителен директор на инвестиционното дружество SparkLabs.

CloudKitchens и местните конкуренти

CloudKitchens - платформата, която предлага и маркетингова подкрепа на собствениците на ресторанти, е подразделение на споделения доставчик на услуги City Storage Systems. Компанията беше закупена миналата година за 150 млн. долара от Каланик, след като се оттегли от Uber. Оттогава Каланик е придобил и британската търговска фирма FoodStars и се опитва да инвестира и в Китай.

Скрит в задната улица на Гангнам, първият южнокорейски обект на CloudKitchens отвори през май с повече от 20 отделни кухненски помещения, съобщават източници на Reuters. Планирани са още 10 или повече търговски обекта, като шест от тях ще бъдат открити тази година, добавя един от източниците.



Тази година CloudKitchens придоби местната фирма Simple Kitchen, потвърждават четирима източници, запознати с въпроса. Simple Kitchen, в която SparkLabs е инвеститор, каза преди време, че до края на 2019 г. планира да направи 25 клона за 500 ресторанта.

В Южна Корея ключов съперник е местната фирма WECOOK, която има четири обекта и планира да ги увеличи до 17 тази година.

Южна Корея, ресторантите и доставките

Докато общите кухни стават все по-популярни в много страни, включително в САЩ и Китай, на южнокорейския пазар отдавна съществуват ресторанти, предлагащи само доставки.

Около половината от населението на страната от 51.8 млн. се намират в Сеул и двата съседни града на столицата, а 95% от възрастните притежават смартфон. В Южна Корея има 127 ресторанта на 100 000 души в сравнение с 69 за Китай, 57 за Япония и 21 за САЩ, сочат данни на изследователската компания Euromonitor.

Онлайн пазарът за доставка на храна в Южна Корея се е увеличил повече от два пъти през последните пет години до 5.9 млрд. долара, като е по-голям от японския и германския, взети заедно, а пред него са само Китай, САЩ и Великобритания. Euromonitor очаква южнокорейския пазар да нарасне до 9 млрд. долара през 2023 г.

Огромният скок в броя домакинствата от един човек също стимулира бума в услугите за доставка на храна в страната - пазар, който изправя местния лидер в индустрията Woowa Brothers срещу конкуренти като германската компания за доставки DHER.DE, Uber Eats и новата компания Coupang.

Домакинствата от един човек са 29% от всички в Южна Корея по данни за 2018 г., като основна причина за това са високите разходи за живот, които правят брака и децата по-малко желани.

Доставките

При услугите за доставка се наблюдава огромен растеж. Представител от Woowa, приложение за доставка на храна, заяви, че от 2016 до 2018 г., приходите са се увеличили четирикратно до 270 млн. долара.

Компанията за доставка Delivery Hero, която през декември продаде своя германски бизнес на Takeaway.com за 1 млрд. долара, удвоява бизнеса си в Корея, където е вторият ѝ най-голям пазар след Кувейт.

Южнокорейската компания Coupang тества услуги за доставка на храна в някои райони на Сеул. Влизането му не се хареса на Woowa, която обвинява Coupang, че предлага ексклузивни договори в замяна на намаляване на комисионите, и поиска разследване от регулатора. Coupang заяви, че води преговори с Woowa за разрешаване на спора, но отказа да коментира стратегията си за доставка на храна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 481 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 391 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвеститорите в САЩ очакват спад на печалбите за второ поредно тримесечие

Лошото представяне на технологичните компании може да предвещава "рецесия на доходите"

Още от Капитал
За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Нов кмет, нова такса смет

Една от основателните причини за ръста на местните данъци и такси е увеличената цена за депониране, кои са другите

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10