Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро

Придобиването на Filorga ще се финансира комбинирано - с плащане в брой и чрез дълг

Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро

Производителят на известните пасти за зъби се опитва да пробие и на пазара на продукти за грижа за кожата

3929 прочитания

Придобиването на Filorga ще се финансира комбинирано - с плащане в брой и чрез дълг

© Юлия Лазарова


Американският конгломерат за продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive купува козметичния бизнес на френската Laboratoires Filorga Cosmetiques (Filorga) за 1.5 млрд. евро. Това обяви компанията, като решението е част от стратегията ѝ с фокус върху бизнеса за грижа за кожата.

Новата цел на Colgate

Козметичните продукти на френската компания са главно против стареене на кожата. "Придобиването ще е шанс за Colgate да навлезе в бързо развиващия се и голям пазар на търговията на дребно в Азия", коментира главният изпълнителен директор на американския производител Ноел Валас пред Reuters.

Според него "Filorga e силно развит бранд, който предлага средно достъпни цени и съвпада с дългосрочните цели на компанията за пазара за лични грижи". "Вълнуваме се, защото разчитаме, че придобиването ще гарантира растеж и печалба и ще е чудесна добавка към портфолиото на Colgate, която ще даде възможност за продължителен растеж чрез засилена дистрибуция и реклама", казва още Валас.

Известна с продуктите си за дентална хигиена, Colgate сега се опитва да засили присъствието си в бизнеса с продукти за лични грижи. През 2017 г. компанията направи първите крачки към тази цел, като придоби брандовете за грижа за кожата PCA Skin и EltaMD.

Придобиването на Filorga ще се финансира комбинирано - в брой и чрез дълг. Консултантите на козметичната компания са Goldman Sachs и BNP Paribas, а финансов съветник на Colgate е Citi. Вероятно сделката ще бъде финализирана през третото тримесечие, казват от Colgate. Според компанията придобиването няма да повлияе върху цената на акциите ѝ за 2019 г.

За Filorga

Filorga е премиум компания за грижа за кожата против стареене. Тя е основана във Франция през 1978 г., като сега продуктите ѝ се продават в над 60 страни. Най-големите й пазари са Франция, Италия, Испания и Китай. Марката използва многоканална стратегия за дистрибуция онлайн, както и в аптеки, специализирани и туристически магазини, пише Business Wire.

Американският конгломерат за продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive купува козметичния бизнес на френската Laboratoires Filorga Cosmetiques (Filorga) за 1.5 млрд. евро. Това обяви компанията, като решението е част от стратегията ѝ с фокус върху бизнеса за грижа за кожата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.