Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро

Придобиването на Filorga ще се финансира комбинирано - с плащане в брой и чрез дълг

Colgate купува козметичния бизнес на Filorga за 1.5 млрд. евро

Производителят на известните пасти за зъби се опитва да пробие и на пазара на продукти за грижа за кожата

3653 прочитания

Придобиването на Filorga ще се финансира комбинирано - с плащане в брой и чрез дълг

© Юлия Лазарова


Американският конгломерат за продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive купува козметичния бизнес на френската Laboratoires Filorga Cosmetiques (Filorga) за 1.5 млрд. евро. Това обяви компанията, като решението е част от стратегията ѝ с фокус върху бизнеса за грижа за кожата.

Новата цел на Colgate

Козметичните продукти на френската компания са главно против стареене на кожата. "Придобиването ще е шанс за Colgate да навлезе в бързо развиващия се и голям пазар на търговията на дребно в Азия", коментира главният изпълнителен директор на американския производител Ноел Валас пред Reuters.

Според него "Filorga e силно развит бранд, който предлага средно достъпни цени и съвпада с дългосрочните цели на компанията за пазара за лични грижи". "Вълнуваме се, защото разчитаме, че придобиването ще гарантира растеж и печалба и ще е чудесна добавка към портфолиото на Colgate, която ще даде възможност за продължителен растеж чрез засилена дистрибуция и реклама", казва още Валас.

Известна с продуктите си за дентална хигиена, Colgate сега се опитва да засили присъствието си в бизнеса с продукти за лични грижи. През 2017 г. компанията направи първите крачки към тази цел, като придоби брандовете за грижа за кожата PCA Skin и EltaMD.

Придобиването на Filorga ще се финансира комбинирано - в брой и чрез дълг. Консултантите на козметичната компания са Goldman Sachs и BNP Paribas, а финансов съветник на Colgate е Citi. Вероятно сделката ще бъде финализирана през третото тримесечие, казват от Colgate. Според компанията придобиването няма да повлияе върху цената на акциите ѝ за 2019 г.

За Filorga

Filorga е премиум компания за грижа за кожата против стареене. Тя е основана във Франция през 1978 г., като сега продуктите ѝ се продават в над 60 страни. Най-големите й пазари са Франция, Италия, Испания и Китай. Марката използва многоканална стратегия за дистрибуция онлайн, както и в аптеки, специализирани и туристически магазини, пише Business Wire.

Американският конгломерат за продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive купува козметичния бизнес на френската Laboratoires Filorga Cosmetiques (Filorga) за 1.5 млрд. евро. Това обяви компанията, като решението е част от стратегията ѝ с фокус върху бизнеса за грижа за кожата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK