Великобритания стимулира Jaguar Land Rover да произвежда електрически коли в страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Великобритания стимулира Jaguar Land Rover да произвежда електрически коли в страната

В понеделник Тереза Мей организира среща с автомобилни производители, на която обяви намеренията си да помогне на най-голямата британска компания в сектора да продава ново поколение превозни средства

Великобритания стимулира Jaguar Land Rover да произвежда електрически коли в страната

Правителството гарантира заем от 500 млн. паунда на компанията

3162 прочитания

В понеделник Тереза Мей организира среща с автомобилни производители, на която обяви намеренията си да помогне на най-голямата британска компания в сектора да продава ново поколение превозни средства

© Reuters


Британският премиер Тереза Мей подписа гаранция за отпускане на заем от 500 млн. паунда, с който цели да окуражи автомобилния производител Jaguar Land Rover да сглобява електрически коли в страната. Това съобщава Financial Times, като напомня, че това е едно от последните ѝ решения, преди да напусне поста.

Мей организира среща на автомобилните производители в понеделник, на която обяви намеренията си да помогне на най-голямата британска компания в сектора да продава ново поколение превозни средства. По този начин държавата поема отговорност към опазването на околната среда.

Финансовата помощ включва 500 млн. паунда от UK Export Finance, както и още 125 млн. паунда от търговски кредитори.

Стремежът към батериите

Jaguar обяви този месец, че възнамерява да инвестира 1 млрд. паунда в сглобяването на електрическа версия на модела Jaguar XJ в завода си в Касъл Бромич. Другата цел на компанията е да оптимизира завода си в близост до Бирмингам. Служители няма да бъдат съкращавани.

На срещата с Мей присъстваха ръководители на компании като Nissan, Aston Martin и Vauxhall, както и представители на енергийните групи Shell и BP. Премиерът обяви още, че правителството е поело ангажимент към автомобилната индустрия с цел да стимулира производството на електрически превозни средства. Мей използва срещата, за да покаже, че е отговорна към целите за опазване на околната среда и стои зад политиката на увеличаване употребата на е-автомобили. Нейна е и идеята за въвеждането на задължителни пунктове за зареждането им в умните жилища.

Министърът по околната среда Майкъл Гоув обяви, че Великобритания ще спре продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили от 2040 г., въпреки че опозиционната лейбъристка партия предлага това да стане по-рано. На срещата с автомобилните производители беше потвърдено още, че ще бъде изградена гигафабрика за производство на батерийна технология за електрически автомобили.

Проблемите във Великобритания

Планът е в завода в Касъл Бромич да се произвеждат електрическите автомобили на Jaguar, като в близост се намира предприятието на компанията за електрически компоненти. Въпреки това Jaguar все пак ще продължи да внася акумулаторни батерии от Азия.

Автопроизводителят трябваше да съкрати 4500 служители заради натрупани загуби от миналата година. С подобни проблеми се сблъскват и конкурентите му. Изглежда, автомобилната индустрия във Великобритания е в криза - от Honda и Ford заявиха, че обмислят да затворят предприятията си в страната в близко бъдеще. Само преди няколко години индустрията гонеше рекордни нива на производство, но настъпи обрат след скандала с Volkswagen и вредните емисии от дизеловите автомобили. Роля за сегашното положение има и несигурността покрай Brexit.

Всички се оттеглят

Тази година Honda изненада служителите си с решението да затвори фабриката си Суиндън през 2022 г. Заради това 3500 служители ще загубят работата си. Ударът е неочакван, тъй като повече от десетилетие във Великобритания не се е случвало подобно нещо.

Напрежението нарасна още повече, когато стана ясно, че и Ford ще затвори фабриката си за производство на двигатели в Уелс през следващата година.

Инвестициите в автомобилната индустрия са намалели почти наполовина през 2018 г. Това е спад с близо 80% за последните три години. За производителите беше важно да разберат какви ще бъдат последиците от Brexit, като най-големите им опасения остават, че излизането на Великобритания от ЕС ще доведе до изоставане на страната в надпреварата за развитие на автомобилите на бъдещето.

Британският премиер Тереза Мей подписа гаранция за отпускане на заем от 500 млн. паунда, с който цели да окуражи автомобилния производител Jaguar Land Rover да сглобява електрически коли в страната. Това съобщава Financial Times, като напомня, че това е едно от последните ѝ решения, преди да напусне поста.

Мей организира среща на автомобилните производители в понеделник, на която обяви намеренията си да помогне на най-голямата британска компания в сектора да продава ново поколение превозни средства. По този начин държавата поема отговорност към опазването на околната среда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    jumbojet avatar :-|
    Дневник пропагандна газета

    "Правителството гарантира заем от 500 млн. паунда на компанията"

    Това не е ли неразрешена държавна помощ в особено големи размери?

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    Колко да са големи? Цената на гаранцията са трохи спрямо номинала. България също спестява стотици хиляди осигурителни вноски. Не е голяма драма.

    Голямата драма е, че големи индустриални производители си търсят повод да се изнесат от ОК. Политиците през това време спорят за глупости.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK