С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 18 юли 2019, 14:47, 1972 прочитания

Netflix разочарова с резултатите си за второто тримесечие

Компанията за стрийминг е пропуснала целите си за нови абонати извън САЩ и това доведе до срив в акциите й

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Платформата за стрийминг на видео Netflix обяви спад на броя абонати в САЩ за пръв път от осем години, като същевременно е пропуснала и целите си за нови абонати в чужбина, съобщава Reuters. Инвеститорите очаква по-слабо представяне от компанията, но не и толкова лош резултат. След новините акциите паднаха с близо 12%.

Слабото представяне


За месеците от април до юни Netflix, която първа от технологичните компании обявява финансовите си резултати, е загубила 130 хил. американски клиента. Зa paзглeждaния пepиoд ĸлиeнтитe нa ĸoмпaниятa извън САЩ ca ce yвeличили c 2.83 млн. души, ĸoeтo e знaчитeлнo пoд oчaĸвaниятa нa aнaлизaтopитe oт 4.8 млн. нoви aбoнaти. Според предварителни прогонози американските потребители трябваше да се увеличат с 352 хил. души.

Общите приходи на компанията за тримесечието нараснаха с 26% до 4.92 млрд. долара спрямо 3.91 млрд. долара през същия период на предходната година. Очакванията на анализаторите бяха за приходи от 4.93 млрд. долара. Нетната печалба спадна до 270.7 млн долара, или 60 цента на акция. За същия период на предходната година печалбата на акция беше в размер на 80 цента.

Причините



Най-голямата услуга за видеостриминг в света посочва, че причината за по-слабите резултати през второто тримесечие са по-малкото нови продукции наред с увеличението на цените на някои пазари. "Пропуснахме целите си за нови абонати във всички региони, но това е дори още по-осезаемо в регионите с увеличение на цените", казва в изявление компанията.

Главният изпълнителен директор Рийд Хастингс посочи, че въпреки по-слабите резултати за тримесечието, очаква новите абонати през цялата 2019 г. да бъдат повече в сравнение с предходната. Към момента Netflix има 151.6 млн. абоната в световен мащаб.

Netflix планира разширяване на глобално ниво, както и създаването на нови оригинални телевизионни предавания, филми и документални поредици, за да привлече нови клиенти и да запази броя на настоящите. "Забавянето на потребителския ръст в САЩ беше очаквано, но не и в такива размери", коментира анализаторът от Investing.com Климент Тибо. "При засилване на конкуренцията няма гаранция, че Netflix ще има финансовата сила да преживее повишаване на цените без масова загуба на клиенти", добави той.

Плаформата за стрийминг повиши цената на услугите си във Великобритания, Швейцария, Гърция и Западна Европа през второто тримесечие. Проучване на Reuters от март показва, че 81% от анкетираните американски клиенти ще се откажат от услугата, ако месечната такса се увеличи с 5 долара.

Прогнозите

Netflix прогнозира, че ще добави нови 7 млн. абоната през третото тримесечие, предимно заради новия сезон на сериала Stranger Things", който излезе на 4 юли. Същевременно обаче компанията ще загуби и две от най-популярните си предавания – The Office ще бъде свалено от платформата през януари 2021 г., а Friends – през януари 2020 г.

Проблемите за Netflix може да се задълбочат по-късно през годината, когато Disney пуска своята стрийминг услуга Disney+. Освен че медийният гигант ще увеличи конкуренцията в сектора, той ще вземе и част от съдържанието си, което в момента е свободно за гледане в Netflix.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 444 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 626 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове

Казусът отваря възможност за възстановяване на ДДС по несъбрани вземания

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10