С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 22 юли 2019, 12:15, 3665 прочитания

Ерата на "произведено в Китай" започва да отминава

Все повече американски компании напускат Китай и търсят нови страни за производство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Nike и Lululemon Athletica напуснаха Китай през 2016 г., тъй като условията за производство не бяха достатъчно добри за тях. Тогава компаниите решиха да се насочат към Виетнам. Сега, когато сме свидетели на търговската война, останалите в Китай компании се оказват уязвими и трябва да търсят други алтернативи, като Виетнам се оказа предпочитаната дестинация, пише Bloomberg.

Виетнам като алтернатива?


"Съдейки по глобалната ситуация, най-важното сега е диверсификацията", заяви в интервю председателят на Eclat Textile Хунг Ченг-Хай. "Клиентите също искат да диверсифицираме рисковете, като например целим производствените бази да не са в една държава. Сега 50% от нашите дрехи са произведени във Виетнам, тоест това не е достатъчна диверсификация на производството."

Повишеното търговско напрежение между САЩ и Китай наруши глобалните вериги за доставки, принуждавайки компаниите да преместят производството си в страни като Тайван, Виетнам и Бангладеш. Все по-негативната позиция на американския президент Доналд Тръпм към Виетнам, който според него е най-големият търговски нарушител, накара компаниите, които преместиха производството си от Китай във Виетнам, да осъзнаят, че нито една страна не е достатъчно устойчива, за да служи като глобален център за доставки.

А сега накъде?



Eclat се опитва да създаде множество по-малки регионални производствени центрове, които могат да бъдат по-бързи в обслужването на клиенти. Производителят на текстил не планира да се разширява във Виетнам през следващите три години, казва Хунг.

Компанията вместо това ще инвестира в нови съоръжения в страните от Югоизточна Азия като Индонезия или Камбоджа. Той очаква инвестиции в размер на 80 млн. долара в изграждането на 120 производствени линии в региона, като съветът на директорите ще реши конкретните локации по-късно тази година, казва Хун.

План Б

Въпреки че САЩ и Китай възобновиха преговорите за възможна сделка, има все по-големи признаци, че световната верига за доставки - отдавна зависеща от Китай, се трансформира постоянно. Intel обяви, че преразглежда глобалната си верига за доставки, докато Apple и Amazon работят по План Б
Но бързото преместване на производството в близките азиатски нации също достига точка на насищане. "Виетнам например е пълен, напълно пълен", каза пред Bloomberg по-рано този месец Спенсър Фунг, главен изпълнителен директор на Li & Fung, един от най-големите доставчици на потребителски стоки в света.

Eclat избегна удара на по-високите американски мита, защото затвори китайския си завод през 2016 г. поради недостиг на местна работна ръка. "Ерата на" Произведено в Китай "беше актуална преди повече от пет години", тъй като младите китайски работници вече не обичат да работят във фабрика, казва Хунг. Той допълва: "Ще бъдем предпазливи при инвестирането в Китай и няма да влагаме средства в трудоемки предприятия."

Ще проработи ли стратегията?

Разпръснатата верига за доставки ще намали потенциалните тарифни рискове за Eclat и може дори да допринесе за намаляване на разходите в дългосрочен план, казва Rae Hsing, анализатор в Cathay Securities.

Стратегията на Eclat, изглежда, работи, като компанията отчита 44% увеличение на печалбата през 2018 г. в сравнение с предходната година.

Хунг вижда гъвкавостта като ключова. Например свързаната с митата несигурност затруднява клиентите да планират своите изисквания към веригата за доставки, което ги кара да бъдат по-консервативни при подаването на поръчки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души 1 Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

19 авг 2019, 1987 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив "Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

19 авг 2019, 1868 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Интернет на нещата може да премахне използването на батериите

Ерата на сензорите ще изисква използването на нови източници на енергия

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА