С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 22 юли 2019, 12:15, 3822 прочитания

Ерата на "произведено в Китай" започва да отминава

Все повече американски компании напускат Китай и търсят нови страни за производство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Nike и Lululemon Athletica напуснаха Китай през 2016 г., тъй като условията за производство не бяха достатъчно добри за тях. Тогава компаниите решиха да се насочат към Виетнам. Сега, когато сме свидетели на търговската война, останалите в Китай компании се оказват уязвими и трябва да търсят други алтернативи, като Виетнам се оказа предпочитаната дестинация, пише Bloomberg.

Виетнам като алтернатива?


"Съдейки по глобалната ситуация, най-важното сега е диверсификацията", заяви в интервю председателят на Eclat Textile Хунг Ченг-Хай. "Клиентите също искат да диверсифицираме рисковете, като например целим производствените бази да не са в една държава. Сега 50% от нашите дрехи са произведени във Виетнам, тоест това не е достатъчна диверсификация на производството."

Повишеното търговско напрежение между САЩ и Китай наруши глобалните вериги за доставки, принуждавайки компаниите да преместят производството си в страни като Тайван, Виетнам и Бангладеш. Все по-негативната позиция на американския президент Доналд Тръпм към Виетнам, който според него е най-големият търговски нарушител, накара компаниите, които преместиха производството си от Китай във Виетнам, да осъзнаят, че нито една страна не е достатъчно устойчива, за да служи като глобален център за доставки.

А сега накъде?



Eclat се опитва да създаде множество по-малки регионални производствени центрове, които могат да бъдат по-бързи в обслужването на клиенти. Производителят на текстил не планира да се разширява във Виетнам през следващите три години, казва Хунг.

Компанията вместо това ще инвестира в нови съоръжения в страните от Югоизточна Азия като Индонезия или Камбоджа. Той очаква инвестиции в размер на 80 млн. долара в изграждането на 120 производствени линии в региона, като съветът на директорите ще реши конкретните локации по-късно тази година, казва Хун.

План Б

Въпреки че САЩ и Китай възобновиха преговорите за възможна сделка, има все по-големи признаци, че световната верига за доставки - отдавна зависеща от Китай, се трансформира постоянно. Intel обяви, че преразглежда глобалната си верига за доставки, докато Apple и Amazon работят по План Б
Но бързото преместване на производството в близките азиатски нации също достига точка на насищане. "Виетнам например е пълен, напълно пълен", каза пред Bloomberg по-рано този месец Спенсър Фунг, главен изпълнителен директор на Li & Fung, един от най-големите доставчици на потребителски стоки в света.

Eclat избегна удара на по-високите американски мита, защото затвори китайския си завод през 2016 г. поради недостиг на местна работна ръка. "Ерата на" Произведено в Китай "беше актуална преди повече от пет години", тъй като младите китайски работници вече не обичат да работят във фабрика, казва Хунг. Той допълва: "Ще бъдем предпазливи при инвестирането в Китай и няма да влагаме средства в трудоемки предприятия."

Ще проработи ли стратегията?

Разпръснатата верига за доставки ще намали потенциалните тарифни рискове за Eclat и може дори да допринесе за намаляване на разходите в дългосрочен план, казва Rae Hsing, анализатор в Cathay Securities.

Стратегията на Eclat, изглежда, работи, като компанията отчита 44% увеличение на печалбата през 2018 г. в сравнение с предходната година.

Хунг вижда гъвкавостта като ключова. Например свързаната с митата несигурност затруднява клиентите да планират своите изисквания към веригата за доставки, което ги кара да бъдат по-консервативни при подаването на поръчки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 348 прочитания

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 765 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Интернет на нещата може да премахне използването на батериите

Ерата на сензорите ще изисква използването на нови източници на енергия

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците