AB InBev продава австралийския си бизнес на японската Asahi за 11.3 млрд. долара
Купувачът придобива за трети път активи от AB InBev в историята си
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Производителят на бира AB InBev се е съгласил да продаде австралийския си бизнес на японската компания Asahi срещу 11.3 млрд. долара, пише Financial Times. Неочакваната сделка може да бъде разглеждана като начин компанията бързо да набере финансови средства, след като миналата седмица AB InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес. Предлагането на борсата трябваше да бъде най-голямото за годината и се очакваше да събере около 10 млрд. долара.
За японската Asahi това е най-голямата международна сделка в историята на компанията. Чрез нея фирмата ще търси начин да расте извън домашния пазар на бира, който се свива. Това е третата сделка между Asahi и AB InBev, след като преди това японската група закупи брандове като Pilsner Urquell, Peroni и Grolsch срещу 9.9 млрд. евро. Текущата сделка включва няколко австралийски бранда, сред които Carlton, Great Northern Brewing Company, както и правата за продажба на бири като Budweiser.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.