Производителят на бира AB InBev се е съгласил да продаде австралийския си бизнес на японската компания Asahi срещу 11.3 млрд. долара, пише Financial Times. Неочакваната сделка може да бъде разглеждана като начин компанията бързо да набере финансови средства, след като миналата седмица AB InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес. Предлагането на борсата трябваше да бъде най-голямото за годината и се очакваше да събере около 10 млрд. долара.
За японската Asahi това е най-голямата международна сделка в историята на компанията. Чрез нея фирмата ще търси начин да расте извън домашния пазар на бира, който се свива. Това е третата сделка между Asahi и AB InBev, след като преди това японската група закупи брандове като Pilsner Urquell, Peroni и Grolsch срещу 9.9 млрд. евро. Текущата сделка включва няколко австралийски бранда, сред които Carlton, Great Northern Brewing Company, както и правата за продажба на бири като Budweiser.
От гледната точка на AB InBev продажбата на австралийското звено дава възможност на компанията да намали частично дълговете си, които вече достигат 106 млрд. долара. Акциите на AB InBev се вдигнаха с 5% след новината.
След IPOдрамата
AB InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес през миналата седмица, но въпреки това от компанията обявиха, че биха се върнали към идеята, ако предлагането може да се случи "на правилната стойност". В същото време компанията е успяла да продаде австралийското си звено на Asahi по бързата процедура, защото вече е имало предложение от страна на японската фирма, което е било оставено настрани заради плановете за публично предлагане. Щом те са пропаднали, AB InBev и Asahi са се разбрали почти веднага.
Австралийският бизнес е един от силно печелившите за AB InBev. Цената на сделката е 15 пъти печалбата на звеното преди данъци и амортизации. Самата AB InBev се търгува на борсата 12 пъти този показател, подобно на конкурентите си от Heineken и Carlsberg. Фирмата обаче има огромен дълг, който е наследство от придобиването на SABMiller през 2016 г. срещу 79 млрд. паунда.
Производителят на бира AB InBev се е съгласил да продаде австралийския си бизнес на японската компания Asahi срещу 11.3 млрд. долара, пише Financial Times. Неочакваната сделка може да бъде разглеждана като начин компанията бързо да набере финансови средства, след като миналата седмица AB InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес. Предлагането на борсата трябваше да бъде най-голямото за годината и се очакваше да събере около 10 млрд. долара.
За японската Asahi това е най-голямата международна сделка в историята на компанията. Чрез нея фирмата ще търси начин да расте извън домашния пазар на бира, който се свива. Това е третата сделка между Asahi и AB InBev, след като преди това японската група закупи брандове като Pilsner Urquell, Peroni и Grolsch срещу 9.9 млрд. евро. Текущата сделка включва няколко австралийски бранда, сред които Carlton, Great Northern Brewing Company, както и правата за продажба на бири като Budweiser.
0 коментара