С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 юли 2019, 11:10, 1946 прочитания

AB InBev продава австралийския си бизнес на японската Asahi за 11.3 млрд. долара

Купувачът придобива за трети път активи от AB InBev в историята си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителят на бира AB InBev се е съгласил да продаде австралийския си бизнес на японската компания Asahi срещу 11.3 млрд. долара, пише Financial Times. Неочакваната сделка може да бъде разглеждана като начин компанията бързо да набере финансови средства, след като миналата седмица AB InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес. Предлагането на борсата трябваше да бъде най-голямото за годината и се очакваше да събере около 10 млрд. долара.

За японската Asahi това е най-голямата международна сделка в историята на компанията. Чрез нея фирмата ще търси начин да расте извън домашния пазар на бира, който се свива. Това е третата сделка между Asahi и AB InBev, след като преди това японската група закупи брандове като Pilsner Urquell, Peroni и Grolsch срещу 9.9 млрд. евро. Текущата сделка включва няколко австралийски бранда, сред които Carlton, Great Northern Brewing Company, както и правата за продажба на бири като Budweiser.


От гледната точка на AB InBev продажбата на австралийското звено дава възможност на компанията да намали частично дълговете си, които вече достигат 106 млрд. долара. Акциите на AB InBev се вдигнаха с 5% след новината.

След IPO драмата

AB InBev се отказа от листването на азиатския си бизнес през миналата седмица, но въпреки това от компанията обявиха, че биха се върнали към идеята, ако предлагането може да се случи "на правилната стойност". В същото време компанията е успяла да продаде австралийското си звено на Asahi по бързата процедура, защото вече е имало предложение от страна на японската фирма, което е било оставено настрани заради плановете за публично предлагане. Щом те са пропаднали, AB InBev и Asahi са се разбрали почти веднага.



Австралийският бизнес е един от силно печелившите за AB InBev. Цената на сделката е 15 пъти печалбата на звеното преди данъци и амортизации. Самата AB InBev се търгува на борсата 12 пъти този показател, подобно на конкурентите си от Heineken и Carlsberg. Фирмата обаче има огромен дълг, който е наследство от придобиването на SABMiller през 2016 г. срещу 79 млрд. паунда.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 2 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 480 прочитания

Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус

Голяма част от загубите през 2020г. ще бъдат понесени от китайските превозвачи

24 фев 2020, 470 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ерата на "произведено в Китай" започва да отминава

Все повече американски компании напускат Китай и търсят нови страни за производство

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10